Skravletråden

Første graviditet her, starter straks på uke 5. Når skal dere fortelle om graviditeten til familie, jobb, venner eller andre? Jeg synes det blir litt tidlig å fortelle i julen, men og vanskelig å skjule, da det ofte blir servert alkohol og spekemat, noe jeg aldri har sagt nei til tidligere.:happy:
Noen som har noen lure unskyldninger?

Første graviditet her, starter straks på uke 5. Når skal dere fortelle om graviditeten til familie, jobb, venner eller andre? Jeg synes det blir litt tidlig å fortelle i julen, men og vanskelig å skjule, da det ofte blir servert alkohol og spekemat, noe jeg aldri har sagt nei til tidligere.:happy:
Ta med alkoholfritt? jeg skal feire med hans familie, og heldigvis drikker de kun rødvin så lett å takke nei. Men går vel ann å bare si nei takk, jeg har ikke lyst på akkurat nå? Jeg er så kresen at ingen bryr seg om hva jeg spiser uansett. Og jeg kan skylde på trening og kosthold. :hilarious: Sannheten er at jeg har ikke ne kosthold i forbindelse med trening, men de kan tro det. :hilarious::hilarious: Her vet jeg ikke når jeg vil fortelle. Kommer vel litt ann på hvor lenge det lar seg gjøre å skjule det.

Jeg har allerede fortalt det til noen venninner, må ha noen å snakke med ting om :hilarious: helst opptil flere! :p Men venter med familie osv til etter duo-test i uke 12.

Ikke så vanskelig for meg med julen, takker stort sett nei til alkohol uansett :angelic: Og vi pleier ikke ha spekemat. Så har ingen gode unnskyldninger. Kan du si du ikke tåler det så godt lenger? :hilarious:

Vi har allerede fortalt venner og familie, om det ikke skulle gå veien ønsker vi å være åpne om det :Heartred

Jeg har fortalt to venninner og mamma. Vi skal feire jul med familien hans og kommer nok til å fortelle dem da. Jeg er 7+6 uker på selve julaften og er spent på formen, om jeg i det hele tatt kommer til å tåle lukten av pinnekjøtt :bored:

Vi har ikke fortalt det til noen, og ønsker å holde det hemmelig så lenge som mulig.
Sikter egentlig på å dele det med resten av verden den 14. februar, på morsdagen

Må nesten bare se hvordan det blir til jul mtp kvalme og greier

Er det høysesong på fødeavdelingen juli/august?
Noen erfaringer? :)

Jeg fødte i juli 2014, og da var det fullstendig kaos på sykehuset :eek: jeg ble fortalt at det var høysesong for fødsler da, ja. Det hadde nok mye med at ett av de to sykehusene i nærheten hadde sommerstengt. Førte sikkert til litt ekstra pågang. Det var i alle fall passe stappa på avdelingene....

Jeg fødte i juli 2014, og da var det fullstendig kaos på sykehuset :eek: jeg ble fortalt at det var høysesong for fødsler da, ja. Det hadde nok mye med at ett av de to sykehusene i nærheten hadde sommerstengt. Førte sikkert til litt ekstra pågang. Det var i alle fall passe stappa på avdelingene....

Håper kanskje ikke juli/august blir de travleste mnd. i 2021 :nailbiting:

Jeg fødte juli 2019, litt å gjøre på føden, men var rolig på barsel. Fikk ha dobbeltrom alene med far i hele 4 dager

Kan jeg spørre om hvilken sykehuset dette var? :happy:
Er førstegangsgravid, gruer meg ikke til å føde, men gruer meg veldig til om det er så mye å gjøre at man blir litt oversett under fødselen :woot::woot:

Kan hende vi velger å fortelle til den nærmest familien i jula, men er litt redd for at de ikke klarer å holde det for seg selv. Da tenker jeg mest på hans familie xsmile9
Vi får se hvordan det blir, er fortsatt så tidlig enda, føler meg ikke gravid. Gleder meg til det begynner å vises mere :happy:

Så ekstremt forvirrende det er å være tidlig gravid. Forrige gang fant jeg det ikke ut før i uke 7, så slapp jo unna noen uker med bekymring. Denne gangen er det ekstremt :wacky: jeg hadde IKM i går eller i dag. Hatt positive tester siden 9 dpo.

