Snart normal hverdag igjen?

Det ser ut til at jrg er den eneste (?) her inne som har vært permittert to ganger, tilsammen 6mnd, og fått kjenne på det økonomiske i hverdagen når pandemien har herjet :p jeg vet vi er heldige som får dagpenger osv, men det er likevel et drastisk kutt i økonomien, usikkerheten fremover osv. og jeg har vært kjempeheldig sammenlignet med veldig mange andre i min bransje, så jeg klager ikke på det. Etter at det ble åpnet for større arrangementer med en Haug av restriksjoner har det vært en enorm jobb, kombinert med underbemannet hotell, så jeg jubler høyt for gjenåpning. Tror de fleste ikke er i nærheten av å skjønne den ekstra arbeidsmengden. Jeg ser muligheten til å sove mer enn 5t hver natt, og håper det fortsetter slik :D økonomisk henger det igjen til neste år, men det skal jeg overleve så lenge vi kan skrote restriksjonene :D

Synes det er skremmende med alle som skal feire i dag jeg da, som om korona ikke eksisterer lenger.

Det ser ut til at jrg er den eneste (?) her inne som har vært permittert to ganger, tilsammen 6mnd, og fått kjenne på det økonomiske i hverdagen når pandemien har herjet :p jeg vet vi er heldige som får dagpenger osv, men det er likevel et drastisk kutt i økonomien, usikkerheten fremover osv. og jeg har vært kjempeheldig sammenlignet med veldig mange andre i min bransje, så jeg klager ikke på det. Etter at det ble åpnet for større arrangementer med en Haug av restriksjoner har det vært en enorm jobb, kombinert med underbemannet hotell, så jeg jubler høyt for gjenåpning. Tror de fleste ikke er i nærheten av å skjønne den ekstra arbeidsmengden. Jeg ser muligheten til å sove mer enn 5t hver natt, og håper det fortsetter slik :D økonomisk henger det igjen til neste år, men det skal jeg overleve så lenge vi kan skrote restriksjonene :D

Jeg mistet all inntekt hele våren og sommeren 2020 med umiddelbar virkning da lockdown kom i mars, og kunne ikke få dagpenger eller kompensasjon fordi jeg studerer ved siden av å jobbe og da faller man utenfor alle ordninger fordi de mener at studielånutbetaling alene skal være nok. Hvilket det for de færreste er :banghead: Det gikk bra fordi jeg hadde en bufferkonto, den var tom da september 2020 kom, men da fikk jeg heldigvis et vikariat. Så nei - du er ikke den eneste som har blitt påvirket økonomisk. Min bransje er like rammet av tiltak som din, så med tanke på det synes jeg det er veldig bra at samfunnet åpner :)
For meg personlig er det bedre at restriksjonene er over, men jeg føler likevel med de som nå har en mer utrygg hverdag enn noen gang og kunne ønske at noen, vet ikke hvem sitt ansvar det skal være, brukte ressurser på et bedre opplæringstilbud for barn som må isoleres mer nå enn før pandemien ❤️

Jeg er en av de heldige med jobb og sikret også plass i både barnehage og på skole, men det har vært tungt på jobben. Anser meg selv som privilegert som er så heldig å ikke bli påvirket økonomisk av pandemien. Men jeg føler virkelig med dere som har mistet inntekten deres, og nå som alt blir dyrere så ser vi nok mange som vil slite fremover. Konsekvensene for dette er ikke kun de som blir syke, det er også store konsekvenser for mange andre. Ønsker dere lykke til og håper nå at det normaliserer seg på jobb :)

Og jeg blir glad når jeg nå ser folkemengder, festeglade personer det gir meg tro på at de fleste vil prøve å få tilbake livet igjen, reise, være sammen. Hva er vel et liv om vi ikke kan være samme familie og venner, reise og oppleve. :)

