Spreke junimammaer

Kom meg ikke på trening i dag :( pumpa til vannbåren varme klikka i går så måtte være hjemme pga den.. I morgen og fredag er det jobb.. Så håper på torsdag.. Evt prøve om jeg orker en tur rett etter jobb i morgen.. Jobber til 13..

Kom meg ikke på trening i dag :( pumpa til vannbåren varme klikka i går så måtte være hjemme pga den.. I morgen og fredag er det jobb.. Så håper på torsdag.. Evt prøve om jeg orker en tur rett etter jobb i morgen.. Jobber til 13..

Uff, ja, ikke alltid det klaffer... Du får se hva du har overskudd til i morgen etter jobb :-) Her blir det spinning for første gang på lenge, og jeg gleder meg faktisk :-D

Uff, ja, ikke alltid det klaffer... Du får se hva du har overskudd til i morgen etter jobb :-) Her blir det spinning for første gang på lenge, og jeg gleder meg faktisk :-D

Etter ei dårlig og ikke minst kort natt utgikk trening med høye kneløft.. Men i morgen!! Har alliert meg med mamma :) sånn i tilfelle jeg skulle blitt dårlig..

Hadde andre økt i dag. Gassa mer på. I går var mer sånn, går dette bra? Neste trening er til fredag etter ultralyden. Lang gåtur i morgen :)

Kanskje, kanskje jeg er så heldig at jeg ikke legger på meg 35kilo dette svangerskapet og :P

Kanskje, kanskje jeg er så heldig at jeg ikke legger på meg 35kilo dette svangerskapet og :P

Så flink du er! Får håpe du klarer å opprettholde :) Jeg har 1000 unnskyldninger for tiden.

Så flink du er! Får håpe du klarer å opprettholde :) Jeg har 1000 unnskyldninger for tiden.

Satse på at jeg klarer det. Mannen kommer ikke til å godta at vi betaler 1000kr i mnd uten å trene :P han er sprek og liker å trene, og er veldig koselig å gjøre det i sammen. Så har troa :D

Jeg var på spinning i dag og klarte ikke å la være å ta meg helt ut, selv om jeg tenkte å holde litt igjen. Har frem til nå kun løpt på elipsemaskin og svømt, og der er det lettere å regulere egeninnsatsen. Har hørt at man ikke skal ta ut alt på trening når man er gravid, men har ikke sett noen nettsider som kan vise til forskning? Noen som har lest noe spesifikt, eller er det bare å trene på så lenge kroppen føles bra?

Jeg var på spinning i dag og klarte ikke å la være å ta meg helt ut, selv om jeg tenkte å holde litt igjen. Har frem til nå kun løpt på elipsemaskin og svømt, og der er det lettere å regulere egeninnsatsen. Har hørt at man ikke skal ta ut alt på trening når man er gravid, men har ikke sett noen nettsider som kan vise til forskning? Noen som har lest noe spesifikt, eller er det bare å trene på så lenge kroppen føles bra?

Her står det litt om intensitet ved trening under graviditet.
Jeg har det forresten akkurat som deg, store problemer med å holde igjen på intensiteten. Men jordmor sa i forrige graviditet at dersom man er vant til å trene og i god form fra før så kunne man bare kjøre på.

http://nhi.no/graviditetsoraklet/sv...om-trening-under-graviditet-24743.html?page=2

Trening nr 2 denne uka gjennomført. Ble 8 km på ellipse og styrketrening i dag. I går ble det 5 km rolig gange på ski. Alt hjelper på er mottoet mitt.

Trener styrke 4-5 ganger i uken jeg :-) Har gått ned litt i styrke, men trener nok ganske "tungt" til å være 19 uker på vei :p Kjører splitt-program på hele kroppen( bryst, rygg, bein, skuldre og armer). Typen er overinteressert i styrketrening, så får masse motivasjon av å trene med han :-D Håper på å kunne fortsette sånn som jeg trener nå så lenge som mulig :-)

Noen flere som driver med styrketrening her??

Trener styrke 4-5 ganger i uken jeg :) Har gått ned litt i styrke, men trener nok ganske "tungt" til å være 19 uker på vei :p Kjører splitt-program på hele kroppen( bryst, rygg, bein, skuldre og armer). Typen er overinteressert i styrketrening, så får masse motivasjon av å trene med han :-D Håper på å kunne fortsette sånn som jeg trener nå så lenge som mulig :)

trener ganske tung styrketrening jeg også :-) 3 ganger i uka. baseøvelser som f.eks: knebøy, benkpress, stående roing (rygg). så jeg trener mye overkropp (skuldre, armer, bryst, rygg) bein, rompe ++

har ingen mål om å bygge muskler eller øke vekter under svangerskapet, men heller holde kroppen "ved like". Slik at jeg slipper å miste så mye muskelmasse og starte HELT på nytt etterpå :-)

Eneste jeg har kutta ut er fotball :-) pga mye brå bevegelser.. trener ellers en del på mølla også.

