Solas dagbok ❤️ Gravid med nr.2

Jeg bare ville gjøre deg oppmerksom på det, så du slapp å ha navnet ditt ute her ❤️
Det var hyggelig. :Heartred
Egentlig ikke så redd for å ha navnet mitt ute, eller hvem jeg er. For det er jo litt greia da, at det er så trist at det skal være så anonymt alt sammen. Men å brette ut absolutt alt så hele internett kan lese, er vel kanskje ikke dit man sikter :hilarious:

Så enig i alt dere skriver. Synes det hele er kjempevanskelig med si det/ikke si det. Jeg merker jo at jeg er påvirket av den gammeldagse holdningen om at man ikke skal si noe før uke 12. Men jeg er egentlig så FOR åpenhet! Om alt i livet! Ja, man kan miste før uke 12. Men man kan også miste i uke 13. og 20 eller 35. Eller barnet kan dø under fødsel. Eller få kreft og dø som ettåring. Dere skjønner. Livet skjer! Det er farer rundt oss hele tiden. Så hvorfor ikke dele gleden når vi har den? Og få støtte under nedturene. Med en gang MA’en var et faktum for meg, ble jeg stresset av å måtte fortelle dårlige nyheter til de jeg hadde delt det med. Både flere venninner og søsken, men også sjefen min. Samtidig har den støtten jeg fikk vært helt fantastisk og noe jeg ikke ville vært foruten. Ok, så skjønner alle de nå at vi prøver aktivt. Men det hadde de kunne tenkt seg til likevel. Vi er i tredveårene og har gitt uttrykk for at vi vil ha barn. Ikke så hokus pokus :)
Ja! Ikke sant! Livet skjer. Sann er det. Livet er brutalt. Så hvorfor ikke dele det absolutt fineste man kan oppleve fra start til slutt. Ja, hvis man må si det at dette gikk ikke likevel, så har man støtten der. Alle voksne mennesker vet at de første 12 ukene av et svangerskap er de mest kritiske, så er vel ikke akkurat en hemmelighet.
Ja til åpenhet rundt alt som handlet om å få et barn. Fra a til å!
Alle skjønner man har sex uansett. Så hvorfor så hemmelig å si man prøver :chicken: :hilarious:

Det var hyggelig. :Heartred
Egentlig ikke så redd for å ha navnet mitt ute, eller hvem jeg er. For det er jo litt greia da, at det er så trist at det skal være så anonymt alt sammen. Men å brette ut absolutt alt så hele internett kan lese, er vel kanskje ikke dit man sikter :hilarious:

Nei, altså.. det er da så - men sexlivet f.eks.. trenger ikke alle vite alt om :hilarious: Men ja, er jo kjedelig at det skal være så tabu.

Cd 13 og testen er blitt litt sterkere enn i går.
Cd 12 kveld:
41C4CF8D-BDE8-4D96-8105-4C904E41396F.jpeg

Cd 13 morgen:
4AC8BA1C-A8FA-480B-B362-6B04DBA17568.jpeg

Så da kommer vel el i morgen da vil jeg tro. Eller cd 15.
sist kom den cd 14, og egentlig gjort det ca alltid. :happy:

Tar du en til senere i dag? :shy:

Har lest gjennom samtalen dåkas å må berre sei eg er SÅ enig! Me mista i uke 19 og 15 liksom, og fordiom hadde folk store problemer med at me delte graviditet tidlig. Skulle eg liksom holda alt skjult heile graviditeten då? Reise ut i bushen og bli der i 9mnd og komme tilbake med baby berre fordi folk er for inneslutta til å kunne være støttende og hjelpe til i eit tap. For for meg har det vært like vondt å miste i uke 5 som uke 19. Heilt seriøst. Kroppen har reagert heilt likt og tankane har vært like. Eg trengte lika mykje støtte begge gangene, eller, kansje ikkje akkuratt støtte, men eg trengte at folk viste det, slik at dei forsto om eg avlyste eller om eg var nedstemt osv. Eg bryr meg heller ikkje om anonymitet sånn sett, er eit tabu eg føler for å bryte, så snakker mykje om samme tema på facebooken min, og quoter ofte tanker og erfaringer herifra (super generelt altså, ikkje andres heilt egne og spesielle opplevelser).
Det har gjort at mange har tatt kontakt med meg og fortalt om sine tap som dei har bært aleine i mange år. Ei mista tvillinger for 40år siden og det skulle heller ikkje snakkast om den gang, det var tydelig eit åpent og vondt sår enda, mest fordi det ikkje kunne delast❤

Har lest gjennom samtalen dåkas å må berre sei eg er SÅ enig! Me mista i uke 19 og 15 liksom, og fordiom hadde folk store problemer med at me delte graviditet tidlig. Skulle eg liksom holda alt skjult heile graviditeten då? Reise ut i bushen og bli der i 9mnd og komme tilbake med baby berre fordi folk er for inneslutta til å kunne være støttende og hjelpe til i eit tap. For for meg har det vært like vondt å miste i uke 5 som uke 19. Heilt seriøst. Kroppen har reagert heilt likt og tankane har vært like. Eg trengte lika mykje støtte begge gangene, eller, kansje ikkje akkuratt støtte, men eg trengte at folk viste det, slik at dei forsto om eg avlyste eller om eg var nedstemt osv. Eg bryr meg heller ikkje om anonymitet sånn sett, er eit tabu eg føler for å bryte, så snakker mykje om samme tema på facebooken min, og quoter ofte tanker og erfaringer herifra (super generelt altså, ikkje andres heilt egne og spesielle opplevelser).
Det har gjort at mange har tatt kontakt med meg og fortalt om sine tap som dei har bært aleine i mange år. Ei mista tvillinger for 40år siden og det skulle heller ikkje snakkast om den gang, det var tydelig eit åpent og vondt sår enda, mest fordi det ikkje kunne delast❤
Altså! Ikke sant! Som jeg skrev over her, når man mister vil jeg jo tro at man allerede har klart å forestille seg hvordan livet blir. Nå har jeg aldri fått en positiv test, men jeg har allerede forestilt meg hvordan livet blir med barn. Så da kan jeg jo bare tenke meg hvordan jeg kommer til å planlegge alt når jeg får mine to streker.
Det er så trist at det er tabu, og at ingen snakker om det. Men bare fordi man er lært til at det er tabu, så er man jo redd for hva folk tenker og synes om å være åpen om det.
Og jeg synes det er helt horribelt at noen kan bli oppgitt eller sint over å få den beskjeden. Jeg vil jo ta det som en ære heller!
Åh. Jeg har så lyst å snakke om dette til alle. Så folk forstår. :arghh:
Så fint at du deler og opplyser på Facebook, og når folk kommer til deg og forteller hvordan de har det fordi du har delt noe. Tenker jeg sier sitt. Det er trist og hjerteskjærende :Heartred

Cd 14 og el testen er fortsatt positiv!
Spennende å se i morgen :happy:
Denne pp har jeg virkelig gjort alt jeg kan for å gi kroppen mest mulig sjanse for at dette skal lykkes.
6F07EFDC-D9C6-44A2-A9D0-341CC7F6935D.jpeg

Nice! Hurra for EL ;)

Back
Topp