Ok. Jeg tenkte at det ikke var næring i det. Men er sikkert lurt å begynne å gi litt vann
Nei det er ikke næring i det sånn sett, men godt for fordøyelsen. Jeg begynte med det da det var tropevær her i høst og lille var tørst men ikke ville ha melk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ok. Jeg tenkte at det ikke var næring i det. Men er sikkert lurt å begynne å gi litt vann
Da skjønner jeg hvorfor man skal begynne så tidligNei det er ikke næring i det sånn sett, men godt for fordøyelsen. Jeg begynte med det da det var tropevær her i høst og lille var tørst men ikke ville ha melk.
Jeg blandet sviskemos i grøten når han fikk sin første skje med grøt i dag..[emoji5]
Lurt! Første gangene kan være tungt for de små magene. Da går det i hvert fall igjennom![]()
Jernlageret begynner jo og bli tomt..er jo derfor man bør gi jern via grøt. Så derfor tenker jeg og gi en til 2 skjeer hver dag[emoji1]Vi gir ikke hver dag. Lar hun bare smake innimellom. Skal jo ikke ha full porsjon før de er over 6 mnd egentlig. Ikke så lenge barnet er friskt og følger kurven sin[emoji4]
Øk som du føler med en viss begrensningIngen magevondt etter smaksprøven. Lurer på om jeg kan gi 2 skjeer i morgen[emoji3]?
Øk som du føler med en viss begrensning![]()
Lille fikk et par skjeer den første dagen og holdt det nivået et par dager, sakte men sikkert har jeg laget mer og etter en måned spiser han full porsjon. Har ikke fått mageplager og han gaper etter mer. Han får kun erstatning her, men ble enig med hs om å nå øke til to grøtmåltider om dagen og smake på det meste av "ren" mat vi hadde som vi kunne mose.
Ja, hørtes lurt utJeg har grøten tynn. Akkurat så det er litt mer en flytende konsistens. Blander med kokt vann. Bruker semper grøt med gulrot og pasta og har i litt sviskemos.jeg har hørt man skal venne til en smak om gangen..