Stiller besteforeldrene opp?

Ja,de er fantastiske!!:)

Dere som er som oss og ikke har besteforeldre som stiller opp, hvordan gjør dere det hvis dere vil/må ha barnevakt? Har alle en fast barnevakt?
Her gikk jo meg og barnefaren til eldste fra hverandre, så har jo relativt ofte barnefri pga det. Så hvis vi blir invitert med på noe i feil helg, må vi bare takke nei. Iallefall jeg.
Men lurer litt på hvordan det skal bli når minstemann kommer. Det KAN jo være at vi en gang av og til har lyst å ut av huset på kveldstid liksom. Må vel bare finne en barnevakt. Men hvordan finner man dem? Nettopp flytta, så har ikke så stort nettverk enda.

Svigers bor i Tyrkia å stiller opp så godt de kan, sammen med resten av familien der nede, er ci på ferie der har vi barnevakt hele dagen og natten om vi vil.. Her har vi kun min mor...hun stiller ikke opp,selvom hun ikke jobber, dattera mi blir 3 i februar, hun har passet hun alene i 2 timer engang da vi skulle noe.. Jeg vet hun sier ja om vi spør om hun kan passe,men det er ikke det jeg ønsker,jeg ønsker hun selv skal ville tilbringe rtid med barnebarnet sitt!! Slik jeg gjorde med mine besteforeldre, jeg ønsker at hun skal ville har overnattingsbesøk så de kan kose seg sammen,men nei...vi bor 10 min fra hverandre,snakker sammen hver dag..og vi drar ditt hver søndag som regel..hun har vel vært innenfor disse dørene 3 ganger siden vesla ble født..trist men sånn er det nå her.

Svigerfar og dama bor I haugesund, så de kommer vel ikke til å se mini mer enn en gang I året ca.
Svigermor er syk og begynner å bli gammel så hun kan ikke.
Mine foreldre bor 5 min unna men pga sykdom der også så har heller ikke de krefter til å stille opp. Men de vil I hvertfall at vi skal komme på besøk til dem:) er hos dem minst 1 gang I uka.
Hadde de og svigermor vært yngre og friske så ville de ha stilt opp :)

Svigermor og mamma kan hjelpe noen timer av og til.. Men aldri til overnatting etc. Så vi har aldri hatt barnefri over natten sammen på seks år.
Får hjelp noen timer hvis det er foreldremøter, jobb, etc.. Stort sett avlaster vi hverandre.
Det er egentlig litt sårt og skuffende at de ikke ønsker å være mer sammen med barnebarna.. Men men.. Vi prøver å tenke at vi ihvertfall får maks uttelling av småbarnsperioden.. Og at vi har fokus på å holde ut sammen, selv om vi aldri kommer oss ut som kjærester lengre.

Mine stiller opp MYE, til tross for mange barnebarn :p
Barnefar har ei søster som er fantastisk å stiller opp når det trengs, men bortsett fra det har han ingen annen hjelp

Ja, virkelig!!:)

Back
Topp