Stiller besteforeldrene opp?

Vi får vårt første barn, men besteforeldrene på begge sider har barnebarn fra før. De stiller opp for dem når som helst, så jeg er helt sikker på at de stiller opp for oss og vårt barn og :)

Mamma sier vel aldri nei til å være barnevakt med mindre de skal noe eller hu er syk. Pappa kjører frøkna frem og tilbake og er vel den eneste jeg har å spørre om jeg trenger pass til hu noen timer bare. Han tar henne og med på markeder alene om jeg ikke kan reise samtidig som han. Farmoren er helt utrolig, stiller opp uansett hva det er snakk om. Hun kom og å hentet frøkna når jeg skulle føde og det uten at hun har noen tilknytning til oss annet enn at hun er frøknas farmor. En fantastisk dame og hennes mann også som gjør alt for barnebarnet sitt :)

Nja. Mamma har de vist jeg spør god tid i forveien om vi skal noe, svigermor har vi ikke giddet å spør en gang. Hun hadde kanskje sagt ja, men med mye huffing og klaging både før og etter. Pappa vet ikke engang hvem som er hvem av jentene mine og nå er de 6 og 7,5 år. Han bor i Spania da, men kunne nå lært seg navnene liksom :( svigerfar bor i Skottland og sender gaver osv. Han er på besøk i Norge 1 gang i året ca og da er han med på gulvet å leker og styrer på så godt det lar seg gjøre. Han snakker veldig lite norsk, men man kommer langt med kroppsspråk og meg og mannen som tolk :-D men barnevakt kan han ikke være pga språk.

vi er hedlig å har mormor på min side og både farmor og farfar stiller opp :) svigermor gjør så godt hun kan med sosiale angsten sin og litt sånn. men vi har og oldeforeldrene som er her også masse for oss :)

Kan ikkje klaga på mine foreldre eller Svigers.
Når Jr var liten, klagde me litt på Svigers da me måtte mase på at dei skulle komme til oss for å vera med oss.
Etter i vår/sommer der eg hadde ein del komplikasjonar etter fødselen, har dei virkelig stått på :)

Vi har fire fantastiske besteforeldre som gjerne skulle sett barnebarna hele tiden. Mamma bidrar med alt i hverdagen, henting i bhg, sitter her når vi trenger, har hjemmedager med Vesla osv. De har et veldig tett forhold. Ellers er vi og barna veldig heldige med alle besteforeldrene ❤️

Noen har besteforeldre til barna som stiller opp hele tiden, andre har noen som aldri stiller opp og noen har noe midt imellom.

Hvordan er besteforeldrene til dine barn?
Hvis det er noe helt spesielt så stiller de opp, ja, men vi har generelt sett lite barnepass. Noen er flinkere enn andre, det er en som ikke bryr seg noe særlig dessverre...

Alle stiller opp på alle mulige vis, men nesten aldri som barnevakt. Noe som har resultert i at vi nesten aldri spør heller. Det igjen har ført til at vi nesten ikke har noen form for sosialt liv uten for husets fire vegger.

Min mamma og svigers stiller opp, min pappa er fraværende:)

Her stiller min mor og min familie opp i stor grad de kan. Har ei tulle på fem uker imorgen, med mye startproblemer og våkenetter så godt når vi har avlastning denne helga :) hans familie har enda ikke vært her å sett henne engang, og kommer nok ikke til å stille opp i samme grad som min mor og søster. Begges familie bor på samme plass, tre timer unna med bil . Forventer ikke det største da avstanden er litt stor :p

Absolutt :) foreldrene mine stiller alltid opp, om de ikke skal noe helt spesielt selvfølgelig. Hjelper til med barnepass, oppussing, kjøper utstyr og dytter til meg penger innimellom. Svigermor også er helt fantastisk :-) vil gjerne passe dattera vår med en gang hun får sjansen :p veldig deilig å ha det sånn! Svigerfar har vi ingenting med å gjøre, så han stiller naturligvis ikke opp på en dritt ;)

Mine foreldre stiller opp når vi trenger det, de vet at vi ikke spørr med mindre det er noe spesielt. Svigermoren min var enestående, men døde dessverre altfor tidelig. Svigerfar har stilt om noen ganger, men er veldig sjelden

Min mor stiller alltid opp, og foreldrene til eksen stiller opp, men eksen bor hjemme hos de, så det er naturlig for de å være mye med min datter.

