SNAKKETRÅD

Det går greit uten smokk på dagen her også, enda det ble mye i jula og desto mer "mas".
Men vi snakker endel om at smokken og bamsen (det er umulig å bare bruke en av dem - BEGGE må til!) hører soving til, og som regel godtar han det uten store tumulter!
 
Nå skal jeg i seng!
Kort lesedag på meg i morgen da jeg må hente Lillebror kl 12 for å dra på helsestasjonen.
Etter det skal vi på klippfliskmiddag hos mamma og pappa :D
Så blir det helg! JEg har sagt meg villig til å jobbe - men det spørs om det er noe ledig, gitt...
 
Det går greit uten smokk på dagen her også, enda det ble mye i jula og desto mer "mas".
Men vi snakker endel om at smokken og bamsen (det er umulig å bare bruke en av dem - BEGGE må til!) hører soving til, og som regel godtar han det uten store tumulter!
Samme her, smokk og kos er et team. Men jeg skal prøve å lære henne å kunne bruke kos uten smokk. For kosekluten skal hun få ha når hun slutter med smokk :)
 
Nå skal jeg i seng!
Kort lesedag på meg i morgen da jeg må hente Lillebror kl 12 for å dra på helsestasjonen.
Etter det skal vi på klippfliskmiddag hos mamma og pappa :D
Så blir det helg! JEg har sagt meg villig til å jobbe - men det spørs om det er noe ledig, gitt...
God natt!

Lykke til på HS! :D
 
God natt!

Lykke til på HS! :D
Takk og takk!
Vi satt med språkskjema i dag og klør oss litt i hodet over hva vi egentlig kan krysse av pga utydelige og mange like uttaler av forskjellige ord.
Vi får ta det mer inngående i samtalen i morgen!
 
God morgen og god helg :)

Hermine er KLAAAAR for hytta! "Æ skal kaste stein i havet da må æ ha støvla, og spise fesk inne, og gynge på gyngehesten" :D :p

Nå skal jeg bare dusje og spise frokost så kommer svigermor og henter oss :)

Hva skal dere i helgen?

Ha en fin dag alle!
 
God morgen og god helg :)

Hermine er KLAAAAR for hytta! "Æ skal kaste stein i havet da må æ ha støvla, og spise fesk inne, og gynge på gyngehesten" :D :p

Nå skal jeg bare dusje og spise frokost så kommer svigermor og henter oss :)

Hva skal dere i helgen?

Ha en fin dag alle!
SÅ herlig med hyttetur! Kos dere masse!

I dag er det middag hos mampap. Resten av helgen vet jeg ikke helt. Vi snakker om at vi må rekke Oslo med et lass babyutstyr til mannens søster før ungen kommer ut, men må ta det på sparket tilfelle jeg får jobbe!
Mulig vi tar det neste helg istedet =)
 
God morgen!
Jeg er sliten etter ei innholdsrik samling, så i dag setter jeg lave forventninger til hva som blir gjort.:p Har satt på vaskemaskina og burde lest pensum, men det blir nok avslapping og strikking. Er ferdig med genser nr.2 til Jenny og skal begynne med en lignende genser til dagmammaens datter.


Marianne: så koselig med hytte nær hjemmet.:) Kos dere masse!

Tea: Lykke til på helsestasjonen i dag!:)
 
Marian87: God tur til hytta :D morro når Hermine gleder seg sånn :)

Fru H: lykke til på HS idag! Og kos dere med middag :) når har søstren hans termin?


Lilla-87: Så flink du er til både det ene og det andre :D godt å slappe litt av å ;)


God morgen :)
Her sto jeg og ungene opp kl 6:30! Og vi var i barnehagen litt før 8:30 :) passe tid å komme på, for da får dem lekt på hverandres avdelinger før frokost :) da har dem døra åpen mellom de to avdelingene, og det er alltid stas å få være på "den andre" avdelingen for alle sammen :p

Planene idag er å bake en sjokoladekake som jeg skal fryse ned, og få vasket gulv + handle!

Ha en fin dag :)
 
Marian87: God tur til hytta :D morro når Hermine gleder seg sånn :)

Fru H: lykke til på HS idag! Og kos dere med middag :) når har søstren hans termin?


Lilla-87: Så flink du er til både det ene og det andre :D godt å slappe litt av å ;)


God morgen :)
Her sto jeg og ungene opp kl 6:30! Og vi var i barnehagen litt før 8:30 :) passe tid å komme på, for da får dem lekt på hverandres avdelinger før frokost :) da har dem døra åpen mellom de to avdelingene, og det er alltid stas å få være på "den andre" avdelingen for alle sammen :p

Planene idag er å bake en sjokoladekake som jeg skal fryse ned, og få vasket gulv + handle!

Ha en fin dag :)

Takk for det.
Hun har termin midten av februar, men jeg har på følelsen at babyen kommer litt før :p
 
God morgen!
Jeg er sliten etter ei innholdsrik samling, så i dag setter jeg lave forventninger til hva som blir gjort.:p Har satt på vaskemaskina og burde lest pensum, men det blir nok avslapping og strikking. Er ferdig med genser nr.2 til Jenny og skal begynne med en lignende genser til dagmammaens datter.


