Solas dagbok ❤️ Gravid med nr.2

Samme tenker jeg her.
Siden det går på første forsøk hver gang her, så er jo de befruktede eggene gode, og forhold i livmor er gode.
Så da må det være en hindring før befruktning/ferden til livmor som er en hinder? Kanskje noe de ikke er ferdig forsket på enda..? Dårlig CF? Ikke riktig pH f.eks eller lite næring i den..? Noe må det jo være, og tette eggledere har allerede blitt sjekket, så..
Lurer veldig på hva som gjør det!!
Ja! Jeg også! For det virker jo som om det er fra befruktning og til livmor som er et hinder. Er jo liksom ikke så mye som en kjemisk når man prøver naturlig.
En gynekolog fortalte meg en gang at det er noe galt, men det er ikke forsket nok på kvinnehelse at de vet rett og slett ikke!
Og for meg er det helt sinnsykt!

For som du sier, forholdene i livmor er gode. Fordi det går jo med hjelp! Føler det er noe som bør bli snakket mer om, forsket mer på.

Ja! Jeg også! For det virker jo som om det er fra befruktning og til livmor som er et hinder. Er jo liksom ikke så mye som en kjemisk når man prøver naturlig.
En gynekolog fortalte meg en gang at det er noe galt, men det er ikke forsket nok på kvinnehelse at de vet rett og slett ikke!
Og for meg er det helt sinnsykt!

For som du sier, forholdene i livmor er gode. Fordi det går jo med hjelp! Føler det er noe som bør bli snakket mer om, forsket mer på.
Kvinnehelse og kvinner generelt er svært lite forsket på. Før 1993 var det ikke engang lov til å bruke fertile kvinner i studier (usa), så først i 1993 ble det lagt inn en lov som sa at kvinner måtte inkluderes i studier, og fjernet forbudet om kvinner i "childbearing age" i forskning.
Først i 2022 (!!) ble den første female crash test dummy laget. Før den tid, kun basert på mannlig anatomi.
Endometriose har de visst om siden 1860 - likevel har de ingen bedre svar på det nå.. ><
Samt at hvis kvinner hadde følelser de viste andre fra.. tidlig tidlig, og frem til godt utpå 1900-tallet, så hadde de "hysteri" og det var livmoren sin feil.
Selvsagt, vi kan jo takke den diagnosen for dagens vibratorer, men når kvinner ikke har blitt sett på som mennesker før utpå 1900-tallet, og først nå i nyere tid har de innsett at kvinner ikke bare er menn med pupper og livmor...
... Vel, jeg tror ikke vi er kjempenær svar på hvorfor ting er som det er. Ikke før infertilitet begynner bli en nærmere krise for befolkningen, that is.

Ikke helt on topic, men JA til bedre forskning på kvinnehelse!!

Har du forresten hørt at de ENDELIG er begynt å komme skikkelig i gang med en lovende prevensjon for menn? Ikke hormonell gele som injekteres i sædlederen, og varer i ca 2 år. P-piller for menn har vært "for mye bivirkninger i", men dette her er visstnok veldig lite bivirkninger, så tydeligvis veldig lovende! Nå holder de på å finne ut noe som kan fjerne geleen dog, for per nå må man visst bare ha det i to år, uten mulighet til å fjerne det. Litt som en p-stav man ikke kan ta ut :p

Men det var i alle fall off topic. Jeg bare hadde lyst til å dele det :hilarious: :hilarious:

Kvinnehelse og kvinner generelt er svært lite forsket på. Før 1993 var det ikke engang lov til å bruke fertile kvinner i studier (usa), så først i 1993 ble det lagt inn en lov som sa at kvinner måtte inkluderes i studier, og fjernet forbudet om kvinner i "childbearing age" i forskning.
Først i 2022 (!!) ble den første female crash test dummy laget. Før den tid, kun basert på mannlig anatomi.
Endometriose har de visst om siden 1860 - likevel har de ingen bedre svar på det nå.. ><
Samt at hvis kvinner hadde følelser de viste andre fra.. tidlig tidlig, og frem til godt utpå 1900-tallet, så hadde de "hysteri" og det var livmoren sin feil.
Selvsagt, vi kan jo takke den diagnosen for dagens vibratorer, men når kvinner ikke har blitt sett på som mennesker før utpå 1900-tallet, og først nå i nyere tid har de innsett at kvinner ikke bare er menn med pupper og livmor...
... Vel, jeg tror ikke vi er kjempenær svar på hvorfor ting er som det er. Ikke før infertilitet begynner bli en nærmere krise for befolkningen, that is.

Ikke helt on topic, men JA til bedre forskning på kvinnehelse!!

