Spreke junimammaer

Jeg hadde det sånn i noen uker rundt +/- uke 25. Det var så ille at jeg måtte ta lange pauser når jeg gikk. Tolket det som ligamentsmerter, og gikk så langt som jeg klarte. Opplevde at smertene var verst i begynnelsen av turen og ga seg etterhvert :)
Jeg får begynne med korte turer og heller øke på etterhvert :) Hadde jo håpet på litt bedre vær nå som sommeren snart skal være her!
 
Hoi denne var det ikke særlig liv i! Er det noen som er sprekinger nå etter fødsel også? Vi begynner å få inn rutine med to styrkeøkter på dagtid hver uke der hun er på barnepass. Så jobber jeg med å klare1-2 løpe/sykkeløkter på kveld!
 
Begynte kort tid etter fødsel med løping. Når han var 8uker klarte jeg å løpe en mil :) begynte på treningsstudio igjen i dag. Og det var deilig! Så blir nok mye trening fremover.
 
Går trilletur hver dag :) Har tenkt på å begynne med styketrening. Må bare åpne opp treningskortet som ble satt på frys i slutten av graviditeten. Gleder meg til å begynne igjen!
 
Her bremser bekkenet alt som heter trening. Går jevnlig til fysio der vi gjør ett par øvelser også har jeg fått noen som jeg skal gjøre selv, type ligg på siden og løft opp 8-10 ganger , x 3. Begynte på den første gang i går, klarte bare to av tre repetisjoner før det gjorde vondt, men makan te gangsperr jeg har i dag da, kom meg nesten ikke ut av sengen i dag tidlig xD er da man merker hvor dårlig trent musklene er xD haha!
 
Begynte kort tid etter fødsel med løping. Når han var 8uker klarte jeg å løpe en mil :) begynte på treningsstudio igjen i dag. Og det var deilig! Så blir nok mye trening fremover.
Flink du er! Har ikke kommet meg opp på mila enda her.. Etter 5-6 km er jeg lei og vil hjem.. Haha. Og jeg skulle stille på halvmaraton i september. Ja særlig!
 
Flink du er! Har ikke kommet meg opp på mila enda her.. Etter 5-6 km er jeg lei og vil hjem.. Haha. Og jeg skulle stille på halvmaraton i september. Ja særlig!

Klarer å løpe langt så lenge det er en runde. Om jeg skal tilbake samme vei klarer jeg det ikke :/ har hatt dilla på å løpe den siste tiden. Jeg og mannen invisterte bugaboo runner og den er helt fantastisk! Mini ligger kjempe stødig når vi løper på asfalt. Halvmaraton har jeg planer om neste vår/sommer :)
Men kjenner det skal bli godt å ha litt styrketrening og noen spinningtimer nå får variasjonens skyld:)
 
Har vært på ei økt på treningssenteret.. Er ikke barnepass men babyen får bli med så lenge den ligger i vogn/bilstol :) stoppet pga sykdom, så pga fint vær.. Da har vi heller trillet lange turer i raskt tempo :)

Skal trille lang tur i morgen og :)
 
Klarer å løpe langt så lenge det er en runde. Om jeg skal tilbake samme vei klarer jeg det ikke :/ har hatt dilla på å løpe den siste tiden. Jeg og mannen invisterte bugaboo runner og den er helt fantastisk! Mini ligger kjempe stødig når vi løper på asfalt. Halvmaraton har jeg planer om neste vår/sommer :)
Men kjenner det skal bli godt å ha litt styrketrening og noen spinningtimer nå får variasjonens skyld:)
Løper litt med snuppa i vogna her også, til og fra trening og småturer. Er nok ikke den beste joggevogna tfk joggster twist men det funker på asfalt. Synes forøvrig det er litt mer luksus med en joggetur helt for meg selv i skauen med bra musikk på øret. Hadd garantert jogga må hadde det ikke vært for at jeg allerede har trent i dag:)
 
Jeg har så utrolig lyst å jogge.. Men det er nok timesvis med bekkenstabiliserende trening unna :(
 
Jeg har trillet lange turer i skogen flere ganger ukentlig fra like etter mini ble født, og var også i veldig fin form og aktiv under graviditeten. Tenkte derfor at formen ville være ok når jeg kom igang med trening. Den gang ei, det bar mye tyngre enn etter første graviditet! Begynte å løpe etter 6 uker, og har hatt to styrkeøkter nå de siste par ukene. Har lidd meg gjennom 4 uker som en sprengt hvalross, men kjente i sist uke at formen begynte å løsne litt. Er likevel ikke oppe i mer enn 5-6 km som løpes med et tempo på rundt 10 km/t. Nå tør jeg i det minste å kalle det løping, det jeg gjorde de første ukene jeg løp klassifiserte knapt til jobbing...
 
