Skravletråd

Når viser dere magen «offentlig»? Jeg sliter såå mye med å ha store nok klær for tiden.. tredje babyn og er nå 10+6:oops:
Blir sur hver dag når jeg skal finne klær..
Jeg er bare 9+0, og magen er ikke påfallende enda. Men jeg lar være å ha på tettsittende klær i alle fall til jeg har fortalt om graviditeten på jobb. Og når jeg gjør det så forteller jeg sikkert alle andre også, en gang rundt 12 uker.

Jeg kommer ikke til å gå inn for å skjule noe etter ultralyd neste uke. Men vil gjerne gjennomføre den først for å se at alt ser font ut. Men er også sykemeldt og med hjemmekontor det lille jeg jobber så ikke vanskelig å skjule:p
Da er det litt enklere ja jeg hat også UL neste uke, kanskje jeg føler meg trygg nok på å vise etter den❤️

Tydelig at kvalmestillende virker, glemte å ta i dagtidlig fordi jeg våkna skrubbsulten, vært kvalm i hele dag og kasta opp nå pga det... skal aldri mer glemme det, følt meg så bare siste uka pga jeg fikk kvalmestillende av legen, glemte en gang i dag og rett tilbake til skikkelig kvalme og soving hele dagen og dårlig form..
Svangerskaps kontroll og ultralyd i morgen, snart ferdig med uke 9 ❤️ 8+4 i dag

Tydelig at kvalmestillende virker, glemte å ta i dagtidlig fordi jeg våkna skrubbsulten, vært kvalm i hele dag og kasta opp nå pga det... skal aldri mer glemme det, følt meg så bare siste uka pga jeg fikk kvalmestillende av legen, glemte en gang i dag og rett tilbake til skikkelig kvalme og soving hele dagen og dårlig form..
Svangerskaps kontroll og ultralyd i morgen, snart ferdig med uke 9 ❤️ 8+4 i dag
Anbefaler dosett, eneste måten jeg husker det på eller at mannen kan hjelpe meg å huske det. Gravidhjerne er ikke til å stole på :banghead:

Til dere som er i Oslo, hvor lang tid tok det før dere fikk svar på søknad om fødeplass (hvis dere har søkt enda)? Jeg har hørt frA andre at man får svaret på Helsenorge veldig kjapt (1-2 dager), men nå har jeg ventet en uke. Jeg er spent fordi jordmor nevnte at de skal stramme inn på muligheten for å velge fritt i Oslo-området, selv om det kanskje bryter med fritt sykehusvalg.

Til dere som er i Oslo, hvor lang tid tok det før dere fikk svar på søknad om fødeplass (hvis dere har søkt enda)? Jeg har hørt frA andre at man får svaret på Helsenorge veldig kjapt (1-2 dager), men nå har jeg ventet en uke. Jeg er spent fordi jordmor nevnte at de skal stramme inn på muligheten for å velge fritt i Oslo-området, selv om det kanskje bryter med fritt sykehusvalg.
Jeg fikk tildelt fødeplass i samme innkallingsbrevet som til TOUL timen. Stod bare NB: tildelt fødeplass Rikshospitalet. Forrige gang fikk jeg eget brev med tildeling fødeplass.så henvisningen i Helsenorge med søknad om fødeplass står fremdeles som ikke vurdert under henvisninger i Helsenorge.. litt rart. Men tok faktisk over to uker fra henvisningen var sendt. Forrige gang tok det noen dager.. ble dog sendt i romjulen

Nesten 1 mnd.

Samme som F96. Stod fødeplass i innkallingen til OTUL. Jeg hører egentlig til Ahus, men søkte meg til Rikshospitalet, så var litt spent på om de godkjente det, legen som sendte henvisningen var litt tvilende, men sa at det evt var mulig å be om overflytting senere også. Tok 10 dager fra henvisningen ble sendt til jeg fikk innkallinge, to helger inni der, så seks virkedager. Stod vurdert på Helsenorge på torsdagen, og time tildelt mandagen etter.

Jeg venter fremdeles på time til OTUL, og beskjed om fødeplass på Ullevål. Henvisning ble sendt for 2,5 uke siden, og ble vurdert etter 10 dager. Det er over en uke siden den ble vurdert, men har ikke fått time innkalling ennå.

Nå har jeg fått time til OTUL, tre uker etter at henvisningen ble sendt. Fått fødeplass på Ullevål, som jeg ønsket, og OTUL på Rikshospitalet.
Ut fra EL-termin vil jeg være 13+6 på OTUL, men utfra målingen på UL i dag vil jeg være 14+3. Så jeg er glad jeg valgte å ta NIPT privat. Da er det ikke så farlig om timen er litt sen.

