Spiss eller butt ende

En tråd i 'Sykdom' startet av Ørkenrev, 12 Nov 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Ørkenrev Forumet er livet Tilgangsansvarlig Maiblomstene 2020 VIP Junilykke 2020 ♡ August 2018

Mulig dette har vært diskutert før, men for du stikkpiller med spiss eller butt ende først?
    Og hvorfor?

2. Mammatil1.2018 Flørter med forumet

Nå har ikke vi trengt å gi stikkpille til mini enda, men det er vel butt ende først mener jeg? Fordi når den enden først er innenfor, så sklir resten inn (?)

3. BMC Februar 14's Miss Skravle Februar 2014 - Skjult forum Tilgangsansvarlig VIP ♡Junigull 2016♡

Butt ende først, fordi det er det jeg har lært på medisinkurs en gang i tiden.

4. hmm..håpe2018 Elsker forumet Novemberlykke 2018

Har hørt at de skulle inn med butt ende, men prøvde å lese bruksanvisning om det stod der...men det gjorde det ikke, så da puttet/putter jeg de inn med spissen først

5. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Men hvorfor? :)
    (jeg har også lært det på kurset, men kan bare ikke huske hvorfor. Logikken min sier motsatt :hilarious:)

6. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Jeg vet at den opprinnelig skal med butt ende først, men husker ikke hvorfor. Jeg skal innrømme at jeg gir med spiss først, logikken min sier at den fortere sklir ut hvis butt ende settes først, sånn hvis ungen hoster eller noe kjapt etter den er satt :hilarious:

7. Krösa Maja Forumet er livet

Alltid tatt spiss først, men har skjønt at det er feil [emoji23]
    Skjønner jo nå hvorfor det er ubehagelig å få satt stikk pille med bitt først [emoji85]

8. Ørkenrev Forumet er livet Tilgangsansvarlig Maiblomstene 2020 VIP Junilykke 2020 ♡ August 2018

• Liker Liker x 2
  9. BMC Februar 14's Miss Skravle Februar 2014 - Skjult forum Tilgangsansvarlig VIP ♡Junigull 2016♡

Har med tarmbevegelsene å gjøre, den blir lettere for musklene å jobbe opp i tarmen med den spisse enden nederst.

• Enig Enig x 1
  10. BMC Februar 14's Miss Skravle Februar 2014 - Skjult forum Tilgangsansvarlig VIP ♡Junigull 2016♡

• Liker Liker x 1
    • Morsom Morsom x 1
  11. Ørkenrev Forumet er livet Tilgangsansvarlig Maiblomstene 2020 VIP Junilykke 2020 ♡ August 2018

Skulle jeg gitt meg selv en så hadde jeg gitt med spiss ende først [emoji28]

• Enig Enig x 2
    • Liker Liker x 1
  12. SoriaMoira Elsker forumet

Den blir med oppover uansett, og er lettere å få inn med spiss ende først.

• Enig Enig x 1
  13. Elisabethh Gift med forumet Marsipanene 2019 ❤ Aprilbarna19 ❤ Julibaluba 2017

Har alltid satt med spiss ende først. All logikk sier at det er lettere å få den inn i det mini rumpehullet med spiss ende først. I mitt hode blir det litt sånn «hvordan få den inn med den butte enden???». Ser over noen mener spiss ende er riktig, så da fortsetter jeg med det. Syns de er vanskelig nok å få inn i mini rumpehull på småbarn.

14. Marrylou Forumet er livet It's gonna be May 2019 Julibaluba 2017

Spiss ende inn først, så holde rumpeballene sammen en stund så stikkpillen forsvinner oppover! Ikke korrekt metode i forhold til hvordan boka beskriver det, men ikke pokker om jeg setter den med butt ende først en gang til! Selv om d var brukt alle metoder for å myke opp pilla, spiss tupp først!!

• Liker Liker x 1
  15. Mammapanda Glad i forumet Oktoberlykke2020❤

Har alltid tatt spiss ende først de få gangene jeg har satt stikkpille. Foretrekker å gi de flytende paracet..

16. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Himmelbarn Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Butt ende. Absolutt ikke noe problem å få den inn, og den smetter inn av seg selv, men liker generelt ikke å putte noe i rompa så har flytende stående til eldste ihvertfall

17. Kakemonster88 Trives på forumet :) jentene i juni13 VIP Januar 2017

Setter med spiss ende både på barna og meg selv :) Får den lettere inn den veien :)

18. Somre Glad i forumet

Butt ende først slik at tarmen klemmer rundt den naturlig og at den ikke har så lett for å skli ut igjen.

• Liker Liker x 1
  19. Cosacita Forumet er livet Augustbarna 2021

«Riktig» er vel butt ende først, men jeg har alltid puttet inn med spiss ende først. Går mye lettere inn = mindre stress for ungen. Aldri vært et problem.

20. Klussedull Forumet er livet Maiblomstene 2016 Junibarna 2019 Julibarna 2019

Del denne siden