Endelig sier jeg!!! Og jeg håper vi holder det åpent, jeg håper også vi snart får det i hus så vi kan leve normalt også utenfor grensene. Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi skal holde stengt når viruset er ikke er veldig farlig for barn. Jeg håper alle vet at det dør barn hvert år av influensa og rs virus. Vi har aldri stengt hele norge likevel for det er med i beregningen, det er trist men vi klarer ikke å beskytte oss mot alt i livet.
Man har nå vaksinert mer enn risikogruppen, må må vi åpne og få norge i gang igjen. Vi kan ikke drive sånn som dette i evig tid for ingen virus forsvinner. Men dessverre så tror jeg mange har blitt skremt vettet av, ser ikke på data i det hele tatt og tror at alle som får korona i huset dør eller blir alvorlig syke. Derfor tror jeg det tar lang tid før norge blir norge igjen..
Ingen barn i risikogruppen har fått vaksine - det synes jeg smittevernveileder kunne tatt hensyn til en liten stund til, fremfor full gjenåpning. Alvorlig syke/kronisk syke barn blir nå enda mer isolert enn noen gang.
for smitten kommer igjen og igjen.[/Q
her ville "kun" 50% av ungdomsskoleelevene vaksinere seg.