Smertelindring under fødsel

En tråd i 'Svangerskap og fødsel' startet av Tez89, 18 Feb 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. TezK Flørter med forumet

Smertelindring under fødsel..
    Hva brukte dere?

Last edited by a moderator: 19 Feb 2018
  2. Mammapanda Glad i forumet

Ingenting med første, lystgass med nr 2 :)

• Liker Liker x 1
  3. Kengu Forumet er livet VIP

Ingenting ;)

4. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

Fikk en sprøyte med morfin i hovedsak som skulle virke avslappende og slik gi bedre åpning (kvinner i min familie fikk muskelavslappende for å få åpning, men det settes ikke lenger). Har hørt noen få morfin som smertelindring, men jeg synes ikke det hjalp på smertene. Og heller ikke på åpningen.

Fikk epidural når de satte drypp (hadde ikke noe valg), etter 15 timer eller noe sånt... den ble brukt som smertelindring under keisersnittet.

5. Lisajenta12 Gift med forumet Julimammaer 2016

Ingenting med første og litt lystgass med nr to. Sier litt fordi jeg hadde styrtfødsler og det var ikke mye tid å gå på:p hoho. Om det hadde pågått mye lenger hadde jeg nok ønsket å prøve epidural tenker jeg.

Men utgangspunktet var å se an hvordan det kjentes og sannsynligvis prøve uten. Var overrasket over at det ikke ble spurt om smertelindring bortsett fra den lystgassen, men de så vel kanskje at det kom til å gå fort. Eller så er det ikke noe de automatisk kaster etter folk kanskje?

6. Mama Bear Forumet er livet Maiblomstene 2016 Julibarna2014

Ingenting, ved noen av de. ☺️

7. Forest Glad i forumet Maiblomstene 2017 Junilykke 2020 ♡

Lystgass [emoji4]

8. TezK Flørter med forumet

Jeg har lyst på lystgass
    har lest litt om epidural men tørr ikke [emoji85]

9. Neinei Forumet er livet Mailykke 2018 VIP Februarlykke 2016

Epidural.
    Ba om noe som funka da jordmora foreslo varme kluter [emoji85]

• Liker Liker x 1
  10. XuperB Forumet er livet Himmelbarn Julegavene 2019 Junilykke2018 Januarlykke 2020

Morfin, var ikke tid til så mye annet for de fikk ikke med seg hvor langt jeg var kommet (satt i gang, og når det plutselig starta så gikk det fryktelig fort gitt!). Skulle egentlig ha epidural.

• Liker Liker x 1
  11. Cosacita Forumet er livet

Prøvde lystgass med første, men den hjalp ikke og jeg syns den egentlig bare var ekkel. :p

12. Virrehøna Forumet er livet Desemberskatter 2016 Januar 2017

Varme kluter, strøm, epedural. Alt jeg kunne få med andre ord [emoji23]

13. Lille hjerte Elsker forumet VIP Sommerfuglene

Tens og epidural

14. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Himmelbarn Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Ingenting. Hadde ikke tid til noe.

15. TezK Flørter med forumet

Strøm? [emoji848]

16. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

Ja stemmer jeg hadde også tens. Det hadde jeg neste glemt. Ble mer stressa av det, bedre å jobbe med å slappe av å puste enn å skulle måtte konsentrere meg om den fjernkontrollen. Gjorde like god nytte å presse med fingrene i korsryggen.

17. Klussedull Forumet er livet Maiblomstene 2016 Julibarna 2019 Junibarna 2019

Ingenting, rakk ikke. Gikk helt fint det, hehe!

18. Skjermtrollet Forumet er livet Tilgangsansvarlig ❤ Aprilbarna19 ❤ Januar 2017

Tens, motpress og akupunktur. De to første hjalp godt!

19. FrkBeis Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Ingenting med mine 3. Jeg er rett og slett redd for sprøyter, så all smertelindring med det var utelukket for meg:confused: Lystgass fristet ikke , men hadde øvd på noen ‘pusteøvelser’ og det funket greit for meg:happy:

• Liker Liker x 1
  20. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Varme kluter mot underlivet med første, ba henne ta det vekk ganske fort.

Andre er født i vann og det var også planen med tredje men det ble vann bare brukt som smertelindring, hun kom når jeg hadde en pause utenfor.

Jeg fikk vel også noe akupunktur med begge de to siste, med mellomste en i hodet som skulle virke som valium på en måte så jeg fikk slappe av og sove litt .den funket

Fikk en i foten med yngste som skulle hjelpe på noe, husker ikke. Tror det var for å få ut morkaka. Eller ungen. Den var vond. Ikke ubehagelig. Men skikkelig vond og jeg var glad når hun tok den ut.

Mine to siste er født hjemme så da er utvalget av smertelindring begrenset. Eldste er født på storken (abc-enhet i Bergen)

Del denne siden