Smertelindring under fødsel

Ingenting med første, lystgass med andre :p ba om epiduarl begge gangene, men pga styrtfødsler så rakk jeg ikke :)
 
Epidural, men ikke mer enn at jeg ikke kunne gå på do alene.. Elsker den! Hadde den på 3 av 4 fødsler. På den ene rakk jeg ikke. Måtte vente så lenge på legen (selv om jeg tror JM ikke bestilte den i det hele tatt)
 
Rakk ikke få epidural, prøvde lystgass, men etter første draget fant jeg ut at det ikke var noe for meg. Så frøkna kom til uten smertelindring
 
Første kom med KS, andre med epidural. :D
 
Ble spurt om jeg ville ha epidural, men ville vente å se hvor ille det ble først :p Men så gikk jeg fra 3 til 9cm på en time, så den rakk vi aldri, og var egentlig glad jeg slapp. Så fikk steriltvannspappler satt i korsryggen istede, svei noe jæ...., men hjalp veldig bra på riene etterpå :)
 
Herregud som jeg gruer meg til å føde[emoji31] hvor tidlig må man få epidural for at den skal virke? Jeg skal be om alt jeg kan få jeg tror jeg. Morfin og full pakke!
 
Lystgass på begge! Hadde en jævli og lang fødsel på første og skulle ha alt jeg kunne få med andre men hu kom på et kvarter så det ble bare litt lystgass :p
 
Ingenting med noen av dem.
 
lystgass med de to første og epidural med to andre og gjett om jeg skal ha epidural med den siste nå!!!! epidural elsker jeg ❤️❤️❤️❤️♂️
 
Varmeposer, rakk ikke mer. Skulle i badekar, men da var det plutselig 10 cm [emoji23]

Hadde det dradd ut ville jeg vurdert epidural. Lystgass har de ikke på det sykehuset.

De var restriktive med smertestillende, ville ikke en gang gi meg en paracet [emoji849] Kunne trengt noe til syinga, det var ikke noe stas..
 
Hadde på forhånd bestemt at jeg ikke ønsket epidural eller smertestillende som går over til barnet. Var heldig og fikk en relativt kjapp fødsel (første ri kl 16, hun var ute ved midnatt), og hadde god hjelp av lystgass i ca en time før hun kom ut. Hadde nok uansett ikke rukket noe annet, men jeg synes det funket bra for meg. Men jeg tror man bør være åpen for å prøve noe annet enn det man i utgangspunktet ønsker, for eksempel i tilfelle fødselen skulle bli langvarig.
 
Rakk ikke å prøve annet enn litt lystgass, som ikke funka. Vesla hadde det innmari travelt, styrtfødsel, så det var voldsomt, men hadde jeg skulle hatt flere, så har jeg ingen betenkelser pga mangel på smertelindring.
Jeg var heldig og var aldri redd for å føde, jeg var klar over at det ville være vondere fysisk enn noe annet jeg har vært med på, men så og ser på det som smerte med mening.
I tillegg så har jeg en klok mor som fortalte meg at, jovisst er det vondt men om jeg var lik henne så ville smerten være glemt så snart jeg så og holdt barnet mitt, og det stemte for min del ❤️
 
Varmeposer, rakk ikke mer. Skulle i badekar, men da var det plutselig 10 cm [emoji23]

Hadde det dradd ut ville jeg vurdert epidural. Lystgass har de ikke på det sykehuset.

De var restriktive med smertestillende, ville ikke en gang gi meg en paracet [emoji849] Kunne trengt noe til syinga, det var ikke noe stas..

Du fikk Xylocainspray og sprøyte, ellers hadde du ikke klart å ligge stille nok. ;)
 
Ingenting med nr1 (styrtfødsel på under 30 min).

Spinal med nr2 (hastesnitt to uker før planlagt ks), virket dog ikke, så endte med narkose.

Med nr3 blir det ks i narkose.
 
Back
Topp