Jeg mistet all inntekt hele våren og sommeren 2020 med umiddelbar virkning da lockdown kom i mars, og kunne ikke få dagpenger eller kompensasjon fordi jeg studerer ved siden av å jobbe og da faller man utenfor alle ordninger fordi de mener at studielånutbetaling alene skal være nok. Hvilket det for de færreste er :banghead: Det gikk bra fordi jeg hadde en bufferkonto, den var tom da september 2020 kom, men da fikk jeg heldigvis et vikariat. Så nei - du er ikke den eneste som har blitt påvirket økonomisk. Min bransje er like rammet av tiltak som din, så med tanke på det synes jeg det er veldig bra at samfunnet åpner :)
For meg personlig er det bedre at restriksjonene er over, men jeg føler likevel med de som nå har en mer utrygg hverdag enn noen gang og kunne ønske at noen, vet ikke hvem sitt ansvar det skal være, brukte ressurser på et bedre opplæringstilbud for barn som må isoleres mer nå enn før pandemien ❤️

absolutt enig i at det må gjøres tiltak for de som fortsatt må isoleres.
Likevel mener jeg det er riktig å legge til rette for dlertallet i befolkningen, og det er gjenåpning for alle penga atm :D vi kan jo ikke leve isolert resten av livet.

Nå håper jeg bedrifter vil fortsette å ta igjen tapte samlinger, kan garantere at eventbransjen vil levere Max :D

Jeg er en av de heldige med jobb og sikret også plass i både barnehage og på skole, men det har vært tungt på jobben. Anser meg selv som privilegert som er så heldig å ikke bli påvirket økonomisk av pandemien. Men jeg føler virkelig med dere som har mistet inntekten deres, og nå som alt blir dyrere så ser vi nok mange som vil slite fremover. Konsekvensene for dette er ikke kun de som blir syke, det er også store konsekvenser for mange andre. Ønsker dere lykke til og håper nå at det normaliserer seg på jobb :)

Og jeg blir glad når jeg nå ser folkemengder, festeglade personer det gir meg tro på at de fleste vil prøve å få tilbake livet igjen, reise, være sammen. Hva er vel et liv om vi ikke kan være samme familie og venner, reise og oppleve. :)

heia samlinger sier jeg :D

absolutt enig i at det må gjøres tiltak for de som fortsatt må isoleres.
Likevel mener jeg det er riktig å legge til rette for dlertallet i befolkningen, og det er gjenåpning for alle penga atm :D vi kan jo ikke leve isolert resten av livet.

Nå håper jeg bedrifter vil fortsette å ta igjen tapte samlinger, kan garantere at eventbransjen vil levere Max :D

Det er jeg helt enig i :) der virker ikke som korona er noe som forsvinner med det første og de det er farlig for er jo hovedsakelig vaksinert. Men jeg håper den nye hverdagen med åpent samfunn klarer å tilrettelegge så langt det er mulig for dem som ikke har mulighet for vaksinebeskyttelse.
Håper på en knallsesong på jobben din da :D

Som familie blir det vel ikke så store forandringer, men skal innrømme at det blir godt å kunne gå i butikken selv om jeg hoster litt uten å bli sett stygt på. Den sitter alltid igjen i en evighet. Enkelte ting blir sikkert hengende igjen uansett da, men må jo si jeg er litt lei av at alt endres stadig vekk. Håper det blir slutt på det.

Når det kommer til avstand osv, håper jeg folk generelt fortsetter med det. Trenger ikke ha folk stående oppå meg for å si det sånn...

Skulle gjerne hatt en vaksine mot RS og, så man kunne beskyttet de minste og sårbare.
Ser dette har blitt nevnt tidligere, og nei dette er ikke en vaksine i den forstand og det er veldig strengt hvem som får den. Hadde man hatt en ordentlig vaksine mot den, så kunne de eldre fått den og på den måten også beskyttet de minste.

