Spiss eller butt ende

En tråd i 'Sykdom' startet av Ørkenrev, 12 Nov 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Tigerbaby Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Oktoberlykke 2019 Novemberbarna 19 Assistert-jentene

Jeg vet ikke med dere, men jeg merker ekstrem forskjell på å skulle røre meg etterpå når jeg setter dem med butt eller spiss ende først. Butt ende gjør at den ikke kommer så lett ut når man skal røre seg.

2. Newbee Gift med forumet Mailykke 2018 Junibarna 2015

Første gangen jeg satte på eldste, så satte jeg med spissen først. Den gikk absolutt ikke helt inn, og jeg måtte hjelpe den inn med termometeret [emoji15] Neste gang satte jeg med den butte enden først, og den smatt helt inn av seg selv. Kommer aldri til å sette stikkpiller med annet enn den butte enden først igjen...

3. Neinei Forumet er livet Mailykke 2018 VIP Februarlykke 2016

«Så lenge du ikke setter den på tvers er du innafor» fikk jeg beskjed om [emoji23]
    Men jeg setter med butt ende først for det var det de fleste gjorde med meg da jeg tok blindtarmen. Og da de ikke gjorde det kom den ut igjen ganske kjapt når jeg rørte på meg. Og det er jo ikke så jævla stas med stikkpiller at jeg gidder å holde den på plass [emoji85]

• Enig Enig x 1
    • Morsom Morsom x 1
  4. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Hahaha :hilarious:
    Jaja, det viktigste er vel at den kommer inn og gjør jobben sin :p
    Jeg setter spissen først, men nå skal det sies at jeg som regel kun gjør det på jobb på de eldre. Og de rører seg som regel ikke med det første :p ikke så ofte jeg har måttet bruke stikkpiller av noe slag på ungene her *bank i bordet*

5. Reana Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Juligull2021 ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Da jeg gikk vernepleien lærte vi at butt ende skal inn først. Min erfaring er at ved å ta den butte enden først forsvinner stikkpillen så fort opp at en nesten kan bli litt overrasket, mens det blir mer styr med den spisse enden først [emoji14]

6. Prinsessa- Forumet er livet Marsipanene 2019 Sommerfuglene VIP

Jeg synes det er ganske logisk at man fører den spisse enden først. Butt ende er ikke godt å få i ræva og får man den inn er det større sjans for at den glir fortere ut fordi spissen smaker da ut igjen .

Jeg stakk alltid med spissen først , hørte at flere tok den butte delen. Men fikk meg aldri til å gjøre det ...auuu :p

7. Shadow Juni12s aktive VIP Oktoberbarna 2021♡ ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Butt ende først så er ikke faren så stor for at den kommer ut igjen. Og det er prøvd ut flere ganger så ikke noe mer spiss ende først her [emoji4]

8. Ikke i bruk Forumet er livet

9. Treningsmamma Andre møte med forumet

På sykehus og på gamlehjem tas de alltid med butt ende først. Årsaken er logisk. Når pillen kommer inn klemmer rumpa seg sammen automatisk. Da presser enden rundt spissen og skyver pillen lengre inn. Det som ofte skjedde på,f.eks gamlehjem visst de eldre fikk spiss ende inn først var at de presset pillen ut igjen når rumpe trakk seg sammen. Men så lenge den faktisk blir inne er det ett fett

10. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Her er det som regel de vi må gå to til som får stikkpiller, og jeg spør hver gang hvilken ende den andre kollegaen pleier å sette. "ehh, jeg pleier å sette spiss" :p
    Det er litt morsomt hvor mange som gjør det på automatikk at de setter spissen først :D

11. Ørkenrev Forumet er livet Tilgangsansvarlig Maiblomstene 2020 VIP Junilykke 2020 ♡ August 2018

Det er ikke logisk at de tykke enden skal inn først i mitt hode altså [emoji28]

12. Treningsmamma Andre møte med forumet

Ja jeg gjorde det selv før. Men når jeg jobbet på gamle hjem fikk vi beskjed om å sette med butt ende først. Min mor er sykepleier og de må også sette med butt ende på sykehuset

13. Moxie Gift med forumet Marsboerne 20 18

Kunne de ikke bare laget dem med to spisse ender så var problemet løst? :rolleyes:

• Liker Liker x 1
  14. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Himmelbarn Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Samme tenker jeg. Første gang jeg skulle gi her så ga jeg automatisk den smale enden inn først. Altså den uten spiss.

15. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

MÅ de? :eek: det viktigste må vel være at den faktisk kommer inn og får gjort jobben sin :)

16. Ørkenrev Forumet er livet Tilgangsansvarlig Maiblomstene 2020 VIP Junilykke 2020 ♡ August 2018

Det må ikke vi der jeg jobber.

17. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Vi MÅ ikke heller, på de to plassene jeg jobber :) så lenge de blir gitt som de skal, er det det viktigste :)

18. Ørkenrev Forumet er livet Tilgangsansvarlig Maiblomstene 2020 VIP Junilykke 2020 ♡ August 2018

Vi bruker ikke ofte da, og de fleste får til å ta de selv, da får de selv velge :p

19. Elva Gift med forumet ❤️ Augustlykke 2020 ❤️ Assistert-jentene Julibaluba 2017

Her har mini klart å presse den ut igjen både når jeg har satt den med spiss først og med butt ende først, så de siste gangene han har trengt smertestillende/febernedsettende har han fått flytende

20. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017 Februarbarna 2020

.

Last edited: 6 Sep 2020

Del denne siden