Sliter dere alle med kvalme?

Bedre å kontakte legen 1 gang for mye. Det er ikke bra å ikke få i seg nok væske.
Ringte legevakten og de sa at en blir innlagt når en er så dehydrert at en ikke tisser lenger. Synes det var drøyt! Men men, får gi det litt tid da.

Ringte legevakten og de sa at en blir innlagt når en er så dehydrert at en ikke tisser lenger. Synes det var drøyt! Men men, får gi det litt tid da.
Er det ikke gått for langt når man ikke tisser lengre??? :eek:
Ehhh jo det syns jeg:eek:
Dessuten blir jeg så irritert fodi det er ikke de som sitter å tar tlf som skal avgjøre om du er sjuk nok eller ikke. Ring og si du skal ha en time:)

Nå har jeg endelig turt å prøve zofran (kvalmestillende), og det funker ganske bra! Fantastisk med en tilnærmet normal kveld. Men jeg får så dårlig samvittighet. TENK om det skader babyen.. jeg har jo holdt ut i fem uker med hyperemesis, burde kanskje bare stå i det. Legen sier at en veier risikoen opp mot fordelene, og da tenker jeg jo at det ER en risiko..? Uff....

Nå har jeg endelig turt å prøve zofran (kvalmestillende), og det funker ganske bra! Fantastisk med en tilnærmet normal kveld. Men jeg får så dårlig samvittighet. TENK om det skader babyen.. jeg har jo holdt ut i fem uker med hyperemesis, burde kanskje bare stå i det. Legen sier at en veier risikoen opp mot fordelene, og da tenker jeg jo at det ER en risiko..? Uff....
Jeg har brukt zofran i snart 4 uker. Og jeg er glad jeg gjør det. Klarer hvertfall noe. Så for meg er det verdt den risikoen. I feks Danmark er jo zofran første valget hos legene.

Dere som tar Zofran - Har dere fått tilbake matlysta og (om den har vært borte), eller stopper det bare den værste kvalmen?

Jeg har brukt zofran i snart 4 uker. Og jeg er glad jeg gjør det. Klarer hvertfall noe. Så for meg er det verdt den risikoen. I feks Danmark er jo zofran første valget hos legene.
Det var en dansk gynokolog som overbeviste meg om å prøve, han også sa det om at det var mye brukt der. Men forferdelig ekkelt å vite at det ikke er forsket på. Vet de egentlig om diverse skader og misdannelser skyldes denne medisinen når de ikke har forsket på det? Kanskje det er ting som en bare ser på som tilfeldig egentlig skyldes zofran... guri, jeg plager meg selv med dette her.....:/

Dere som tar Zofran - Har dere fått tilbake matlysta og (om den har vært borte), eller stopper det bare den værste kvalmen?
Spiser mer :) men ikke så mye som jeg pleier.

Takk for svar Skjult og Julibaby:)

Det må jo være bra for barnet hvis mor klarer å fungere, spise litt, og få i seg litt frisk luft :rolleyes: Har ikke trua på at det er så bra å holde senga i mange uker...

Hvor mye/ofte tar du? Jeg har ikke tatt i dag, men føler meg fremdeles bra! På den ene siden helt fantastisk, men så blir jeg nervøs også. For zofranen er jo ute av kroppen nå, så hvorfor er kvalmen fortsatt borte....

Hvor mye/ofte tar du? Jeg har ikke tatt i dag, men føler meg fremdeles bra! På den ene siden helt fantastisk, men så blir jeg nervøs også. For zofranen er jo ute av kroppen nå, så hvorfor er kvalmen fortsatt borte....
Dette erfarte jeg også. At jeg var i grei for "dagen derpå" også. Men så ble jeg dårlig igjen dagen etter. Jeg tar 2 om dagen. Men siste 4 dagene har jeg bare tatt 2 stk til sammen. Lykke!

Dette erfarte jeg også. At jeg var i grei for "dagen derpå" også. Men så ble jeg dårlig igjen dagen etter. Jeg tar 2 om dagen. Men siste 4 dagene har jeg bare tatt 2 stk til sammen. Lykke!
Jepp, på an igjen med oppkast fra tidlig morgen her. Men utrolig godt å vite at det finnes en medisin som hjelper om det blir for ille. Får se om jeg tør å ta den igjen, synes fortsatt det er forferdelig ekkelt...

Back
Topp