Snart normal hverdag igjen?

FruFrøken1991

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Januarhula 2014
Februarlykke 2016
Nå er det endelig håp føler jeg, bort med metern, mingle med drinken i hånda, så mange man vil! :D jeg håper så inderlig at restriksjonene forsvinner etter pressekonferansen på fredag :D i så fall blir det spretta prosecco på jobb :D herregud så mye enklere hverdagen skal bli da :D

Nå er det endelig håp føler jeg, bort med metern, mingle med drinken i hånda, så mange man vil! :D jeg håper så inderlig at restriksjonene forsvinner etter pressekonferansen på fredag :D i så fall blir det spretta prosecco på jobb :D herregud så mye enklere hverdagen skal bli da :D

Sprette prosecco på jobb?:hilarious: Hva slags jobb har du som godtar alkol i arbeidstiden? Haha

Litt for og imot det der. For fordi det hadde vært deilig med normal hverdag igjen. Men er imot fordi dette går kun utover barna. Barn under 12 år får ikke vaksine og dermed flyter smitten fritt. Bhg klarte å stoppe smitten fort forrige uke. Men det er fordi både foreldre og bhg var raske. Opplevd at barn med smitta foreldre blir sendt på skolen. Gikk hardt utover ett helt klassetrinn.

Håper ikke det liker ikke tanken på barna skal bli smittet:/

Jeg må si at så lenge det er så innmari mye smitte i barneskoler og bhg så er ikke hverdagen normal for min del før det roer seg. Føler ikke for å smitte barna mine med corona heller, så blir avstand til folk likevel selv om jeg er fullvaksinert

Gruer meg til det jeg:sorry:
Er selv 22 uker gravid og oga en blodtilstand jeg har får jeg ikke vaksine i graviditeten. Må da isolere meg enda mer :dead:

Håper ikke det.

Yngste med astma kan ikke få vaksine, og med to foreldre som jobber i skole og bhg så kan man potensielt dra med smitte hjem nå som det får flyte fritt..
Jeg har selv kraftig nedsatt lungekapasitet, og vil ikke tåle en infeksjon. (Men jeg mistenker at vi hadde korona i hus akkurat når Norge stengte ned. Jeg har fått dårligere lungekapasitet etter den sykdommen, jeg var veldig tungpustet da, sår hals og kraftig hoste. Og yngste var også veldig dårlig, med kraftig hodepine, magesmerter og oppkast, vondt i øynene og maten smakte ikke. Men på den tiden fikk man ikke test seg med mindre man var helsepersonell eller innlagt på sykehus. Men med siste sykdom friskt i minne vil jeg ikke ha en runde til i hus, selv om vi kanskje ikke hadde blitt like syke nå)

Vi har vært heldige så langt, lite smitte på skolen til samboer og i min jobb denne perioden, og heller ikke på ungenes skole.
Hadde håpet det kunne fortsette sånn.

Eldste kan få vaksina nå da, fått dato 7.10.

Tveegget sverd det der.

Vi må tilbake til normalen etterhvert

Eldstemann fikk vaksine i dag og jeg og mannen er fullvaksinet. Men jentene våre er 5 og 10 og får ikke vaksine med det første. Så da får de vel korona da. Og det har jeg ikke så lyst til.

Er litt delt jeg asså… absolutt best for oss som jobber i barnehage å drive på grønt nivå, men kan jo fort bli mye smitte blant de små (vi har jo aldri kunne sånn sett beskyttet oss på jobb eller holdt meteren i kohortene da forsåvidt) som jeg er lite keen på å dra med meg hjem. Gruer meg til jobb igjen jeg altså!

Normal hverdag eller ikke så har korona satt sina spår i vårt liv og mange mange andre:(
Jeg tror ikke det er over ennå. Nå går det på barna og de som er vaksinerte

Jeg har sagt hele tiden at vi aldri går tilbake til en samme type «normal» som før covid, det blir nok en ny normal. men at vi er noe nærmere slik det var før kan hende. Jeg kommer ikke til å bare lukke øya å la det stå i mtp covid situasjonen. Viruset har allerede mutert mange ganger så det er jo en joker med videre muteringer og vaksine effekt på lengre sikt er enda ukjent, barn og sårbare er fremdeles utsatt og jeg er bekymret for hvilken etterfølger/ettersykdommer som kommer for mange av de som får de nyere mutasjonene. Så jeg/ vi kommer uansett til å leve litt som i vår nye normal, holder litt mer avstand til andre og tar hensyn til at det fremdeles er et virus blant oss som vi ikke ønsker å dra på oss selv eller andre. Kommer nok fremdeles til å tenke meg om når det gjelder å omgås mange/ holde meg litt unna store folkemengder. Etc.