Godt skrevet, selv har jeg noen i nærmeste familie som nå må isolere barnet ennå mer, det gjør vondt.

jeg var også uten jobb, heldigvis var dagpenger mye høyere sats på undr corona så jeg tapte ikke mer enn litt over 5000 i mnd

Det er jeg helt enig i :) der virker ikke som korona er noe som forsvinner med det første og de det er farlig for er jo hovedsakelig vaksinert. Men jeg håper den nye hverdagen med åpent samfunn klarer å tilrettelegge så langt det er mulig for dem som ikke har mulighet for vaksinebeskyttelse.
Håper på en knallsesong på jobben din da :D

Corona har vel kommet for å bli :(
Knallsesong er igang, problemet er bare å få tak i ansatte :o det er jo jevnt over i hele bransjen..

Du er nok ikke det, men se hvordan folk reagerer på full åpning nå.. det er jo ikke bra. Jeg håper du før sovet mer og bedre fremover uansett og at du, din familie og de ansatte holder dere friske :)

Tveegget sverd det der.

Vi må tilbake til normalen etterhvert

Eldstemann fikk vaksine i dag og jeg og mannen er fullvaksinet. Men jentene våre er 5 og 10 og får ikke vaksine med det første. Så da får de vel korona da. Og det har jeg ikke så lyst til.
Reagerte din på vaksina? Her skal eldste ha torsdag 7.10..

Synes det er skremmende med alle som skal feire i dag jeg da, som om korona ikke eksisterer lenger.
Ser jo ut som det er rene kaoset rundt om i norge nå ja... og nå som det er så mye sykdom rundt om.. her er det iallefall det...

Kommer jo til å bli enda mer nå.

Jeg er redd for at folk ikke holder seg hjemme ved mistanke om smitte eller sykdom nå. Det ser vi jo at man er slappere på siden det florerer så mye forkjølelse feks. Folk er ikke hjemme når de er syke sånn som anbefalingen er. Og nå blir det jo sikkert enda verre.

For oss har det egentlig vært deilig. Jeg synes det har vært deilig å kunne stå I kø på butikken å slippe å ha noen helt oppi ryggen. Eller at folk kommer helt oppi meg når vi snakker sammen. Jeg gruer meg til det. For nå kommer fikk til å gi bang i det.

Glad på en måte og irritert samtidig!
Endelig kan jeg få besøk av familie igjen siden vi er oransje og ikke hele familien som har fått fullvaksinert seg enda, noen veldig skeptiske til vaksinen pga bivirkningene etter svineinfluensa vaksinen andre har en dose og resten har fått fullvaksinert seg da (bor i Sverige).

Men jeg har pga graviditet og lite forskning rundt effekten vaksinen har på foster valgt å vente og heller være ekstra forsiktig noe som har fungert veldig bra til nå (termin om under en mnd og vi har klart å unngå covid-19 selv om vi har hvert nærkontakter flere ganger)

Nå kommer smitten garantert til å øke her og vi hadde null smittetilfeller i kommunen forrige uke! Liker ikke at folk nå skryter av hvor mange de skal klemme på nyhetene for avstand er fortsatt viktig! Altså greit at man åpner opp for noe men å skrote så og si alt på en gang syns jeg blir veldig drøyt!

Kanskje det ikke hadde blitt samme festen om de åpnet en annen dag enn lørdag ettermiddag :p
Ikke helt umulig at mandag morgen hadde vært hakket mer..... Ja. Da kunne festen mer delt seg utover uken i det minste?

Du er nok ikke det, men se hvordan folk reagerer på full åpning nå.. det er jo ikke bra. Jeg håper du før sovet mer og bedre fremover uansett og at du, din familie og de ansatte holder dere friske :)

Ikke rart det tar helt av når landet åpner igjen, det hadde vel skjedd uansett hvilken dag det ble.

Men jeg må si jeg syns det er veldig fascinerende å lese kommentarfelt, så mange som er imot åpning.. og da vi stengte var det vel ikke sp mange som var positive til det heller :p

Back
Topp