• Omsorg
Reactions: F96
Står ingenting om fødeplass i mitt brev. Aldri hørt noe snakk om dette før heller. Visste faktisk ikke at dette er noe man må søke om.
Går ut fra det er nærmeste sykehus jeg skal fø på.. på lik linje som at hvis jeg blir akutt syk så er det sykehuset her i byen ambulansen kjører meg til.

Står ingenting om fødeplass i mitt brev. Aldri hørt noe snakk om dette før heller. Visste faktisk ikke at dette er noe man må søke om.
Går ut fra det er nærmeste sykehus jeg skal fø på.. på lik linje som at hvis jeg blir akutt syk så er det sykehuset her i byen ambulansen kjører meg til.
Ja, dette gjelder Oslo og kanskje noen andre byer som har flere sykehus relativt tett (jeg har ikke så god oversikt, så rett på meg om jeg tar feil). Det kommer altså an på hvor du bor, tror jeg :)

Ja, dette gjelder Oslo og kanskje noen andre byer som har flere sykehus relativt tett (jeg har ikke så god oversikt, så rett på meg om jeg tar feil). Det kommer altså an på hvor du bor, tror jeg :)
I Norge er det i utgangspunktet fritt sykehusvalg, men det er ulike kriterier som kan gjøre at man ikke kan føde akkurat hvor man vil. For eksempel hvis man er overvektig eller har helseutfordringer kan det være at man ikke kan velge sitt nærmeste sykehus (som jeg antar er vanlig). Kan lese mer om det her:

Du har mest sannsynlig fått fødeplass på samme sykehus som du har fått innkallingen til OTUL/OUL. De sender ikke alltid ut et eget brev. Innkallingen er ofte å ansees som bekreftelse på fødeplass, med mindre du bor et sted der det er mange sykehus rett i nærheten av hverandre.

:chicken:Tips til hvordan å velge barnevogn?
Mine foreldre og svigers har sagt de skal sponse oss med vogn og bilstol, jeg har en tanke om hva jeg vil ha men vanskelig å bestemme seg. Vi skal på babycare og se på og teste både emmaljunga som er det jeg har sett meg ut men britax smile z5. Viktig for oss er store hjul eller at de kan byttes til større hjul, at bilstol kan festes på vogna, at den er lett å håndtere på all slags føre.

Mine foreldre og svigers har sagt de skal sponse oss med vogn og bilstol, jeg har en tanke om hva jeg vil ha men vanskelig å bestemme seg. Vi skal på babycare og se på og teste både emmaljunga som er det jeg har sett meg ut men britax smile z5. Viktig for oss er store hjul eller at de kan byttes til større hjul, at bilstol kan festes på vogna, at den er lett å håndtere på all slags føre.
Det finnes egne barnevogntråder. Både på åpent og skjult forum.

Åpent:
https://forum.babyverden.no/threads/søskenvogn.2052511/unread

Vil anbefale deg å få tilgang til skjult, da det er mange flere sånne spesifikke tråder☺️

Om jeg skulle anbefalt én vogn, hadde jeg anbefalt thule urban glide 3. Har fått testet den og jeg har såå lyst på den selv. Det er store jul og helt fantastisk å trille på all slags terreng. Det har jo også kommet et nytt babysete fra Thule nå som kan festes på denne vogna. Mener også å ha lest at setet har scoret bra på sikkerhetstestene også.
Per nå har jeg babyjogger summit x3, er veldig fornøyd med den vognen også - men om jeg kunne valgt fra øverste hylle hadde det uten tvil blitt Thile Urban Glide 3. :happy:

Vi får også vogn sponset av foreldre. Vi går nok for cybex Priam eller e-priam - vi så på Britax smile også men blitt litt forelsket i cybex, de er dyre så vi kommer nok til å legge på litt selv. Mine 2 nærmeste venner har thule UG, de er kjempe fornøyde men sier den er så sykt bred, og at det er slitsomt inn og ut av dører og butikker og sånt hvis man skal være mer sentral, sikkert super god ellers da.

Vi får også vogn sponset av foreldre. Vi går nok for cybex Priam eller e-priam - vi så på Britax smile også men blitt litt forelsket i cybex, de er dyre så vi kommer nok til å legge på litt selv. Mine 2 nærmeste venner har thule UG, de er kjempe fornøyde men sier den er så sykt bred, og at det er slitsomt inn og ut av dører og butikker og sånt hvis man skal være mer sentral, sikkert super god ellers da.
Jeg vurdere cybex bilstol og emmaljunga vogn men vi skal se på thule når vi skal på babycare

Back
Topp