Skravletråd

Imorgen skal jeg til legen for første svangerskapsoppfølging og jeg gruer meg skikkelig til dette vektfokuset og veiingene :arghh:
Må du veie deg der? Jeg veier meg hjemme, men det er ikke noe gøy uansett :wacky:
 
Imorgen skal jeg til legen for første svangerskapsoppfølging og jeg gruer meg skikkelig til dette vektfokuset og veiingene :arghh:
Det er noe jeg HATER. Jeg legger på meg bare man prater om graviditet.. Gikk opp 30kg forrige svangerskap, ble kalt både feit og ble bedt om å spise mindre/sunnere av helsevesenet, men jeg spiste ikke usunt og ei heller store mengder så det var ganske sårt. Til slutt nektet jeg å veie meg.
 
Det er noe jeg HATER. Jeg legger på meg bare man prater om graviditet.. Gikk opp 30kg forrige svangerskap, ble kalt både feit og ble bedt om å spise mindre/sunnere av helsevesenet, men jeg spiste ikke usunt og ei heller store mengder så det var ganske sårt. Til slutt nektet jeg å veie meg.
Jeg hadde en gjøk av en lege en gang som skulle ha meg til å skrive ned ALT jeg drakk og spiste, han var skråsikker på at jeg spiste mer enn jeg trodde… viste seg at jeg produserer sykt mye fostervann, og det var den ekstra økningen. Syns uansett de burde holde seg for gode til å være ufine, de vet jo ikke hva man sliter med eller har slitt med før :hungover:
 
Jeg hadde en gjøk av en lege en gang som skulle ha meg til å skrive ned ALT jeg drakk og spiste, han var skråsikker på at jeg spiste mer enn jeg trodde… viste seg at jeg produserer sykt mye fostervann, og det var den ekstra økningen. Syns uansett de burde holde seg for gode til å være ufine, de vet jo ikke hva man sliter med eller har slitt med før :hungover:
Det er helt utrolig at det går an! Ja, det er jeg enig i, det ingen grunn til å være ufin.
 
Det er noe jeg HATER. Jeg legger på meg bare man prater om graviditet.. Gikk opp 30kg forrige svangerskap, ble kalt både feit og ble bedt om å spise mindre/sunnere av helsevesenet, men jeg spiste ikke usunt og ei heller store mengder så det var ganske sårt. Til slutt nektet jeg å veie meg.
Uff, blir så oppgitt over vektfokuset og at det skal ødelegge litt for opplevelsen. Har venninner som nesten bare spiser usunt, men er veldig tynne
 
  • Liker
Reactions: K89
Bare en liten positiv ting opp i all bekymring, tanker, diverse man gruer seg til, og det er at jeg setter skikkelig pris på denne gruppen! Vi er kanskje ikke så mange, men vi er en fin gjeng altså :Heartred Gleder meg til skjult så vi kan bli enda bedre kjent:happy:
Kaster meg på denne :Heartpink
 
Jeg hadde en gjøk av en lege en gang som skulle ha meg til å skrive ned ALT jeg drakk og spiste, han var skråsikker på at jeg spiste mer enn jeg trodde… viste seg at jeg produserer sykt mye fostervann, og det var den ekstra økningen. Syns uansett de burde holde seg for gode til å være ufine, de vet jo ikke hva man sliter med eller har slitt med før :hungover:
Tuller du?? Hadde klikka :meh: la på meg 30kg begge gangene jeg og, men fikk aldri noe pes (bortsett fra at jeg måtte ta den herlige glukosebelastningstesten)...
 
Uff, blir så oppgitt over vektfokuset og at det skal ødelegge litt for opplevelsen. Har venninner som nesten bare spiser usunt, men er veldig tynne
Ikke sant! Det er jo ikke sånn at man spiser syke mengder usunn mat bare fordi vekten øker. Kjenner også flere som har gjort nettopp det, og hvor vekten omtrent ikke rikker seg
 
Jeg hadde jo svangerskapsdiabetes sist. Får det nok igjen fordi vi har så vanvittig mye av det i familien og genetikk utgjør en stor andel.. så jeg la jo bare på meg 12 kg sist svangerskap og var normalvektig i utgangspunktet. Men, det er noe veldig ydmykende med å bli veid foran helsepersonell. Så skal du veies på ulike vekter til ulike tider på døgnet og den viser så store forskjeller fra gang til gang. Var selv ekkelt da jeg gikk ned i vekt pga diabetesen og jeg ikke klarte p spise noe. Så er ikke vekten i seg selv som trigget meg. Idag er jeg både eldre og tyngre enn den gang da og laaaangt over komfort-vekten min så det blir nok den utløsende faktoren denne gangen :hilarious:

Men skal prøve å veie meg hjemme selv denne gangen. Kanskje det blir en bedre opplevelse. Takk for tips!!
 
Back
Topp