Skravletråd

Jeg er allerede sykemeldt på jobb pga veldig kvalme. Flere kolleger har sendt meg melding og spurt hvordan det går med meg og at de håper jeg snart er tilbake på jobb. Hva svarer man på sånt? :hilarious:
Man takker for hyggelig melding og skriver at man håper på det samme…?!

Jeg tenker generelt å si minst mulig og opptre mest mulig naturlig, uavhengig av årsaken til hva man skjuler noe for andre/jobben.
Jeg ble spurt senest i dag om barn på jobb og sa at vi får se med tiden hva som skjer. Hihi :smiley-bounce022

Kanskje et dumt spørsmål, men hva skjer egentlig på denne famøse skjulte gruppen? Er det kun at man da får et kult banner under navnet sitt? (hilsen ny på forumet)

Kanskje et dumt spørsmål, men hva skjer egentlig på denne famøse skjulte gruppen? Er det kun at man da får et kult banner under navnet sitt? (hilsen ny på forumet)
Det skjer ikke så mye mer enn her ute i det offentlige. Annet enn at man kan prate litt mer personlig uten at dette er synlig og tilgjengelig for andre på nett da kun de med tilgang kan se hva som er i gruppen.

Litt stressa fordi jeg drakk to glass vin dagen før positiv test, var helt sikker på at jeg skulle få mensen. Drakk også 2 drinker og ett glass vin på lørdag :bag: Jeg som nesten aldri drikker, kan gå måneder mellom hver gang, så typisk!
Det går nok veldig bra med tanke på at embryoet ikke får næring fra deg i starten. Hørte nettopp på podcast her på babyverden hvor de sa at så lenge du er avholds fra du vet du er gravid, så går det bra. Podcasten fra uke 5, hvis du vil høre den :) Og i Norge er anbefalingene totalavholds, mens i flere andre land så er det greit med et glass vin, så jeg tenker at du ikke trenger å bekymre deg.

Det går nok veldig bra med tanke på at embryoet ikke får næring fra deg i starten. Hørte nettopp på podcast her på babyverden hvor de sa at så lenge du er avholds fra du vet du er gravid, så går det bra. Podcasten fra uke 5, hvis du vil høre den :) Og i Norge er anbefalingene totalavholds, mens i flere andre land så er det greit med et glass vin, så jeg tenker at du ikke trenger å bekymre deg.
:HeartpinkHar hørt den, men følte de holdt litt tilbake om risiko. Men sikkert bare hodet mitt :bag: Har godt med symptomer og TUL på mandag, så det blir spennende!!

Litt stressa fordi jeg drakk to glass vin dagen før positiv test, var helt sikker på at jeg skulle få mensen. Drakk også 2 drinker og ett glass vin på lørdag :bag: Jeg som nesten aldri drikker, kan gå måneder mellom hver gang, så typisk!
Jeg drakk et glass 2 dager etter IKM og et par slurker 3 dager etter, og har kjent på det samme som deg. Var helt sikker på at mensen bare var sen, for har så ustabil syklus for tiden. Hadde heller ikke begynt på folat… Så vet du at vi er flere i samme båt :Heartred. Skrev forresten noe lignende på Bekymringstråd og fikk mange fine svar, hvis du vil gå inn og lese.

Foreldrene mine vet jo at vi holder på med IVF, men jeg har ikke pleid å si når vi har egginnsett, men jeg sa det sist siden jeg egentlig ikke hadde helt tro på denne runden fordi legene snakket om videre undersøkelser av livmor for å se om det fantes grunner til at egget ikke festet seg de fire gangene før dette egget. Men så ble testen positiv da, og mamma spør hver gang hvordan formen er og hvordan denne runden gikk. I går løy jeg og sa at det ikke gikk denne gangen heller, og grunnen til det er at jeg ikke ønsker å si det på telefon og ønsker å vente til etter vi har vært på ultralyd om en uke. Nå føler jeg meg litt som et dårlig menneske, for jeg lyver aldri. Jeg klarer egentlig ikke å lyve for mamma heller, så kan også hende at hun gjennomskuet meg.. Samboeren støtter meg da, for vi har vært enige om å vente til etter vi har sett et bankende hjerte. Gleder meg til jeg ikke trenger å holde det så hemmelig for den nærmeste familien :Heartred

