Smaksprøvetråd

Jeg er spent på å prøve på snuppa her i slutten av måneden. Hun er veldig interessert i alt vi putter i munnen.

Jeg er spent på å prøve på snuppa her i slutten av måneden. Hun er veldig interessert i alt vi putter i munnen.
Akkurat samme her. Blir nok oppstart i slutten av neste uke. Tida gikk så veldig fort til 6 mnd:eek:

Lille er nå 6,5mnd og vi er oppe i tre måltider. Grøt morgen og kveld, og fruktmos midt på dagen. Mengden varierer fra dag til dag, han har aldri spist en full posjon grøt, men han spiser nok ca 1 full posjon til sammen. Så nå blir det neste å innføre middag; grønnsaker, fisk, kjøtt.. Magen har vent seg helt til maten. Vi hadde et par uker med urolig søvn fra ca 02 som ofte endte i en bæsj midt på natta :eek:

Hva er favorittgrøten til de som spiser det?
Vi har prøvd flere typer men oppstartsgrøten virker til å være favoritten. Ris/mais/banan fra Nestlé. Har kun prøvd Nestlé sine grøter til nå, og synes ikke selv de smaker godt så jeg skjønner at hun griner på nesen. Får kanskje prøve et annet merke, naturell. Og tilsette frukt selv.

Her har vi brukt Nestle ris,mais og banan, den r god. Vi har også prøvd den have med bringebær. Den aller beste grøten er den jeg har laga selv med havremel og tilsatt aprikosmos.

Favoritten her er den jeg lager selv. Hollie sin lkologisk barnegrøt. Mel som bløtlegges over natta, kokes opp og tilsettes med fikenmos. Det er mums for lillegutt :)

Favoritten her er den jeg lager selv. Hollie sin lkologisk barnegrøt. Mel som bløtlegges over natta, kokes opp og tilsettes med fikenmos. Det er mums for lillegutt :)
Hvordan lager du fikenmos? Blir det ikke veldig søtt?
Har aldri prøvd meg på hjemmelaget grøt før, men burde gjerne gitt det en sjans.

Lille fikk smake litt bløtkokt eggeplomme i dag, på tuppen av en t-skje. Han syntes det var knallgodt! Så når den tid kommer hvor vi begynner ordentlig med fast føde (igjen) tror jeg vi går for en del egg :)

• Liker
Reactions: Bee
Hvordan lager du fikenmos? Blir det ikke veldig søtt?
Har aldri prøvd meg på hjemmelaget grøt før, men burde gjerne gitt det en sjans.

Laget fikenmos av tørket fiken. Bløtlegger det over natten, før jeg koker det i 10-15 min og moser med stavmikser. Fryser de i isbitformer og tilsetter en i grøten. Den økologiske barnegrøten fra Hollie er ikke særlig god i seg selv, men med litt fikenmos blir den faktisk veldig god. Kunne nesten spist det selv, haha :p

Hmmm, kan frøkna være grøtlei allerede? Begynte så bra med stor iver og spiste full porsjon med grøt med glede. Men nå syter og klager hun til hvert grøtmåltid. Gaper og spiser litt, men virker langt fra fornøyd. Har prøvd alle grøttyper i butikkhylla tror jeg. Blander med mye frukt, lite frukt, u name it. Alternativt er hun rett og slett ikke noe sulten, men det er litt rart det også siden hun har spist godt tidligere.

Min spiser også veldig lite grøt for tiden, vurderer å prøve med litt brødskive.
Brødskive går ned her, til lunch. Så hun får kun ett grøtmåltid om dagen. Det tar tid da, for bitene kan ikke være for store ;) Vurderer å prøve igjen med avokado/banan eller annen frukt. Var ikke noe poppis første gang jeg ga henne det.

For dere som gir fruktsmoothie fra pose og gjerne vil la babyen spise selv (blw) anbefaler jeg disse korkene!
ImageUploadedByBV Forum1466249680.689135.jpg
Mi frøken vil helst gjøre alt selv og skal gjerne holde på skjeen. Ikke alltid like lett... Men med disse kan hun holde posen selv og drikke uten at hun klemmer ut alt ;) Funker som en "spill-free" tutekopp!
Jeg kjøpte mine fra smudis.no.

Jeg kjøpte slike forrige uke, så jeg venter på pakke i posten! Håper vi får like gode erfaringer med den som dere :D

• Liker
Reactions: Bee
Ser ut som jeg må vurdere disse også. Takk for tips:)

For dere som gir fruktsmoothie fra pose og gjerne vil la babyen spise selv (blw) anbefaler jeg disse korkene!
Vis vedlegget 183025
Mi frøken vil helst gjøre alt selv og skal gjerne holde på skjeen. Ikke alltid like lett... Men med disse kan hun holde posen selv og drikke uten at hun klemmer ut alt ;) Funker som en "spill-free" tutekopp!
Jeg kjøpte mine fra smudis.no.

Forstår de virkelig hvordan dette funderer? Har kjlpt poser og sånne topper, men tenkte i grunn å kjøpe skjeer til jeg..?!

Forstår de virkelig hvordan dette funderer? Har kjlpt poser og sånne topper, men tenkte i grunn å kjøpe skjeer til jeg..?!
Hun holder i posen (med litt hjelp innimellom) og suger på toppen, så det funker i hvert fall for oss :) Jeg har sånne skjeer som skrues på også, men hun vil helst holde selv og da klemmes det smoothie ut over alt :P

Hun holder i posen (med litt hjelp innimellom) og suger på toppen, så det funker i hvert fall for oss :) Jeg har sånne skjeer som skrues på også, men hun vil helst holde selv og da klemmes det smoothie ut over alt :P
Kommer det uten at man må klemme?? Aldri prøvd sånne poser vi ;)

Back
Topp