Har du forresten hørt at de ENDELIG er begynt å komme skikkelig i gang med en lovende prevensjon for menn? Ikke hormonell gele som injekteres i sædlederen, og varer i ca 2 år. P-piller for menn har vært "for mye bivirkninger i", men dette her er visstnok veldig lite bivirkninger, så tydeligvis veldig lovende! Nå holder de på å finne ut noe som kan fjerne geleen dog, for per nå må man visst bare ha det i to år, uten mulighet til å fjerne det. Litt som en p-stav man ikke kan ta ut :p

Men det var i alle fall off topic. Jeg bare hadde lyst til å dele det :hilarious: :hilarious:
Altså! SKAMMELIG! Sier jeg!
Tenk at vår anatomi liksom ikke har vært tellende før nå! Er jo bare helt helt sinnsykt.
Tror heller ikke vi er veldig nærme noe svar! Derfor har jeg vært veldig åpen om prosessen at vi kvinner hvertfall kan hjelpe andre kvinner å komme i gang med drømmen om barn.

Hahaha! Elsker det!! Det var faen i meg på tide!
Ja, fordi de kunne jo ikke ha bivirkninger. Stakkars menn :hilarious:

Altså! SKAMMELIG! Sier jeg!
Tenk at vår anatomi liksom ikke har vært tellende før nå! Er jo bare helt helt sinnsykt.
Tror heller ikke vi er veldig nærme noe svar! Derfor har jeg vært veldig åpen om prosessen at vi kvinner hvertfall kan hjelpe andre kvinner å komme i gang med drømmen om barn.

Hahaha! Elsker det!! Det var faen i meg på tide!
Ja, fordi de kunne jo ikke ha bivirkninger. Stakkars menn :hilarious:

Ja, det er ganske horribelt egentlig. Men det begynner bli bedring. Det virker som om det endelig er enighet om at kvinnekroppen er noe eget, og må forskes på individuelt nå, så. :p Kanskje en dag, er vi der..!

Mener også jeg leste at 70% av kronisk syke (noe i den duren. Om det var kronisk syke eller om det var kronisk smerte), er kvinner. Likevel så er smertestillende utviklet med tanke på hvordan de virker på...menn.. :p
Men en dag..!

Ja, det er ganske horribelt egentlig. Men det begynner bli bedring. Det virker som om det endelig er enighet om at kvinnekroppen er noe eget, og må forskes på individuelt nå, så. :p Kanskje en dag, er vi der..!

Mener også jeg leste at 70% av kronisk syke (noe i den duren. Om det var kronisk syke eller om det var kronisk smerte), er kvinner. Likevel så er smertestillende utviklet med tanke på hvordan de virker på...menn.. :p
Men en dag..!
Ja! En dag er vi der. Vi får håpe det tar litt fart!

Haha! Ja, ikke sant. Er ikke det fantastisk :hilarious:

17 dpo 4+3 :Heartred

Er jeg ferdig med å teste? Mest sannsynlig ikke :hilarious:
Nå har jeg jo 6 tester igjen, må jo bruke de opp?

Jeg er så takknemlig for å være gravid igjen, at jeg tror ikke det er mulig å sette ord på. For 3 år siden viste jeg ikke om jeg i det hele tatt skulle få barn? Og nå, venter jeg mitt 2 barn.
Og tenk, 1/1 forsøk på førstemann, 1/2 forsøk på andremann.
Det vil jeg si er ganske sprøtt!
Det får en til å tenke, hva er det som gjør at det ikke går naturlig? Kroppen trenger bare et dytt, så går det fint. Men i en naturlig syklus så går det ikke, etter ÅR med prøving.
Jeg må si jeg er evig takknemlig for assistert befrukting :Heartred

Her er dagens test:
Vis vedlegget 470600
Aner en liten dyestealer :Heartred
Gratulerer såå mye!! For en nydelig test! :love7

4+5 :Heartred

Herregud. Tenk! Jeg er gravid altså? Hvor sykt er ikke det!?
Har ikke tatt noen test i dag. Ser ikke helt vitsen. Selvom jeg egentlig ikke forstår. Fordi, jeg har ikke tid til å tenke på det.
Men kvalmen kommer og går, trøtt!! Og ekstrem hodepine i dag!
Håper ikke det vedvarer…

Men, om det er sann, så er det vel sann da.

Opplever enn så lenge at dette er veldig forskjellig fra første gangen, trolig fordi man har et barn fra før. Og kjenne etter er ikke like lett som første gangen.

Huff, jeg håper dette barnet blir inne til termin. Og at jeg skal få en komplett familie :Heartred

5+1 :Heartred

Klarer fortsatt ikke å tro på det! Det er bare for sinnsykt.
Kvalmen kommer i bølger, plutselig føler jeg meg fin hvor jeg tenker, ah. La meg male den veggen nå! Også vipps, kommer det som lyn fra klar himmel. Og jeg blir så dårlig.
Var hos legen i dag. Fikk sykemelding. Føles som et nederlag men samtidig veldig godt.
Jobber i helse, mye tunge løft og mye kroppsvæsker. Og bare tanken, får meg til å ville grave et hull, lang lang med. Og bli der.

Kjøpte en CB o stad. Bare for å se de magiske ordene! Så nå er jeg ferdig med testingen :love7
IMG_8126.jpeg

Herregud så gøy! Og den strimmelen der er jo virkelig en dyestealer! Nå må det jo bare gå veien :smiley-bounce016
Blir ny sommerbaby på dere da:excited001

Back
Topp