Trener styrke 4-5 ganger i uken jeg :-) Har gått ned litt i styrke, men trener nok ganske "tungt" til å være 19 uker på vei :p Kjører splitt-program på hele kroppen( bryst, rygg, bein, skuldre og armer). Typen er overinteressert i styrketrening, så får masse motivasjon av å trene med han :-D Håper på å kunne fortsette sånn som jeg trener nå så lenge som mulig :-)

Er akkurat kommet igang med styrke (eller trening generelt) etter tre mnd opphold, og det er helt fantastisk å la kroppen jobbe litt igjen.
Er det forresten noen som har erfaring med knebøy/markløft og bekkenlåsning? Tørr ikke prøve meg på det igjen før jeg vet om det er ok, eller vil forverre låsningen..?

Er akkurat kommet igang med styrke (eller trening generelt) etter tre mnd opphold, og det er helt fantastisk å la kroppen jobbe litt igjen.
Er det forresten noen som har erfaring med knebøy/markløft og bekkenlåsning? Tørr ikke prøve meg på det igjen før jeg vet om det er ok, eller vil forverre låsningen..?

Jeg har droppet markløft nå, hørte noen si at det ikke var anbefalt for gravide (ikke at jeg har funnet noen kilder som bekrefter dette men... :P) men trener knebøy. Nå har ikke jeg bekkenlåsning da, men har du prøvd bevegelsen uten vekter? kan jo ta det veldig rolig til å begynne med. spesielt med tanke på låsningen og at det er 3 mnd siden sist :)

Jeg er plaget med bekkenet, og kan ikke drive noe særlig med knebøy/ markløft og den type ting.. Det forverret bare situasjonen.. Og det var som ikkegravid.. Som gravid er eg enda mer forsiktig nettopp fordi jeg får mye lettere smerter.. Har løsning da og ikke låsning.. Med smerter både i symfysen, halebein, i lysken og nedover i beina

Har vært litt labert generelt på treningsfronten til nå i dette svangerskapet av ulike grunner og det er veldig synd for jeg hadde bestemt meg for at mitt tredje og siste svskap skulle bli kjempesprekt og at jeg skulle opprettholde den gode formen jeg hadde på mitt beste da jeg kjørte 3-4 styrkeøkter i uka og kardio i tillegg. Kroppen har virkelig forfalt men nå skal jeg være flink resten av tida! Trente ei god økt på mølla og styrke i dag. Jeg kjører beinpress istedet for knebøy nå, mest for at jeg er litt lat og ikke gidder å styre med vekter men også fordi jeg føler at det funker greit. Mye overkropp og rumpe , og til min store sorg har jeg virkelig mistet mye styrke i det siste:( så nå er det skjerpings!

Strålende fornøyd med ukas andre treningsøkt! Enig med flere av dere om at det er vanskelig å holde igjen.. Men samtidig kjenner jeg at kroppen ikke er den samme å jobbe med som før :-P

Trener også styrketrening, men prøver nå å gjøre flest mulig øvelser med bare kroppsvekt. Gjør dem heller langsomt og kontrollert, da kjenner jeg det litt :-) Er så redd for å "ta i for mye".. Er ikke topptrent i utgangspunktet, men sånn midt på treet.. Målet nå er egentlig å være mest mulig aktiv og styrke ryggen og kjernemuskulatur :-)

Dette var en bra tråd. Jeg har alltid likt å trene siden jeg begynte på allidrett som 6 åring og det er naturlig for mef å fortsette med det når jeg er gravid, men litt mer moderat enn til vanlig.

Prøver å løpe 2-3 ganger i uka, halvtimes rolig jogging tredemølle ca 9-12 i fart. Dette svangerskapet har jeg kjøpt boken til Helle Bornstein 'Smart mamma', den viser sryrketreningsøvelser for hvert trimester. Øvelsene kan gjøres på stuegulvet med noe enkelt utstyr. Tar en snau halvtime og skal gjøres ca 2 ganger i uka.

målet for svangerskapet er å fortsette med dette opplegget så lenge jeg orker. Forrige gang var jeg på spinning 2-3 ganger i uka frem til 1 uke før fødsel.

Vært på trening i dag! Trosset forskjølelsen og dro.. Stolt! Kort oppvarming pga forkjølelsen men ei skikkelig økt med slynga.. Det kommer til å bli vondt i morra! Avsluttet med å sykle meg ned i 5 min etterpå..

ImageUploadedByBV Forum1420721929.563207.jpgImageUploadedByBV Forum1420721945.997625.jpg

Back
Topp