Stille det er her inne nå!

Jeg hadde også vært lei om jeg ikke hadde fått sovet pga rier på natta i 2 mnd! Det hørtes slitsomt ut! :-( Jeg har hatt mye kynnere som i de tidligere svangerskapene mine, men dette var rier slik jeg hadde til å begynne med ved mine tidligere fødsler. Forrige svangerskap hadde jeg det samme en dag akkurat en uke før fødselen startet.

Jaja, det er jo ikke lenge til uansett nå

Ja har mase rier som jeg kaller den nesten hver natt. Men de tar seg aldri opp og blir til noe mer. Var innlagt i uke 33 fordi han ville komme før, men de fikk stoppet det da. Eneste trøsten nå er at jeg er veldig moden så det har tydeligvis blitt jobbet nedi der. Håper det skjer snart

Her har guttungen begynt å turne noe voldsomt inni der, både i går og i hele dag har han romstert mye mer en vanlig. Burde jeg ringt føden egentlig? begynte å bli litt nervøs her på kvelden. Hodet er festet, men fikk det plutselig helt for meg at han har snudd seg, noe som sikkert ikke stemmer. Han var temmelig langt nede i bekkenet på siste kontroll og jordmor kunne kjenne på hodet. Men er det vanlig med økt aktivitet nå så sent i svangerskapet? Uke 39+5 når kl bikker 00.00.

Er 40+0 nå og lille i magen har vært ekstremt aktiv siste dagene. Er jo egentlig alltid aktiv, men føler aktiviteten har blitt enda mer :) rart at han har plass til å holde på å sprelle sånn, men tror nok han stortrives der inne, kanskje litt rastløs og snart vil ut ;)

Er 40+0 nå og lille i magen har vært ekstremt aktiv siste dagene. Er jo egentlig alltid aktiv, men føler aktiviteten har blitt enda mer :) rart at han har plass til å holde på å sprelle sånn, men tror nok han stortrives der inne, kanskje litt rastløs og snart vil ut ;)

Er vel kanskje vanlig da? ikke vant med så masse liv jeg, var mye før og så roet det seg til mer glidende bevegelser etter at han festet seg. Nå har det vært full fest hele helga

Er vel kanskje vanlig da? ikke vant med så masse liv jeg, var mye før og så roet det seg til mer glidende bevegelser etter at han festet seg. Nå har det vært full fest hele helga
Ja vet ikke om det er vanlig, men tviler på at det er tegn på noe galt i hvert fall ;) nå ligger jeg derimot å kjenner på noen sterke menssmerter/tak som kommer og går, så kanskje et tegn på at noe snart vil skje om lille blir sånn overaktiv i magen? Klarer ikke å sove meg igjennom dette i hvert fall! Spennende å se om det forsvinner eller tar seg opp i løpet av natten!

Ja vet ikke om det er vanlig, men tviler på at det er tegn på noe galt i hvert fall ;) nå ligger jeg derimot å kjenner på noen sterke menssmerter/tak som kommer og går, så kanskje et tegn på at noe snart vil skje om lille blir sånn overaktiv i magen? Klarer ikke å sove meg igjennom dette i hvert fall! Spennende å se om det forsvinner eller tar seg opp i løpet av natten!

Masse lykke til ihvertfall :-)

Her har guttungen begynt å turne noe voldsomt inni der, både i går og i hele dag har han romstert mye mer en vanlig. Burde jeg ringt føden egentlig? begynte å bli litt nervøs her på kvelden. Hodet er festet, men fikk det plutselig helt for meg at han har snudd seg, noe som sikkert ikke stemmer. Han var temmelig langt nede i bekkenet på siste kontroll og jordmor kunne kjenne på hodet. Men er det vanlig med økt aktivitet nå så sent i svangerskapet? Uke 39+5 når kl bikker 00.00.

Lillebror var ekstra aktiv dagene før fødsel og etter vannet gikk var han helt ekstrem :O jeg ble litt bekymret men alle undersøkelsene viste at han heldigvis hadde det helt bra :) men om du bekymrer deg så kan du jo ta en telefon for å spørre da :)

Jeg venter fortsatt :) Er 2 dager igjen til termin. Var inne på sykehuset for en sjekk i går pga mye maserier/modningsrier og for å sjekke at baby har det bra :) Riene har funket og jeg er moden men ingen åpning enda. Men, håper det skjer noe snart :)

Jeg venter fortsatt :) Er 2 dager igjen til termin. Var inne på sykehuset for en sjekk i går pga mye maserier/modningsrier og for å sjekke at baby har det bra :) Riene har funket og jeg er moden men ingen åpning enda. Men, håper det skjer noe snart :)

Så greit at du er moden da :) Nå er det bare å lade opp til fødsel så kommer det plutselig skal du se :)

At det går an å turne slik på vei inni der, ringte føden i dag bare for å forhøre meg. Men fikk beskjed om at jeg ikke skulle være bekymret. Jeg kjente nok bevegelsene ekstra godt nå fordi han trengte mer kraft for å klare å snu seg litt. Samtidig som jeg syns det er vondt og ubehagelig. Han lå med hodet godt festet i bekkenet sist så han ligger nok bare å snurrer litt fra side til side. Det var svært liten sjangse for at han har snudd seg i tverr eller seteleie mente jordmor. Tror ikke det selv heller da jeg kjenner rygg og rumpa innimellom.

Håper snart ting skjer, bikker uke 40 i morgen og hadde aldri trodd jeg skulle komme så langt da han truet med å komme allerede i uke 33. Så det har vært en svært lang ventetid. Er mega trøtt i dag, kun sovet 4 timer i natt og samboeren sier jeg har stønnet litt i natt pga smerter i magen. Merket det da jeg stod opp også at søvnen har vært litt av og på de timene jeg sov.

Jeg har full avflating i livmorhalsen og 1-2 cm åpning, og har hatt det de siste 3 ukene. Så jeg hadde håpet at både maserier og kynnere skulle bikke over til rier snart. Men det ser ikke slik ut. Han har visst funnet seg skikkelig tilrette inni der nå

Back
Topp