Spreke junimammaer

Mener også at man ikke skal svømme etter at den er gått.. Men sjekk med jordmor?
 
Kvalifiserer neppe som "sprekt", men jeg er så fornøyd med at jeg klarer gå litt nå som babyen har festet seg og bekkenet har blitt mer stabilt :D Rolig tempo da, ellers tar kynnere knekken på meg, men forsøker å få meg en rusletur rundt i nabolaget hver formiddag, herlig!:)
 
Har planer om turer i marka hver dag nå når permisjonen har startet. Startet med 5 km i går og 8 i dag, føler meg lett i kroppen, så tror det skal gå fint å holde trenden videre :)
 
Yoga og turer med rask gange på vei og sti går fint. Hodet er festet, men jeg tror ikke jeg merker det...?
 
Er det noe trimmings?? Jeg kjører på enda. I uke 38 nå og intervallsykling og relativ tung styrke funker fortsatt bra 2-3 g i uka! Juhu:)
 
Er det noe trimmings?? Jeg kjører på enda. I uke 38 nå og intervallsykling og relativ tung styrke funker fortsatt bra 2-3 g i uka! Juhu:)
Jeg var på spinning to ganger sist uke , tok det ganske rolig da ,uke 39. Fikk derimot kritikk fra min svigerinne som mente jeg måtte "slutte å stresse babyen med sånt nå!" Han kjentes da helt rolig ut under hele timen , normale bevegelser etterpå også .. Flere som får kritikk for å være "for aktiv "?? Mener det er opp til hver enkelt jeg , selv om jeg er førstegangsgravid så kjenner jeg jo min kropp , kan være veldig aktiv noen dager , og for det meste sløve på sofaen andre .
 
Jeg syns dere er kjempeflinke jeg :) Har dessverre ikke trent selv på 1,5 måned.. Veldig vondt i ryggen og orker ikke noe etter jobb.. Skal prøve å få til en daglig tur når permisjonen starter.
 
Jeg var på spinning to ganger sist uke , tok det ganske rolig da ,uke 39. Fikk derimot kritikk fra min svigerinne som mente jeg måtte "slutte å stresse babyen med sånt nå!" Han kjentes da helt rolig ut under hele timen , normale bevegelser etterpå også .. Flere som får kritikk for å være "for aktiv "?? Mener det er opp til hver enkelt jeg , selv om jeg er førstegangsgravid så kjenner jeg jo min kropp , kan være veldig aktiv noen dager , og for det meste sløve på sofaen andre .
Det er du som kjenner hva som er bra for din kropp! Her er jo alle forskjellige, hvert svangerskap er forskjellig. Her er det ingen som kritiserer. jeg får Derimot veldig mange kommentarer om at det er så bra at jeg kan være så aktiv. Treninga er det som redder meg asså:) har tenkt å trene til siste stund og gleder meg til permisjon fra torsdag og mer trening på dagtid. Kjenner det er litt lettere enn å dra ut på kvelden etter jobb, husarbeid og legging av to barn:) kos deg med treninga du, kjenner tidsnok når det er behov for å gire ned!
 
dabba av litt nå ja :-O
 
Har den siste tiden fått til to økter i uka, og er veldig fornøyd. Men kjenner jeg blir mer fysisk sliten etterpå, tar lengre tid å komme seg. Siste uka på jobb før permisjonen var hektisk og krevende og da ble det ikke noe trening. Tenker ta det opp igjen på dagtid nå. Deilig med permisjon!
 
Jeg var på spinning to ganger sist uke , tok det ganske rolig da ,uke 39. Fikk derimot kritikk fra min svigerinne som mente jeg måtte "slutte å stresse babyen med sånt nå!" Han kjentes da helt rolig ut under hele timen , normale bevegelser etterpå også .. Flere som får kritikk for å være "for aktiv "?? Mener det er opp til hver enkelt jeg , selv om jeg er førstegangsgravid så kjenner jeg jo min kropp , kan være veldig aktiv noen dager , og for det meste sløve på sofaen andre .
Jeg er nå 39+3 og har siden permisjonen startet daglig gått turer på mellom 5 og 10 km, mest på sti og som regel med en god del stigning. Tempoet er ikke det helt store, og jeg får kynnere hvis jeg tar i for mye. Babyen har det bra, og så lenge jeg går forsiktig og unngår fall, tenker jeg det bare er sunt? Elsker turene mine og håper babyen holder seg inne litt til! Har mye mer overskudd i hverdagen som følge av at jeg er aktiv, og permisjonstiden har bare flydd! Har likevel fått høre fra ganske mange at jeg burde roe ned, ligge på sofaen og bygge rede. Da hadde jeg blitt gal! Hør på kroppen og ikke bry deg om folk sine meninger. Jeg har klokkertro på at et aktivt svangerskap er en fordel både mtp fødselsforløp og barseltid, og det viser jo også forskningen :)
 