I alle fall. Jeg syntes testene mine var så svake. Siden jeg er av den dramatiske typen så bestilte jeg en legetime i dag (13 dpo). Møtte en veldig hyggelig lege. Tisset på glass slik at de fikk ta en graviditetstest. Da klarte de tydeligvis ikke å SE om testen var positiv... så de kunne ikke bekrefte noe graviditet på meg. Kunne heller ikke ta blodprøve fordi det var fredag og ettermiddag (det gjør ingen forskjell om de tar den i dag eller på mandag da, kan man si).

Kommer hjem, tisser på glass med 2-timers urin, tar tre ulike tester -- veldig positive!!
Så hva i all verdens land og rike er det de tester med på legekontoret egentlig??

I dag har jeg vært hos tannlegen for første gang på tre år!! var forberedt på en dyr tur, men visste seg at jeg hadde null hull. :woot: Juhu

Så ekstremt forvirrende det er å være tidlig gravid. Forrige gang fant jeg det ikke ut før i uke 7, så slapp jo unna noen uker med bekymring. Denne gangen er det ekstremt :wacky: jeg hadde IKM i går eller i dag. Hatt positive tester siden 9 dpo.

I alle fall. Jeg syntes testene mine var så svake. Siden jeg er av den dramatiske typen så bestilte jeg en legetime i dag (13 dpo). Møtte en veldig hyggelig lege. Tisset på glass slik at de fikk ta en graviditetstest. Da klarte de tydeligvis ikke å SE om testen var positiv... så de kunne ikke bekrefte noe graviditet på meg. Kunne heller ikke ta blodprøve fordi det var fredag og ettermiddag (det gjør ingen forskjell om de tar den i dag eller på mandag da, kan man si).

Kommer hjem, tisser på glass med 2-timers urin, tar tre ulike tester -- veldig positive!!
Så hva i all verdens land og rike er det de tester med på legekontoret egentlig??

Hva for slags tester er det legekontoret bruker a? :eek: Aldri testet hos legen selv. Men så godt de var positive når du kom hjem. De har vel kanskje litt dårlig streksyn hos legen? :angelic: Uansett spennende med hcg prøve da, selvom jeg ville stolt på de testene du har hjemme :)

I dag har jeg vært hos tannlegen for første gang på tre år!! var forberedt på en dyr tur, men visste seg at jeg hadde null hull. :woot: Juhu
Woohoo! Gratulerer med null hull!
Jeg fikk tannlegetime på sms rett etter at jeg hadde vært på tråden med legekontoret (kontorene er i hver sin kommune).
Legetimen er 08.40, tannlegetimen var satt opp samme dag, kl 08.30 :laughing002
Fikk bytta tannlegetime til dagen før da, på ettermiddagen. Sikkert greit med tanke på faren for brekninger.
Har bestemt meg for å være flink jente og gå til tannlegen årlig, selv om jeg skyr det som pesten :D

Woohoo! Gratulerer med null hull!
Jeg fikk tannlegetime på sms rett etter at jeg hadde vært på tråden med legekontoret (kontorene er i hver sin kommune).
Legetimen er 08.40, tannlegetimen var satt opp samme dag, kl 08.30 :laughing002
Fikk bytta tannlegetime til dagen før da, på ettermiddagen. Sikkert greit med tanke på faren for brekninger.
Har bestemt meg for å være flink jente og gå til tannlegen årlig, selv om jeg skyr det som pesten :D

jeg skal hive meg med på flink jente-trenden med årlige kontroller :p

Back
Topp