Spiss eller butt ende

Jeg vet ikke med dere, men jeg merker ekstrem forskjell på å skulle røre meg etterpå når jeg setter dem med butt eller spiss ende først. Butt ende gjør at den ikke kommer så lett ut når man skal røre seg.
 
Første gangen jeg satte på eldste, så satte jeg med spissen først. Den gikk absolutt ikke helt inn, og jeg måtte hjelpe den inn med termometeret [emoji15] Neste gang satte jeg med den butte enden først, og den smatt helt inn av seg selv. Kommer aldri til å sette stikkpiller med annet enn den butte enden først igjen...
 
«Så lenge du ikke setter den på tvers er du innafor» fikk jeg beskjed om [emoji23]
Men jeg setter med butt ende først for det var det de fleste gjorde med meg da jeg tok blindtarmen. Og da de ikke gjorde det kom den ut igjen ganske kjapt når jeg rørte på meg. Og det er jo ikke så jævla stas med stikkpiller at jeg gidder å holde den på plass [emoji85]
 
«Så lenge du ikke setter den på tvers er du innafor» fikk jeg beskjed om [emoji23]
Men jeg setter med butt ende først for det var det de fleste gjorde med meg da jeg tok blindtarmen. Og da de ikke gjorde det kom den ut igjen ganske kjapt når jeg rørte på meg. Og det er jo ikke så jævla stas med stikkpiller at jeg gidder å holde den på plass [emoji85]
Hahaha :hilarious:
Jaja, det viktigste er vel at den kommer inn og gjør jobben sin :p
Jeg setter spissen først, men nå skal det sies at jeg som regel kun gjør det på jobb på de eldre. Og de rører seg som regel ikke med det første :p ikke så ofte jeg har måttet bruke stikkpiller av noe slag på ungene her *bank i bordet*
 
Da jeg gikk vernepleien lærte vi at butt ende skal inn først. Min erfaring er at ved å ta den butte enden først forsvinner stikkpillen så fort opp at en nesten kan bli litt overrasket, mens det blir mer styr med den spisse enden først [emoji14]
 
Jeg synes det er ganske logisk at man fører den spisse enden først. Butt ende er ikke godt å få i ræva og får man den inn er det større sjans for at den glir fortere ut fordi spissen smaker da ut igjen .

Jeg stakk alltid med spissen først , hørte at flere tok den butte delen. Men fikk meg aldri til å gjøre det ...auuu :p
 
Butt ende først så er ikke faren så stor for at den kommer ut igjen. Og det er prøvd ut flere ganger så ikke noe mer spiss ende først her [emoji4]
 
På sykehus og på gamlehjem tas de alltid med butt ende først. Årsaken er logisk. Når pillen kommer inn klemmer rumpa seg sammen automatisk. Da presser enden rundt spissen og skyver pillen lengre inn. Det som ofte skjedde på,f.eks gamlehjem visst de eldre fikk spiss ende inn først var at de presset pillen ut igjen når rumpe trakk seg sammen. Men så lenge den faktisk blir inne er det ett fett
 
På sykehus og på gamlehjem tas de alltid med butt ende først. Årsaken er logisk. Når pillen kommer inn klemmer rumpa seg sammen automatisk. Da presser enden rundt spissen og skyver pillen lengre inn. Det som ofte skjedde på,f.eks gamlehjem visst de eldre fikk spiss ende inn først var at de presset pillen ut igjen når rumpe trakk seg sammen. Men så lenge den faktisk blir inne er det ett fett
Her er det som regel de vi må gå to til som får stikkpiller, og jeg spør hver gang hvilken ende den andre kollegaen pleier å sette. "ehh, jeg pleier å sette spiss" :p
Det er litt morsomt hvor mange som gjør det på automatikk at de setter spissen først :D
 
På sykehus og på gamlehjem tas de alltid med butt ende først. Årsaken er logisk. Når pillen kommer inn klemmer rumpa seg sammen automatisk. Da presser enden rundt spissen og skyver pillen lengre inn. Det som ofte skjedde på,f.eks gamlehjem visst de eldre fikk spiss ende inn først var at de presset pillen ut igjen når rumpe trakk seg sammen. Men så lenge den faktisk blir inne er det ett fett

Det er ikke logisk at de tykke enden skal inn først i mitt hode altså [emoji28]
 
Her er det som regel de vi må gå to til som får stikkpiller, og jeg spør hver gang hvilken ende den andre kollegaen pleier å sette. "ehh, jeg pleier å sette spiss" :p
Det er litt morsomt hvor mange som gjør det på automatikk at de setter spissen først :D
Ja jeg gjorde det selv før. Men når jeg jobbet på gamle hjem fikk vi beskjed om å sette med butt ende først. Min mor er sykepleier og de må også sette med butt ende på sykehuset
 
Det er ikke logisk at de tykke enden skal inn først i mitt hode altså [emoji28]
Samme tenker jeg. Første gang jeg skulle gi her så ga jeg automatisk den smale enden inn først. Altså den uten spiss.
 
Ja jeg gjorde det selv før. Men når jeg jobbet på gamle hjem fikk vi beskjed om å sette med butt ende først. Min mor er sykepleier og de må også sette med butt ende på sykehuset
MÅ de? :eek: det viktigste må vel være at den faktisk kommer inn og får gjort jobben sin :)
 
Ja jeg gjorde det selv før. Men når jeg jobbet på gamle hjem fikk vi beskjed om å sette med butt ende først. Min mor er sykepleier og de må også sette med butt ende på sykehuset

Det må ikke vi der jeg jobber.
 
Vi MÅ ikke heller, på de to plassene jeg jobber :) så lenge de blir gitt som de skal, er det det viktigste :)

Vi bruker ikke ofte da, og de fleste får til å ta de selv, da får de selv velge :p
 
Her har mini klart å presse den ut igjen både når jeg har satt den med spiss først og med butt ende først, så de siste gangene han har trengt smertestillende/febernedsettende har han fått flytende
 
Back
Topp