Skravletråd

Vært på arrangement med ungene hele helga, 10timer i går, 6 timer idag. Pluss middagsgjester i går kveld. Jeg ER SÅ J....G SLITEN! Jeg skjønner helt på ekte ikke åssen jeg skal greie å reise på jobb i morgen :arghh:
Gått i et her hos oss også. Fotball-cup, fotballkamp, loppemarked og besøk. Landa i sofaen nå og har egentlig mest lyst til å legge meg og sove til i morgen:dead:
 
Blæh, har blitt smitta av minstejenta som akkurat har begynt i bhg. Så tett i nesa som dette tror jeg aldri jeg har vært før :arghh: Blir man mer forkjøla når man er gravid eller?! Gubben bare snufser litt, jeg ligger jo heeelt nede for telling. (Omvendt manflu nå liksom? Hva skjeeer)
 
Føles jo ut som at jeg skal hoste ut spiren i magen også, men det er vel forhåpentligvis umulig:laughing021
 
Blæh, har blitt smitta av minstejenta som akkurat har begynt i bhg. Så tett i nesa som dette tror jeg aldri jeg har vært før :arghh: Blir man mer forkjøla når man er gravid eller?! Gubben bare snufser litt, jeg ligger jo heeelt nede for telling. (Omvendt manflu nå liksom? Hva skjeeer)
Man blir jo gjerne tett i nesa ved graviditet, slimhinnene hovner opp. Så kanskje det gjør at man føler seg dårligere? o_O
 
Man blir jo gjerne tett i nesa ved graviditet, slimhinnene hovner opp. Så kanskje det gjør at man føler seg dårligere? o_O
Ja noe må det være med det altså! Det pleier å være helt omvendt for oss, men jeg har sett slaget fullstendig tapt nå :laughing021
 
  • Liker
Reactions: K89
Noen som har erfaring med graviditet/fødsel og det å være konisert?
Måtte det følges mer opp? Startet fødselen tidligere enn antatt?
Ja! Jeg har en cm kortere livmorhals etter konisering. Ble konisert mellom barn nr 2 og 3. Alle i helsevesenet sa til meg at det ikke skulle spille noen rolle, da de ikke tok så mye lenger. Og det var ikke noe problem, før fødselen vel og merke! Det tok litt lenger tid i åpningsfasen pga arrvev på livmorhalsen. Deg var visst vanlig, selv om ingen sa det før underveis i fødselen..
Nå er jeg igjen litt nervøs for å ha vært konisert og tøyd arrvevet. Alt man skal bekymre seg for, haha!
 
Ja! Jeg har en cm kortere livmorhals etter konisering. Ble konisert mellom barn nr 2 og 3. Alle i helsevesenet sa til meg at det ikke skulle spille noen rolle, da de ikke tok så mye lenger. Og det var ikke noe problem, før fødselen vel og merke! Det tok litt lenger tid i åpningsfasen pga arrvev på livmorhalsen. Deg var visst vanlig, selv om ingen sa det før underveis i fødselen..
Nå er jeg igjen litt nervøs for å ha vært konisert og tøyd arrvevet. Alt man skal bekymre seg for, haha!
Haha, ja er det ikke det ene så er det det andre! :hilarious:
Husker bare at legen som opererte meg sa at om jeg ble gravid så måtte de undersøke om det var nødvendig å sette på strikk (eller ett eller annet som jeg ikke husker nøyaktig)
 
Blæh, har blitt smitta av minstejenta som akkurat har begynt i bhg. Så tett i nesa som dette tror jeg aldri jeg har vært før :arghh: Blir man mer forkjøla når man er gravid eller?! Gubben bare snufser litt, jeg ligger jo heeelt nede for telling. (Omvendt manflu nå liksom? Hva skjeeer)
Jeg blir også myye dårligere når jeg er gravid, har døpt det preg-flu :happy3 Mye værre enn manflu, faktisk! :hilarious: Masse god bedring til deg ❤️
 
Noen som vet ca hvor lang tid det tar fra henvisning til TUL og NIPT er sendt til man får tildelt time? (Utålmodig)
 
Noen som vet ca hvor lang tid det tar fra henvisning til TUL og NIPT er sendt til man får tildelt time? (Utålmodig)
Denne gangen fikk jeg det samme dagen som henvisningen ble sendt. Men det gikk ikke så fort forrige gang. Husker ikke hvor lang tid det tok da, men :shy:
 
Hei, 4+4 her med nr 4. Er redd jeg blir like kvalm som jeg har vært med de andre...har aldri tatt medisin mot det men det må jeg gjøre hvis jeg blir dårlig nå. Xonvea? Hvilken skal jeg gå for? Og hva er skadelig for barnet?
 
Hei, 4+4 her med nr 4. Er redd jeg blir like kvalm som jeg har vært med de andre...har aldri tatt medisin mot det men det må jeg gjøre hvis jeg blir dårlig nå. Xonvea? Hvilken skal jeg gå for? Og hva er skadelig for barnet?
Xonvea er førstevalg nå ble jeg fortalt, og ingen økt risiko for barnet. Jeg tar full dose av det. Nummer fire her og. Hatt hyperemesis og vært behandlet med alt mulig i de tre foregående. Nå fikk jeg xonvea tidlig for forhåpentligvis unngå sykehus og tyngre medisiner. Virker fint enn så lenge.
 
Back
Topp