Skravletråden for mars-gjengen

Det er så rart å ikke vite når det starter... blir jo helt gal av å vente! Det moderne samfunn er ikke tilpasset sånne situasjoner altså...

Glad jeg har en dato å forholde meg til, men det kan jo starte før også, det blir jeg litt sprø av å tenke på.

Glad jeg har en dato å forholde meg til, men det kan jo starte før også, det blir jeg litt sprø av å tenke på.

Samme her. Nekter egentlig litt å forholde meg til at det kan starte før, det hjelper :p

Samme her. Nekter egentlig litt å forholde meg til at det kan starte før, det hjelper :p

Har begynt å kjenne kynnere, og det har jeg ikke gjort i de andre svangerskapene, så da har bekymringen kommet om at ting skal starte av seg selv. I utgangspunktet så har jeg ikke forholdt meg til at det har vært en mulighet.

Har begynt å kjenne kynnere, og det har jeg ikke gjort i de andre svangerskapene, så da har bekymringen kommet om at ting skal starte av seg selv. I utgangspunktet så har jeg ikke forholdt meg til at det har vært en mulighet.
Jeg har hatt kynnere tidligere og tidligere i hvert svangerskap, nå startet det vel rundt uke 11. Første kom 10 dager etter termin, andre 5 dager før termin, og tredje kom ved pks 10 dager før termin (men tror ikke hun ville hatt hastverk med å komme på egenhånd).

Det er så rart å ikke vite når det starter... blir jo helt gal av å vente! Det moderne samfunn er ikke tilpasset sånne situasjoner altså...

Helt enig altså! Jeg er litt kontrollfreak av meg og har store problemer med å ikke vite dette [emoji14][emoji85]

Slenger meg på dere jeg og sier meg enig. Er i uke 39 nå og vil at min skal komme nå :angelic: kontrollfreak som jeg også er, liker jeg ikke at jeg ikke vet :wtf:

Vel, da har jeg endelig pakket fødebagen [emoji56] ting tok mye mer plass enn jeg trodde
IMG_0485.jpg
Trodde der skulle holde med en liten bag, men måtte ha en stor en [emoji23]

Her er hva jeg har i baggen min:
- 3 behagelige tynne trøyer (tar med så mange i tilfelle det blir søl)
- en haug store myke truser [emoji23]. Kari Tråå sine hotpats er veldig gode.
- 2 joggebukser. En stor genser. Satser på konfort [emoji6]
- amme bh og ullinnlegg
- sokker og myke ulltøfler. Crocs [emoji14]
- klær til mannen (bukse, t sjorter, undertøy og sokker). Han er jo også med [emoji4]
- klær til baby[emoji1405]. Denne var en nøtt. Skulle jeg pakke størrelse 50 eller 56 [emoji848]? Aner ikke hvor stor han blir. Endte med begge deler
3 bodyer, to myke babybukser, en strømpebukse, små babysokker, bomull lue, ull lue, ullvotter, ullsokker, også kommer svigermor med en ulldress på barselbesøk hun har strikka. Baby pledd og ullpledd [emoji56]
- fulladet og tømt digitalkamera
- fødebrev og helsekort
- powerbank
- telefon ladder
- god drikkeflaske. Er glad i å suge vann i meg [emoji4]

Hva har dere i deres bag? Noe dere ser jeg har glemt [emoji848]?

Vel, da har jeg endelig pakket fødebagen [emoji56] ting tok mye mer plass enn jeg trodde
Vis vedlegget 245888
Trodde der skulle holde med en liten bag, men måtte ha en stor en [emoji23]

Her er hva jeg har i baggen min:
- 3 behagelige tynne trøyer (tar med så mange i tilfelle det blir søl)
- en haug store myke truser [emoji23]. Kari Tråå sine hotpats er veldig gode.
- 2 joggebukser. En stor genser. Satser på konfort [emoji6]
- amme bh og ullinnlegg
- sokker og myke ulltøfler. Crocs [emoji14]
- klær til mannen (bukse, t sjorter, undertøy og sokker). Han er jo også med [emoji4]
- klær til baby[emoji1405]. Denne var en nøtt. Skulle jeg pakke størrelse 50 eller 56 [emoji848]? Aner ikke hvor stor han blir. Endte med begge deler
3 bodyer, to myke babybukser, en strømpebukse, små babysokker, bomull lue, ull lue, ullvotter, ullsokker, også kommer svigermor med en ulldress på barselbesøk hun har strikka. Baby pledd og ullpledd [emoji56]
- fulladet og tømt digitalkamera
- fødebrev og helsekort
- powerbank
- telefon ladder
- god drikkeflaske. Er glad i å suge vann i meg [emoji4]

Hva har dere i deres bag? Noe dere ser jeg har glemt [emoji848]?

