Stiller besteforeldrene opp?

Min mor sier ja til alt både når det gjelder barnebarn og oss. Men sier ikke kan jeg ha henne eller henter for å finne på noe. Det er når jeg spør:) men hun er bare straks to. Men kommer ofte hit og vi dit.
Svigermor er elendig dessverre!!

Svigers passer guttungen flere ganger i uka et par timer, kommer innom noen minutter andre dager, kjøper småting til han, henter i barnehagen, går på tur med han, setter over penger hver mnd på kontoen hans. Veldig glad i dem for det :)
Mamma (pappa er død) er snill og kjøper inn utstyr han trenger, han fikk ny sykkel til 1500kr fordi han måtte ha sykkel. Da stiller hun opp uten å mukke. Hun elsker å ha han med på kafé og på hytta, men det kan fort gå et par uker mellom hver gang de Sees.
Så heldige dere er:) Utrolig;)

Når jeg hører setningen "stiller opp" tenker jeg på å "gjøre sin jobb for å avlaste foreldrene". Så nei.

Mamma er masse med ungene. Men på sine premisser. Hun sier alltid ja om vi spør om barnevakt - noe som er sjelden. Pappa bor på andre sida av jordkloden. Svigers bor tre minutter unna men er aldri her. De sier alltid ja til å passe hvis vi spør men det funker ikke når ungene var/er små fordi de ikke kjenner de. Eldste husker de jo selv om han ikke har sett de på et halvt år.

Foreldrene mine har jeg selv bare sporadisk kontakt med, av mange grunner. Men farmor stiller opp og er en viktig del av barnet vårt sitt liv:)

Heller lite. Svigerfar ville nok ha stilt opp mer, men har bor noen timer unna og er en særdeles travel mann.
Svigermor og min mor har nok med seg selv. :P

Vi har familier et stykke unna, så er ikke så mye hjelp vi får i hverdagen.
Men de stiller opp på planleggingsdager siden vi må jobbe begge to på sånne dager.
Men noe mer føler vi ikke vi kan spørre dem.

Men de setter inn penger, kjøper gaver, osv, de stiller opp så godt de kan :-)

Svigers stiller opp MYE og mine må tvinges, føles det som...

Mamma jobber en del kvelder og helger, så hun kan vi ikke regne så mye med. Hun er ikke så veldig flink å stille opp egentlig, kunne tenkt meg at hun var mer engasjert. Pappa er det så som så om, men bor ved siden av han så barna springer en del bort til han. Svigermor stiller alltid opp om vi spør.

Vi har besteforeldre på begge sider som med glede stiller opp både når vi spør, og uoppfordret! Er heldige som har begge besteforeldreparene i nærheten :)

Vi er såheldige å ha besteforeldre på begge sider som stiller opp så fort det skulle være noe :) fler ossveldig heldige :)

Mamma er verdens beste bestemor :) hun stiller opp for oss alle og hjelper mer enn gjerne til. Hun kan hente i bhg på kort varsel, gjør om planer og tilbudt å ta fri hvis Snuppa er syk osv :)

Farmoren stiller også opp, men litt vanskeligere å få barnepass ol. Enn hos bestemor.

Farfaren stiller så vidt opp for sine egne barn og har heller fått seg ny familie hos kjæresten og hennes to barneskolebarn... Blir aldri med på noe og dropper bla bursdagen til barnebarnet sitt..

Faren min har aldri møtt Snuppa og kommer heller aldri til å få lov til å møte henne.

Mormor og farmor, farfar stiller opp som barnepassere hvis de vet det i god tid å hvis de er her hjemme hos oss. De er veldig engasjerte og stiller alltid på bursdager å andre begivenheter. Men de ønsker ikke å gi økonomisk støtte eller annen type støtte. De mener at når vi er voksene nok til å ha barn, bil og hus må vi klare oss selv. ber derfor ikke om annet enn barnepass når det er høyst nødvendig:) her vi bor har mannen bare tante og onkel og de ser på mannen som sin egen sønn og tilbudet oss både privat billån og som kausjonist på huset da det ga oss bedre rente. Morfar kommer å går når det passer han selv og kan derfor ikke stole på at han stiller opp.

Her er ingen av bestemødrene inni bildet nesten, så nei der, min far stiller opp uansett hva det måtte være om det er barnevakt, eller bare på besøk for å hilse på, er vel han lillegutt ser mest av besteforeldrene og svigerfar er innom annenhver uke og ekke akkurat så mye han stiller opp, bare kommer innom på kaffi hver 2 til 3 uke :p skulle gjerne hatt besteforeldre som stilte litt mer opp, mest for lillegutt sin skyld, men er så heldig at min farmor og farfar, lillegutts oldeforeldre de stiller veldig mye opp, de er der uansett hva det måtte være :)

Svigers bor en dagsreise unna.
Det hindrer ikke svigermor i å komme for å passe ungene når vi skal i bryllup, to år på rad...

Mine foreldre bor 20 minutter unna, og mamma er hjemme. Hun har sikkert halvparten av våre "sykt barn" dager, og passer på planleggingsdager etc, eller noen timer når vi handler noe spesielt.

Sånn midt i mellom. De sier ja hvis vi spør og det passer, men det er mye uffing og klaging over hvor slitne de er i etterkant, så er ikke noe gøy å spørre.

Mamma og samboeren stiller opp masse og vi har nesten daglig kontakt... Pappaen Og samboeren stiller også opp, de spør aldri selv, men spør jeg, så sier de ja.. Svigers har ett favoritt barnebarn som de vier all sin oppmerksomhet til, som får gaver annenhver dag omtrent, de har han flere dager i uka osv, kan vel knapt navnene på våres barn, vi ser de kanskje 1 gang hver andre mnd.. De ringer heller aldri.. Møkkafolk

Mamma og samboeren stiller opp masse og vi har nesten daglig kontakt... Pappaen Og samboeren stiller også opp, de spør aldri selv, men spør jeg, så sier de ja.. Svigers har ett favoritt barnebarn som de vier all sin oppmerksomhet til, som får gaver annenhver dag omtrent, de har han flere dager i uka osv, kan vel knapt navnene på våres barn, vi ser de kanskje 1 gang hver andre mnd.. De ringer heller aldri.. Møkkafolk
:O :O :O
Fytti, så dårlig gjort mot de andre barnebarna. :(

Nå venter jeg min første.. Men med det gode forholdet jeg har til mine foreldre og svigerforeldre vet jeg dem stiller opp 100%. Dem snakker om dette ofte, hvor mye dem vil at vi skal overlate lille til dem mens vi kan ha kvelden alene jeg og mannen min.. Tror det blir bra! :D

Har sagt det til de fler gang, men de ser det ikke selv.. Bare avfeier det.. Men synd for dem, dems tap.. For våre fine barn vil bare til mormor og bestefar eller morfar og bestemor..
Godt de har flere å ta av. ❤
Fatter ikke hvordan besteforeldre klarer å gjøre så ekstremt stor forskjell på barnebarna. Hadde ikke klart å sove om natta. :(

Back
Topp