Kjører hard styrketrening (starting strength + noen egenvalgte øvelser for skrå magemuskler og rumpe) 3 ganger per uke. Kjører også gerilja kardio etter styrkeøktene. Èn dag i uka er jeg med på mor&barn-trening i sal, og der kjøres det hovedsakelig styrke og stabilitet.
Ellers er jeg ute og triller hver dag. Jeg har et fitbit aktivitetsarmbånd som måler antall skritt og km jeg har gått hver dag, og målet er minimum 10 000 skritt/dag. Hittil ligger jeg vel på 12-14 000 skritt i gj.snitt per dag :)

Jeg begynte ordentlig med styrketrening for 2 uker siden. Før dette ble det trening på gulvet hjemme, TRX i park og mye trilling.

Treningssenteret jeg er på har barnepass, og mini virker til å stortrives der :) Enten blid og fornøyd når ansatte duller med han, eller så sover han litt. Godt!
 
Kjører hard styrketrening (starting strength + noen egenvalgte øvelser for skrå magemuskler og rumpe) 3 ganger per uke. Kjører også gerilja kardio etter styrkeøktene. Èn dag i uka er jeg med på mor&barn-trening i sal, og der kjøres det hovedsakelig styrke og stabilitet.
Ellers er jeg ute og triller hver dag. Jeg har et fitbit aktivitetsarmbånd som måler antall skritt og km jeg har gått hver dag, og målet er minimum 10 000 skritt/dag. Hittil ligger jeg vel på 12-14 000 skritt i gj.snitt per dag :)

Jeg begynte ordentlig med styrketrening for 2 uker siden. Før dette ble det trening på gulvet hjemme, TRX i park og mye trilling.

Treningssenteret jeg er på har barnepass, og mini virker til å stortrives der :) Enten blid og fornøyd når ansatte duller med han, eller så sover han litt. Godt!
Wow hvordan får du tid til dette? :eek:
 
Wow hvordan får du tid til dette? :eek:

Jeg er som regel oppe meg mini ved 06.00-07.00 på morran. Har da 2-3 timer på oss til morgenstell, mating og få på klær. Triller med vogn til og fra trening (utgjør ca. 8000-9000 skritt). Barnepass åpner kl.10.00, så da er jeg på plass litt før slik at mini er sikret plass:) Trener ca 60-70min, triller hjem igjen og fortsetter dagen med dusj, mating, soving, etc. Klokka er som regel 12.00 når jeg er hjemme igjen, så vi har gooood tid. Går eller triller tur med mini på eftaen igjen :)

Edit:
Jeg har forøvrig kun mini, og ingen flere barn. Men, samboer har reisejobb og er borte mandag til torsdag/fredag.
 
Last edited:
Jeg er som regel oppe meg mini ved 06.00-07.00 på morran. Har da 2-3 timer på oss til morgenstell, mating og få på klær. Triller med vogn til og fra trening (utgjør ca. 8000-9000 skritt). Barnepass åpner kl.10.00, så da er jeg på plass litt før slik at mini er sikret plass:) Trener ca 60-70min, triller hjem igjen og fortsetter dagen med dusj, mating, soving, etc. Klokka er som regel 12.00 når jeg er hjemme igjen, så vi har gooood tid. Går eller triller tur med mini på eftaen igjen :)

Edit:
Jeg har forøvrig kun mini, og ingen flere barn. Men, samboer har reisejobb og er borte mandag til torsdag/fredag.

Da har du en veldig medgjørlig baby :) Jeg tenkte å trene på kvelden så jeg slipper å bli avbrutt hver gang han skriker (da blir han hjemme med pappan). Ammer du på treningssenteret da? Hvor gammel var han når du begynte?
 
Da har du en veldig medgjørlig baby :) Jeg tenkte å trene på kvelden så jeg slipper å bli avbrutt hver gang han skriker (da blir han hjemme med pappan). Ammer du på treningssenteret da? Hvor gammel var han når du begynte?

Det vil jeg ikke påstå.. Mini har vært mye skrikete, og vi har slitt mye med å finne ut hva som plager han. For mye formelk og mye mageplager har vært en del av problemene, men han er også en baby som krever å bli holdt hele tiden, og det må være bevegelse. Konstant. Så, jeg går rundt med han i bæresele hele tiden mens jeg er hjemme:) Ellers får jeg ikke gjort noe. På barnepass på treningssenteret må han som sagt holdes og bysses med, med mindre han sover i 15-20min. Jeg prøver å legge han på babygym eller i vippestol hjemme, og det funker kanskje 1-2min før det blir skriking :p

Mye trening i å ha en krevende unge også:) Bruker det som en fordel med å trille mye, gå mye med han i bæresele etc.
 
Mini er ti uker nå, og jeg er endelig igang med å bevege meg mer. Gikk trilletur på fire km og endte med vondt i hele kroppen og noe som kjennes som betennelser i begge knær og en skulder og veldig vondt i rygg. Jeg begynner på null, kan du si!
 
Back
Topp