Sliter dere alle med kvalme?

Fru Lale

Glad i forumet
Februarbarna 2023
I fag har jeg vært liggende mer eller mindre i hele dag. Er så kvalm at jeg ikke klarer å gå/stå oppreist så ser ut som en gammel dame :-p
Uggen hele dagen med veldig kvalme som kommer i bølger. Våknet av kvalmen kl fire i natt.
Hvordan er ståa hos dere og hvor langt er dere på vei?
Jeg er 6 uker i dag.

Jeg er småkvalm og brekker meg innimellom :p men om jeg er opptatt med noe så "glemmer" jeg at jeg er kvalm:p så er virkelig ikke noe å klage på!

Ingen kvalme her foreløpig :) er 6+2. Min mor var ikke kvalm med noen av sine (vi er fire søsken), og storesøster var heller ikke kvalm da hun gikk gravid. Jeg velger derfor å tenke at alt er som det skal med den lille, og at jeg er heldig som foreløpig har sluppet kvalmen :)

Ikke kvalm her. Var ikke det i forrige svangerskap heller.

Da er dere veldig heldig begge to. Skulle gjerne vært foruten :-(

Ja, men jeg går egentlig bare og venter på at den skal komme.. Det hadde passa så utroooolig dårlig nå, med travle tider på jobb og to eksamener like rundt hjørnet... :(

6 uker og vært kvalm en uke... I dag begynte oppkasten også :( nå er målet å ikke bli innlagt...

Kvaaaaalm:/

Er ikke så veldig kvalm, blir litt kvalm og uvel kveldene når jeg er sliten.

Er uggen, men kvalmen blir verre og verre! Blææææhhh. Tipper jeg ligger over doskåla om noen dager! Hahahaha

Er kvalm men ordner det med litt knekkebrød. Er ikke så kvalm som med dei to første. Men er berre 5+3, satser på at det ikke blir verre :) Håper det går fort over for deg.

Ikke noe kvalme enda heldigvis :) Hadde det ikke i forrige svangerskap heller :)

litt uggen på moringen men merker det godt på kvelden når jeg er sliten! forje svangerskap var jeg ekstremt kvalm på kvelden.... gikk ned 16kg, dette kan jeg ikke gjøre denne gangen så her tar jeg det helt med ro og spiser ofte og lite for og unngå dette... =) håper det gir seg. Heldigvis ikke kastet opp enda men det kom ikke før i uke 8 på forje og varte til uke 17/18 så krysser fingre og tær for at jeg unngår det nå =)

Vært litt bedre i dag, men det blir verre jo mer aktiv jeg er :(

Er vel mer eller mindre konstant kvalm. Er værst på formiddagen og når jeg beveger meg for mye! Startet veldig tidlig denne gangen, ved knapt 4 uker. Siste to ganger startet kvalmen rundt uke 6 og varte til ca 4 1/2 måned.. så jeg satser på at det går over fortere denne gangen ;)

Kvalmen er så absolutt her, er 4+5, kvalm og uggen døgnet rundt. Forrige svangerskap spøy jeg fra 4 Mnd på vei til han kom ut hver natt, spøy så mye at jeg så "stjerner", tuller ikke! Håper bare det er i begynnelsen jeg er dårlig denne gangen :)

Er kvalm av og til. Eller Nåken gonger kvar dag. Sist svangerskap var eg kvalm fra uke 6-20. Så e ikkje heilt 6 veker endo. Så fere vel berre å vente på at da skal bryta ut:)

Kvalm og hjem fra jobb i dag, og ser nesten ut til at det blir hjemmedag i morgen også :( Kaster ikke opp, men er skikkelig uggen... Å skjelver mye... Er 6+4 i dag.

Back
Topp