Sliter dere alle med kvalme?

Ferdig med omgangssyken, takk og lov. Kvalmen jeg har nå er levelig, enn så lenge...Håper ikke den blir verre rundt uke 6-7, pleier for mange å nå sitt værste for mange da....:-/

Gullskatt juli12:)
Uff stakkars deg! Høres ut som er mareritt med omgangssyke i tillegg, bra du er ferdig med den :)
Tror jeg må krype til korset å ringe legen i morgen, greier ikke jobbe sånn ståda er nå :(

Uff stakkars deg! Høres ut som er mareritt med omgangssyke i tillegg, bra du er ferdig med den :)
Tror jeg må krype til korset å ringe legen i morgen, greier ikke jobbe sånn ståda er nå :(
Uff ja gjør det om du sliter på jobb. Den kvalmen er så altoppslukende...Nytter liksom ikke å ignorere den heller på noe vis...Får trøste oss med at det for de aller fleste går over etter uke 12 en gang :)

Gullskatt juli12:)

Har ekstreme svangerskapskvalme, så ganske kvalm ja :p kom hjem fra sykehuset på søndag! :) krysser fingra for at jeg får bli hjemme en stund!

Dere som er kvalme - er dere sykemeldt?

Ble sykemldt i går pga svangerskapskvalme før uke 22, som visstnok var en egen diagnose :p
Men sykemeldingen min har vel også bakgrunn i Dvitamin mangel, og jeg har vært dårlig lenge.

Her er d kvalme som kommer og går. Veldig mye når jeg spiser for sjelden eller er sliten. Føler med dere alle som er ille plaget. Det er totalt tømmende for energinivået

Har blitt det nå de siste dagene. Kommer på kvelden. Takler veldig dårlig å være kvalm :/

Noen som tar Afipran? Jeg har vært sengeliggende med kvalme og oppkast i flere uker nå, og har fått resept på det. Men jeg er kjemperedd for å ta det! Skal bare ta det om det er HELT nødvendig står det, men når er det det da? Og hvorfor bare når det er helt nødvendig, kan det skade fosteret..? :(

Kvalm døgnet rundt, mye mer intens kvalme nå enn sist. Men jeg spyr ikke denne gangen da... bare brekker meg og er kjempe kvalm. I dag er jeg hjemme pga jeg var så kvalm at jeg må bare legge meg igjen når frøkna gikk til skolen. Det er ingenting som hjelper heller, er jeg sulten er jeg kvalm, spiser jeg er jeg kvalm, drikker jeg er kvalm og blir kjempe kvalm av lukter....

Første dag med kvalme og ca.uke 7

Noen som tar Afipran? Jeg har vært sengeliggende med kvalme og oppkast i flere uker nå, og har fått resept på det. Men jeg er kjemperedd for å ta det! Skal bare ta det om det er HELT nødvendig står det, men når er det det da? Og hvorfor bare når det er helt nødvendig, kan det skade fosteret..? :(
Afipran er ikke skadelig. Håper det virker for deg. På meg virket det ikke :(

Har både afipran og postafen. Har ikke prøvd afipran ennå. Har god effekt av postafen heldigvis satser på at afipran gjør susen også. Har liggende 6-7 postafen jeg tenkte je skulle bruke opp før jeg prøvde afipran

Jeg er ganske uggen første halvdel av dagen, deretter går det seg mer til. Men blir ganske kvalm dersom jeg er sulten..

Er veldig kvalm på morgenen, så går det seg til utover dagen - foruten i dag. Har vært kvalm i hele dag :P

Hjalp med full sykemelding og avslapning her. Kvalmen har blitt mye bedre siden fredag.
I dag var jeg å trente også.

Kvalmen min gikk fra grei nok, til ikke eksistrende og enda verre nå i uke 6. Hjelper når jeg spiser jevnt.

Når skal man kontakte lege for innleggelse egentlig? Hvor mange dager uten særlig mye væskeinntak er greit? Jeg har stort sett klart å spise og drikke litt, men nå kommer alt opp igjen.

Jeg tar afipran. Den virker jo sånn at den skal hemme den verste kvalmen og brekninger, som har hjulpet veldig for meg, den skal ikke være farlig å ta, da hadde ikke legen skrivi den ut! Fikk beskjed om at jeg heller skulle ta afipran enn postafen!? Tror det står noe om at du ikke skal ta afipran det siste trimesteret, det er det eneste.

Og dessuten så sies det jo at alt av medisiner skal kun tas om det er høyst nødvendig, da det selvfølgelig ikke er forska på gravide og medisiner naturlig nok :-)

Når skal man kontakte lege for innleggelse egentlig? Hvor mange dager uten særlig mye væskeinntak er greit? Jeg har stort sett klart å spise og drikke litt, men nå kommer alt opp igjen.
Bedre å kontakte legen 1 gang for mye. Det er ikke bra å ikke få i seg nok væske.

Back
Topp