Smertelindring under fødsel

Lystgass og epidural med første, epidural med andre.
 
Epidural med nr 1 pga sf. Var ikke valgfritt da.

Ingenting med nr 2. Var kommet for langt til å få noe da...
 
Ingenting. Gikk litt fortere enn de trudde på sykehuset med ny 1. Med nr 2 sto jeg i dusjen hele tiden.
 
Ingen ting med alle tre.
Med første var det ikke nødvendig.
Med nr 2 hadde jeg ikke tid, men ønsket meg all smertelindring i verden.
Med nr 3 var det hverken behov eller tid
 
Med første: lystgass, som tok bort alle smerter..men gjorde meg sløv og ufokusert..
Med andre: akupunktur og epidural.. akupunktur var bare irriterende, men smertene forsvant når epidural ble satt!

På begge ble det satt pudental blokade(lokal bedøvelse i skjeden), så jeg ikke kjente klipp og smerter ved pressriene.
 
Paracet (for en vits!!), lystgass (funka bare på slutten av rien, og ble bare kvalm, i tillegg var det forferdelig klaustrofobisk å puste i den maska) og til slutt epidural (heeeeaaaaven!!!!).
 
Paracet (for en vits!!), lystgass (funka bare på slutten av rien, og ble bare kvalm, i tillegg var det forferdelig klaustrofobisk å puste i den maska) og til slutt epidural (heeeeaaaaven!!!!).

Paracet??
Litt som å sette plaster på skuddsår føler jeg [emoji85]
 
Ingenting med første og litt lystgass med nr to. Sier litt fordi jeg hadde styrtfødsler og det var ikke mye tid å gå på:p hoho. Om det hadde pågått mye lenger hadde jeg nok ønsket å prøve epidural tenker jeg.

Men utgangspunktet var å se an hvordan det kjentes og sannsynligvis prøve uten. Var overrasket over at det ikke ble spurt om smertelindring bortsett fra den lystgassen, men de så vel kanskje at det kom til å gå fort. Eller så er det ikke noe de automatisk kaster etter folk kanskje?
Nei, de kaster ikke smertelindring etter en. Ber man om det, får man. Hvis ikke antar de det går fint uten.
 
Jeg fikk epidural med de to første. Prøvde lystgass først, men endte opp med å kaste opp av den.

Med nummer tre og fire brukte jeg ingenting. Var en stund i badekar, og det hjalp litt. Det største problemet med badekar for meg var at vannet ikke blir varmt nok, så jeg fryser.

Med nummer fem var jeg litt i badekar. Og ellers brukte jeg TENS mot slutten, det hjalp på ryggsmertene.
 
Lystgass og epidural med begge, men epiduralen funket ikke noe særlig under fødsel nr 2. Mulig den ble satt for sent.
 
Nei, de kaster ikke smertelindring etter en. Ber man om det, får man. Hvis ikke antar de det går fint uten.
Jeg er litt beskjeden av meg så tror jeg hadde hatt vanskelig for å si fra:) men hadde vel kunnet hvisket det til mannen.
 
Back
Topp