Nokså likt innholdet i fødebagen min, men i tillegg har jeg pakket morgenkåpe og engangs ammeinnlegg. Førstegangs, så aner jo ikke hva man får bruk for (sikkert pakket med alt for mye[emoji85])

Nokså likt innholdet i fødebagen min, men i tillegg har jeg pakket morgenkåpe og engangs ammeinnlegg. Førstegangs, så aner jo ikke hva man får bruk for (sikkert pakket med alt for mye[emoji85])

Ammeinnlegg er lurt, har ikke funnet det på sykehuset ved tidligere fødsler, og morgenkåpe var digg sist, så har pakket det igjen denne gangen

Ammeinnlegg er lurt, har ikke funnet det på sykehuset ved tidligere fødsler, og morgenkåpe var digg sist, så har pakket det igjen denne gangen

Morgenkåpe ja, det kan være kjekt. Men hvor får man egentlig kjøpt morgenkåpe :smiley-ashamed008? Jeg har nemmelig ikke og kan ikke huske å sett det noen sted (men alle har det haha) :scratch
Akkurat som den gangen jeg skulle kjøpe glassbrikker, det var vanskeligere å finne enn man trodde :laughing002

Morgenkåpe ja, det kan være kjekt. Men hvor får man egentlig kjøpt morgenkåpe :smiley-ashamed008? Jeg har nemmelig ikke og kan ikke huske å sett det noen sted (men alle har det haha) :scratch
Akkurat som den gangen jeg skulle kjøpe glassbrikker, det var vanskeligere å finne enn man trodde :laughing002

Cubus har noen fine [emoji56]

Jysk og KID har morgenkåper (eller mener jeg kjøpte til mannen på jysk sist)
Jeg har en tynn kimonoen lignende jeg tar med, tar liten plass, og ikke steinvarm

I dag har jeg handlet meg ny tørketrommel! Har egentlig en fra før, men den er gammeldags og ikke kondens så den funket ikke når vi kjøpte dette huset. Har klart oss fint uten, men nå er jo sønnen vår mye større. Nå når lille snart kommer måtte jeg ha en ny. Fikk tak i en med ullprogram også. Kjempe fornøyd ! Nå er jeg så klar for å få vasket klærne og tørke dem myke. [emoji4][emoji1303]

I dag har jeg handlet meg ny tørketrommel! Har egentlig en fra før, men den er gammeldags og ikke kondens så den funket ikke når vi kjøpte dette huset. Har klart oss fint uten, men nå er jo sønnen vår mye større. Nå når lille snart kommer måtte jeg ha en ny. Fikk tak i en med ullprogram også. Kjempe fornøyd ! Nå er jeg så klar for å få vasket klærne og tørke dem myke. [emoji4][emoji1303]

Tørketrommel er himmelen! Har aldri hatt før jeg heller, men vi fikk kjøpt oss en forrige uke. Tenk at jeg har gått hele livet uten å ha opplevd så fantastisk myke håndduker :hilarious: Beste kjøpet vi har gjort tror jeg :p

Mener å huske jeg kjøpte min på KappAhl eller Cubus[emoji1360] Skikkelig myk og god hvertfall[emoji4]

Nyter et par timer hos frisøren i dag, godt å få fresha seg litt opp før det er for seint! :) Ha en fin (og kald) dag alle sammen! :D

Veke 40! Trudde ikkje eg skulle komma så langt, siden eg begynna med det eg trudde var modningsrier i januar [emoji33] har vert veldig lei av å vente. Vore i veldig dårlig form. Men kjenner no at eg har fått ein anna ro over meg, veit jo at det uansett ikkje er lenge igjen.

Veke 40! Trudde ikkje eg skulle komma så langt, siden eg begynna med det eg trudde var modningsrier i januar [emoji33] har vert veldig lei av å vente. Vore i veldig dårlig form. Men kjenner no at eg har fått ein anna ro over meg, veit jo at det uansett ikkje er lenge igjen.

Litt det samme her, siden hun nå kommer snart uansett.. men er litt umotiverende når det ikke er nooooen tegn til fødsel, og jeg var sikker på at jeg skulle få før [emoji13]
Uke 40 her også i dag [emoji4]

Uke 40 i morgen... Og blir så sliten av disse maseriene/kynnerne, hele magen blir jo deformert til en slags halvflat ballong (ikke min mage, men ca. sånn). Drømte i natt at jeg hadde ordentlige rier, men da jeg våknet, nada. Jaja.
2h89wmt.png

Uke 40 i morgen... Og blir så sliten av disse maseriene/kynnerne, hele magen blir jo deformert til en slags halvflat ballong (ikke min mage, men ca. sånn). Drømte i natt at jeg hadde ordentlige rier, men da jeg våknet, nada. Jaja.
2h89wmt.png

Er det masrier når magen blir slik? [emoji33] Jeg trodde det bare var baby som beveget på seg jeg? [emoji28]

Back
Topp