Her har det blitt dårlig med trening pga kynnere som kommer med en gang. Går turer, men kan ikke gå i særlig tempo da kynnerne kommer med en gang :(
 
Jeg er nå 39+3 og har siden permisjonen startet daglig gått turer på mellom 5 og 10 km, mest på sti og som regel med en god del stigning. Tempoet er ikke det helt store, og jeg får kynnere hvis jeg tar i for mye. Babyen har det bra, og så lenge jeg går forsiktig og unngår fall, tenker jeg det bare er sunt? Elsker turene mine og håper babyen holder seg inne litt til! Har mye mer overskudd i hverdagen som følge av at jeg er aktiv, og permisjonstiden har bare flydd! Har likevel fått høre fra ganske mange at jeg burde roe ned, ligge på sofaen og bygge rede. Da hadde jeg blitt gal! Hør på kroppen og ikke bry deg om folk sine meninger. Jeg har klokkertro på at et aktivt svangerskap er en fordel både mtp fødselsforløp og barseltid, og det viser jo også forskningen :)
Er så enig ! Er så fint å gå i skogen nå:) har hund , så turer blir det her også . Får mer energi av å være i bevegelse enn å ligge på sofaen føler jeg . Er vant til å ha et aktivt liv , sånn at så lenge formen tillater det så er jeg i aktivitet ! Og hviler selfølgelig litt mer enn vanlig nå :p har mye mer energi nå enn for noen uker siden (jern og b12 mangel ) så når den først er tilbake så vil jeg jo helst utnytte det ! Redebygginga er jeg ferdig med , her er alt klart . Så å ligge på sofaen å vente på fødsel er helt uaktuelt :p
 
Jeg er veldig misunnelig på dere som klarer å være så aktive enda :) Jeg gikk en kort tur i helgen, og måtte bli hentet med bil fordi jeg fikk sting/hold nede på høyre siden i magen. Skikkelig ekkelt, men det sluttet når jeg fikk satt meg ned. Har dere opplevd lignende? Jeg følte det var kroppens måte å si stopp på, så jeg turte ikke gå lengre..
 
Jeg er veldig misunnelig på dere som klarer å være så aktive enda :) Jeg gikk en kort tur i helgen, og måtte bli hentet med bil fordi jeg fikk sting/hold nede på høyre siden i magen. Skikkelig ekkelt, men det sluttet når jeg fikk satt meg ned. Har dere opplevd lignende? Jeg følte det var kroppens måte å si stopp på, så jeg turte ikke gå lengre..
Ja , sånn var det her lenge ! Tror det er ligamentsmerter? Har heldigvis roa seg nå :) måtte ta gode pauser.. Kunne komme bare av å gå opp bakken til huset vårt (20m) , var ganske plagsomt !
 
Ja , sånn var det her lenge ! Tror det er ligamentsmerter? Har heldigvis roa seg nå :) måtte ta gode pauser.. Kunne komme bare av å gå opp bakken til huset vårt (20m) , var ganske plagsomt !
Da får jeg ta pauser underveis og se om det hjelper :)
 
Jeg er veldig misunnelig på dere som klarer å være så aktive enda :) Jeg gikk en kort tur i helgen, og måtte bli hentet med bil fordi jeg fikk sting/hold nede på høyre siden i magen. Skikkelig ekkelt, men det sluttet når jeg fikk satt meg ned. Har dere opplevd lignende? Jeg følte det var kroppens måte å si stopp på, så jeg turte ikke gå lengre..

Jeg er også kjempe misunnelig. Skulle så gjerne vært ute å gått, men kvalme til alle døgnets timer frem til uke 20 og et bekken som begynte å krangle rundt uke 14 har satt en stopper for det meste av aktivitet :(
 
Jeg er veldig misunnelig på dere som klarer å være så aktive enda :) Jeg gikk en kort tur i helgen, og måtte bli hentet med bil fordi jeg fikk sting/hold nede på høyre siden i magen. Skikkelig ekkelt, men det sluttet når jeg fikk satt meg ned. Har dere opplevd lignende? Jeg følte det var kroppens måte å si stopp på, så jeg turte ikke gå lengre..
Jeg hadde det sånn i noen uker rundt +/- uke 25. Det var så ille at jeg måtte ta lange pauser når jeg gikk. Tolket det som ligamentsmerter, og gikk så langt som jeg klarte. Opplevde at smertene var verst i begynnelsen av turen og ga seg etterhvert :)
 
Back
Topp