Min far stiller ikke opp I bursdagsselskap engang. Mine nåværende svigerforeldre vet jeg ikke enda, vi får baby ganske snart, men pga svigermor er uføretrygdet så vil det begrense hvor mye hun kan stille opp, men så lenge jeg har min mor så trenger vi som oftest ikke andre :)

Svigers er alltid der når de trengs. Mine foreldre bor på andre siden av landet, så der stopper det seg pga avstanden. Men stemoren min tok siste ferieuken sin hos oss for å passe minien siste uken før bhgstart nå, så de stiller opp når de kan.

Svigers bor i nabohuset, og unga kommer og går der som de vil. Når hun er trøtt etc. sender hun dem bare hjem igjen. Sitter ofte barnevakt dersom vi skal ut å gå oss en tur etc. Strikker klær og skjemmer de bort!!

Mine foreldre er et annet kapittel.. De bor på den andre siden av landet. De har vært mye på besøk de siste 7 årene, men jeg klarer bare ikke å la unga være alene med dem..
Det gjør visst heller ikke mine brødre... Nevøen min har aldri likt dem, og niesa mi skulle være med min mor på Kiel-ferga, hun hadde måtte sitte på lugaren og holde henne med selskap hele turen. I tillegg var niese "ihjelsulten" når hun kom hjem. hun hadde ikke fått en matbit nemlig!!
Min mor kan sammenlignes med Hyacinth Bucket fra Høy På Pæra, (om noen husker den fra TV)!!
I tillegg er hun manisk depressiv sosiopat/psykopat som leter etter feil med alt og alle HELE tiden.
Nå røyk vi i tottene på hverandre i sommer, så jeg håper det går lenge før jeg ser a igjen.
Synd for min far, som må holde ut med henne!! Han skulle virkelig hatt gullmedalje!!!!!

Vi har mine foreldre og svigers i umiddelbar nærhet. Stiller opp på sekundet så sant de har mulighet. De tar fri/bytter vakter på jobb hvis barnet er sykt/er planleggingsdager+++. Ser hverandre flere dager i uka. Er veldig heldig her:)

Mamma stiller opp 110%. Både når vi en sjelden gang spør om pass, men hun spør også veldig ofte om å låne trollungen :) veldig heldig der. Pappa bor utenlands, og har nylig begynt å spørre om å ha trollungen, men han føler seg ikke trygg på å fly alene enda (forståelig nok). Foreldrene til sambo er ikke i bilde. Øvrige familien til sambo stiller opp på forespørsel.

Pappa og kona stiller veldig opp, de bor 80 mil unna men om vi trenger dem så kommer de uansett. De ønsker ofte at guttene reiser dit på ferie, og de sier at vi kan dra når vi vil på ferie for de kan ha barna uansett. Nå drar vi aldri alene noen plass da. I september skal jeg til Oslo og fjerne livmor å eggstokk. Vi bor i Finnmark så lang unna Oslo. Stemor kommer hit for å ha guttene i litt over ei uke mens vi er i Oslo. Pga min sykdom er samboer med som ledsager for meg.
Pappa å stemor er alle tiders.

Mamma stiller opp nå å da. Om vi spørr om hun kan ha de ei natt hvis vi er invitert på noe så sier hun stort sett ja. Svigers har de aldri på overnatting. I år har de hatt de med 2 ganger på fisketur. De bor i nabohuset, å er sjeldent innom med mindre vi inviterer dem på middag eller det er bursdag her.

Back
Topp