Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dere som gir smaksprøver; blander dere for eksempel fruktpure eller avokadomos med morsmelk..?
Har du merket noe på magen eller har det gått bra?Jeg har litt vann i en skål og en spiseskje grøtpulver. Når man begynner å gi grøt så kommer jo nesten mer ut enn de får i seg. Nå har lille fått grøt om kvelden i 14 dager og det er mengden hun får, og det blir ikke spist opp. Finnes ingen fasit, så bare til å prøve seg frem. Jeg lar henne også smake på andre ting ila dagen, dypper da tskje i pure eller lignende og lar henne sutte på den. Slik har jeg gjort med alle mine!
Samme her! Blandet også grøt med mm. Men hun likte faktisk at den var tykkere og med vann av en eller annen merkelig grunn!Har ikke gjort det med fruktpuré og sviskemos, fordi de er ganske grei i konsistensen. Men har blandet inn mm når lille har fått smake potet!
Samme her! Blandet også grøt med mm. Men hun likte faktisk at den var tykkere og med vann av en eller annen merkelig grunn!
Har du merket noe på magen eller har det gått bra?gleder meg så til smaksprøver for lille! Vi har øvd med skje flere dager med litt mme på, og det går overraskende bra
![]()
Vi gir ikke hver dag. Lar hun bare smake innimellom. Skal jo ikke ha full porsjon før de er over 6 mnd egentlig. Ikke så lenge barnet er friskt og følger kurven sin[emoji4]Har det noe for seg å ta noen dager pause med å gi grøt? Eller skal man bare fortsette å gi grøt til man er opp i en hel porsjon?
Har det noe for seg å ta noen dager pause med å gi grøt? Eller skal man bare fortsette å gi grøt til man er opp i en hel porsjon?
OkVi gir ikke hver dag. Lar hun bare smake innimellom. Skal jo ikke ha full porsjon før de er over 6 mnd egentlig. Ikke så lenge barnet er friskt og følger kurven sin[emoji4]
OkVi gir grøt hver kveld. Er kanskje oppe i en kvart porsjon nå. Lille her drikker svært lite melk, så hun skal ha litt annen næring hver dag. Jeg er vant til at de spiser mer og mer, og man merker hvor mye man skal lage til. Alle barn er jo forskjellig, så en porsjon kan være så mangt.
Oksynes helsesøster snakket om at nå kan man gi baby litt vann ved siden av grøt også. Synes det var tidlig jeg da med vann.
Oksynes helsesøster snakket om at nå kan man gi baby litt vann ved siden av grøt også. Synes det var tidlig jeg da med vann.
Ok. Jeg tenkte at det ikke var næring i det. Men er sikkert lurt å begynne å gi litt vannJeg har gitt lille vann fra hun var 3 uker, aldri for tidlig med vann.