Marianne: så koselig med hytte nær hjemmet.:) Kos dere masse!

Tea: Lykke til på helsestasjonen i dag!:)
Det er herlig å slappe av og strikke når man er sliten! :D
Takk for det, det blir spennende med HS-besøk!
 
Takk for det.
Hun har termin midten av februar, men jeg har på følelsen at babyen kommer litt før :p

Ikke lenge til :D hehe.. kansje følelsen din har rett? :D
 
Ikke lenge til :D hehe.. kansje følelsen din har rett? :D
Jeg vet ikke hvorfor, men an en eller annen grunn tror jeg ikke hun går så lenge. Men det blir spennende å se :)
 
Det er herlig å slappe av og strikke når man er sliten! :D
Takk for det, det blir spennende med HS-besøk!
Ja, det er god medisin mot stress - iallfall når strikkinga går av seg selv.:) Jeg bruker andre pinner og annet garn enn i oppskrifta, så nå må jeg tenke meg frem til hva som blir riktig og da knaker det godt i skallen innimellom. :p
Veldig spennende med kontroll! Alle småtassene våre har blitt så veslevoksne og flinke.:) Vi skal "tilbake" til helsestasjonen neste uke.
 
Ja, det er god medisin mot stress - iallfall når strikkinga går av seg selv.:) Jeg bruker andre pinner og annet garn enn i oppskrifta, så nå må jeg tenke meg frem til hva som blir riktig og da knaker det godt i skallen innimellom. :p
Veldig spennende med kontroll! Alle småtassene våre har blitt så veslevoksne og flinke.:) Vi skal "tilbake" til helsestasjonen neste uke.
Det ble ikke mye lesing her i dag, for å si det slik :eek:
Det blir mest spennende i forhold til språket til Lillebror. Vekt og lengde er ikke så farlig egentlig, han virker veldig sunn og frisk..
 
Det ble ikke mye lesing her i dag, for å si det slik :eek:
Det blir mest spennende i forhold til språket til Lillebror. Vekt og lengde er ikke så farlig egentlig, han virker veldig sunn og frisk..
Det spennende med høyde og vekt er hvor mye de har vokst syns jeg, bortsett fra det så har det ikke mye å si. Så lenge de er frisk og sunn, som du sier.:)
Ja, hvordan går det med språket? Er ikke helt oppdatert her inne..
 
Jeg vet ikke hvorfor, men an en eller annen grunn tror jeg ikke hun går så lenge. Men det blir spennende å se :)

Hehe det er så rart det der med sånne følelser! Og ofte syns jeg det stemmer å:)
 
Det spennende med høyde og vekt er hvor mye de har vokst syns jeg, bortsett fra det så har det ikke mye å si. Så lenge de er frisk og sunn, som du sier.:)
Ja, hvordan går det med språket? Er ikke helt oppdatert her inne..
Fnis, han hadde vokst 3,7 cm siden november :-o
Ikke gått noe særlig opp i vekt, men kanskje ikke så rart når all veksten er i lengden ;)
Jo det går smått fremover, men det er ikke noen særlig utvikling egentlig. Hs var usikker, pga at språkforståelsen er så god, men jeg skal snakke mer med Bhg og høre om de tenker at en henvisning til PPT kanske er grei å vurdere etterhvert :)
 
Fnis, han hadde vokst 3,7 cm siden november :-o
Ikke gått noe særlig opp i vekt, men kanskje ikke så rart når all veksten er i lengden ;)
Jo det går smått fremover, men det er ikke noen særlig utvikling egentlig. Hs var usikker, pga at språkforståelsen er så god, men jeg skal snakke mer med Bhg og høre om de tenker at en henvisning til PPT kanske er grei å vurdere etterhvert :)
Skal si han har strukket seg på to måneder!:D
Så bra at forståelsen er god da. Det er jo alfa omega for språkutviklinga.:) Jeg snakka for lillebroren min da vi var små, så der løsna ikke talen før han var tre år. Hehe..
Hva vil PPT gjøre i såfall? Jeg er så ukjent med deres arbeid.
 
Skal si han har strukket seg på to måneder!:D
Så bra at forståelsen er god da. Det er jo alfa omega for språkutviklinga.:) Jeg snakka for lillebroren min da vi var små, så der løsna ikke talen før han var tre år. Hehe..
Hva vil PPT gjøre i såfall? Jeg er så ukjent med deres arbeid.
Fnis, han hadde vokst 3,7 cm siden november :-o
Ikke gått noe særlig opp i vekt, men kanskje ikke så rart når all veksten er i lengden ;)
Jo det går smått fremover, men det er ikke noen særlig utvikling egentlig. Hs var usikker, pga at språkforståelsen er så god, men jeg skal snakke mer med Bhg og høre om de tenker at en henvisning til PPT kanske er grei å vurdere etterhvert :)
Det første som gjøres er vel en hørselstest?
Den vanligste årsaken for forsinket språk og/eller dårlig språkforståelse er ofte noe så enkelt som væske i mellomører. Løsningen pleier da å være et dren og så ordner mye seg selv ;)
 
Back
Topp