Smertelindring under fødsel

Morfin, varm dusj og epidural.
Epiduralen fikk jeg 4 timer før babyen kom, hadde ikke noe valg, men den funket knapt. :/
Neste gang skal jeg be om den 40 timer tidligere, så jeg kan vite tidlig om den funker eller ikke. :p
 
Jeg må nesten se hvordan det går [emoji86] kan hende jeg plutselig vil ha alt [emoji23]
 
Varme risposer med begge to. Blir kun det med denne også.
 
Varmepose med første (hastesnitt til slutt) :)

Epidural med andre (hastesnitt til slutt) :)
 
Hadde epidural ved de to første, de var så langvarig så jeg fikk ikke velge, måtte ha krefter til å presse. (Over 25 timer med rier)

Ved siste fødsel rakk jeg ikke noe, var kun mannen som strøk meg på korsryggen, også fikk jeg en kald klut å puste i siden jeg hyperventilerte.
Ville ha epidural, men da anestesilegene var klare, kom pressriene. (Under 5 timer med rier)
 
Epidural med første. Rakk ingenting med nummer to. Skulle gjerne hatt epidural da også[emoji85]
 
Jeg hadde varmt vann og litt lystgass. Sistnevnte forsvant fort siden jeg ble så kvalm av det :p
 
Ingenting med førstemann, lystgass med andre mann, nå gruer jeg meg for snart kommer tredje mann
 
1 gang -fødsel i et døgn. så epidural og lystgass
2 gang- fødsel i 1 time..så...ingenting :-D
 
Epidural og lystgass med nr. 1, ingenting med nr. 2 :)
 
Jeg ble ikke kvalm av lystgassen. Følte jeg holdt på å besvime et par ganger så da tok jeg pause:)

Det var en annen ting som overrasket meg. På film skal de ta pauser, jeg fikk beskjed om å puste i masken hele tiden. Og så legge den vekk da jeg skulle presse.
 
Fikk morfin, hjalp nada. Og så fikk jeg epidural som tok vekk smertene i en time. Og stoppet fødselen...
 
Med første forsøkte vi litt forskjellig (massasje, varme risposer i korsryggen og badekar), med andre var det kun lystgass
 
Back
Topp