Smaksprøve

Ok. Jeg tenkte at det ikke var næring i det. Men er sikkert lurt å begynne å gi litt vann

Nei det er ikke næring i det sånn sett, men godt for fordøyelsen. Jeg begynte med det da det var tropevær her i høst og lille var tørst men ikke ville ha melk.

Jeg blandet sviskemos i grøten når han fikk sin første skje med grøt i dag..[emoji5]

Vi gir ikke hver dag. Lar hun bare smake innimellom. Skal jo ikke ha full porsjon før de er over 6 mnd egentlig. Ikke så lenge barnet er friskt og følger kurven sin[emoji4]
Jernlageret begynner jo og bli tomt..er jo derfor man bør gi jern via grøt. Så derfor tenker jeg og gi en til 2 skjeer hver dag[emoji1]

Vi er på 3. Uke med grøt nå. Oppe i 2skjeer tørr grøt. Blandet ut med morsmelk (tynn) utgjør det kanskje 6 skjeer.

Gir en time før leggetid. Sviskemos et par g pr uke. Fullammer og har planer om å gjøre det leeeenge:) men litt grøt på kvelden gjør at han sover lenger. Mett og glad baby:)

Ingen magevondt etter smaksprøven. Lurer på om jeg kan gi 2 skjeer i morgen[emoji3]?
Øk som du føler med en viss begrensning ;)

Lille fikk et par skjeer den første dagen og holdt det nivået et par dager, sakte men sikkert har jeg laget mer og etter en måned spiser han full porsjon. Har ikke fått mageplager og han gaper etter mer. Han får kun erstatning her, men ble enig med hs om å nå øke til to grøtmåltider om dagen og smake på det meste av "ren" mat vi hadde som vi kunne mose.

Fikk beskjed av helsesøster at når de var så store som mellom 5 og 6 mnd trengte vi ikke bruke så lang tid på å komme opp i full porsjon grøt. Hun sa ca 4 dager? Var viktigere å bruke lang tid når de var rundt 4 mnd.

Øk som du føler med en viss begrensning ;)

Lille fikk et par skjeer den første dagen og holdt det nivået et par dager, sakte men sikkert har jeg laget mer og etter en måned spiser han full porsjon. Har ikke fått mageplager og han gaper etter mer. Han får kun erstatning her, men ble enig med hs om å nå øke til to grøtmåltider om dagen og smake på det meste av "ren" mat vi hadde som vi kunne mose.

Jeg har grøten tynn. Akkurat så det er litt mer en flytende konsistens. Blander med kokt vann. Bruker semper grøt med gulrot og pasta og har i litt sviskemos.jeg har hørt man skal venne til en smak om gangen..

Jeg har grøten tynn. Akkurat så det er litt mer en flytende konsistens. Blander med kokt vann. Bruker semper grøt med gulrot og pasta og har i litt sviskemos.jeg har hørt man skal venne til en smak om gangen..
Ja, hørtes lurt ut :)
Tar en og en ny ting her og, men etterhvert som en ting går greit så kan han smake på en skje med noe nytt tenker jeg:)

Er så gøy når du ser de liker det, ikke like gøy når de vrenger ansiktet ;)

Back
Topp