Jeg har sagt hele tiden at vi aldri går tilbake til en samme type «normal» som før covid, det blir nok en ny normal. men at vi er noe nærmere slik det var før kan hende. Jeg kommer ikke til å bare lukke øya å la det stå i mtp covid situasjonen. Viruset har allerede mutert mange ganger så det er jo en joker med videre muteringer og vaksine effekt på lengre sikt er enda ukjent, barn og sårbare er fremdeles utsatt og jeg er bekymret for hvilken etterfølger/ettersykdommer som kommer for mange av de som får de nyere mutasjonene. Så jeg/ vi kommer uansett til å leve litt som i vår nye normal, holder litt mer avstand til andre og tar hensyn til at det fremdeles er et virus blant oss som vi ikke ønsker å dra på oss selv eller andre. Kommer nok fremdeles til å tenke meg om når det gjelder å omgås mange/ holde meg litt unna store folkemengder. Etc.

en type ny normal er greit. Jeg er bare så fordømte lei av å bli kjefta huden full og litt til hver eneste gang jeg må be gjester sette seg ned når de har bestilt alkohol. Jeg er drittlei av at kontaktpersoner for grupper prøver å diskutere med meg fordi jeg sier at enkelte ting må gjøres annerledes pga restriksjoner. Sorry folkens, jeg eller min arbeidsplass har ikke funnet på mange nye regler fordi vi syns det er gøy.. vi er plikta til å følge restriksjoner, og det er ingenting annet enn en ulempe. Og jeg blir ganske frustrert når folk vil gi f fordi de er på hotell. Alle kan ikke gjøre slik de holdt på da det var valgvaker..

en type ny normal er greit. Jeg er bare så fordømte lei av å bli kjefta huden full og litt til hver eneste gang jeg må be gjester sette seg ned når de har bestilt alkohol. Jeg er drittlei av at kontaktpersoner for grupper prøver å diskutere med meg fordi jeg sier at enkelte ting må gjøres annerledes pga restriksjoner. Sorry folkens, jeg eller min arbeidsplass har ikke funnet på mange nye regler fordi vi syns det er gøy.. vi er plikta til å følge restriksjoner, og det er ingenting annet enn en ulempe. Og jeg blir ganske frustrert når folk vil gi f fordi de er på hotell. Alle kan ikke gjøre slik de holdt på da det var valgvaker..

Jeg forstår det veldig godt, å det er jo en bransje som har blødd i disse tider som trenger mer normale tilstander:-)

Jeg tror også at vi har levd under strengere restriksjoner så lenge at for mange gir litt F nå, og det ødelegger jo restriksjoner endel uansett, så jeg forstår og støtter endel lettelser, men håper folk kan være fornuftige og forsiktige lilevell og ikke miste hodet helt på at det åpnes mer opp:-)

Endelig sier jeg!!! Og jeg håper vi holder det åpent, jeg håper også vi snart får det i hus så vi kan leve normalt også utenfor grensene. Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi skal holde stengt når viruset er ikke er veldig farlig for barn. Jeg håper alle vet at det dør barn hvert år av influensa og rs virus. Vi har aldri stengt hele norge likevel for det er med i beregningen, det er trist men vi klarer ikke å beskytte oss mot alt i livet.
Man har nå vaksinert mer enn risikogruppen, må må vi åpne og få norge i gang igjen. Vi kan ikke drive sånn som dette i evig tid for ingen virus forsvinner. Men dessverre så tror jeg mange har blitt skremt vettet av, ser ikke på data i det hele tatt og tror at alle som får korona i huset dør eller blir alvorlig syke. Derfor tror jeg det tar lang tid før norge blir norge igjen..

Back
Topp