Foreldrene mine vet jo at vi holder på med IVF, men jeg har ikke pleid å si når vi har egginnsett, men jeg sa det sist siden jeg egentlig ikke hadde helt tro på denne runden fordi legene snakket om videre undersøkelser av livmor for å se om det fantes grunner til at egget ikke festet seg de fire gangene før dette egget. Men så ble testen positiv da, og mamma spør hver gang hvordan formen er og hvordan denne runden gikk. I går løy jeg og sa at det ikke gikk denne gangen heller, og grunnen til det er at jeg ikke ønsker å si det på telefon og ønsker å vente til etter vi har vært på ultralyd om en uke. Nå føler jeg meg litt som et dårlig menneske, for jeg lyver aldri. Jeg klarer egentlig ikke å lyve for mamma heller, så kan også hende at hun gjennomskuet meg.. Samboeren støtter meg da, for vi har vært enige om å vente til etter vi har sett et bankende hjerte. Gleder meg til jeg ikke trenger å holde det så hemmelig for den nærmeste familien :Heartred
Vi gjorde det samme til svigers.. Her vet alle i begges familie at vi holder på med ivf da. Svigerfamilien er egentlig av den typen som skjelden spør om noe, de snakker liksom aldri om ting, så de spør ikle heller.. Men så satt vi der i et besøk også spør svigermor hvor vi er i løypen nå.. Da hadde vi allerede fått svar på blodprøve og vist en stund. Men jeg bare trakk på skuldrene og sa at vi stod litt på stedet hvil og tok det som det kom utover våren. En liten modifikasjon, ikke helt sant, men samtidig ganske sant.. Vi ser hvordan det går.

Jeg tenker at det er lov med en hvit en her og der i denne prosessen. Jeg forteller ikke min om innsett før jeg vet svaret for hun blir så giret.. Hun vet nå at jeg er gravid, men sagt jeg ikke vil høre mas og snakk om det før jeg sier ifra om at det er greit. Så langt så klarer hun å holde seg 90% av tiden...

Tiktoken min er fylt med graviditet, fødsel, nyfødte barn, gender reveals, hunder som passer på baby og historier der folk forteller om spontanaborter etc.. Jeg har fri fra jobb i dag og har scrollet mye på tiktok, og jeg griner SÅ mye :sad010:laughing002

Tiktoken min er fylt med graviditet, fødsel, nyfødte barn, gender reveals, hunder som passer på baby og historier der folk forteller om spontanaborter etc.. Jeg har fri fra jobb i dag og har scrollet mye på tiktok, og jeg griner SÅ mye :sad010:laughing002
Haha jeg har også blitt fanget opp i den tiktok-algoritmen. Tok ikke lang tid:D

haha tiktoken min og! Jeg prøver så hardt å komme meg ut av det, for det blir jo gørrkjedelig i lengden, men klarer allikevel ikke å scrolle videre hele tiden, for det er jo litt gøy og

Her er formen helt elendig og vært i snart to uker (er 8+6). Kvalm konstant gjennom hele dagen og null energi.
Er det noen med kvalme som har prøvd sea band armbånd mot kvalme fra apotek og vet om det hjelper?

Et annet spm: Noen som spiser popcorn og vet at dette er trygt? ☺️
Har veldig lyst på popcorn (ferdigpop) men måtte google det om det er trygt (googler alt pga mistet to ganger i fjor). Dette kommer opp: mikropopcorn. Forbrukerrådet i Norge frykter at barn og gravide kan få helseskader av mikropopcorn fordi produktet kan inneholde fluorstoffer.
Men det er fra juni 2015 og muligens utdatert.

Her er formen helt elendig og vært i snart to uker (er 8+6). Kvalm konstant gjennom hele dagen og null energi.
Er det noen med kvalme som har prøvd sea band armbånd mot kvalme fra apotek og vet om det hjelper?

Har veldig lyst på popcorn (ferdigpop) men måtte google det om det er trygt (googler alt pga mistet to ganger i fjor). Dette kommer opp: mikropopcorn. Forbrukerrådet i Norge frykter at barn og gravide kan få helseskader av mikropopcorn fordi produktet kan inneholde fluorstoffer.
Jeg har spist rema1000 sitt ferdig poppede, men vet ikke om det er greit :bag:

Jeg tenker at det er ikke kommet inn på helsemyndighetene sine nasjonale anbefalinger for gravide, så da spiser jeg det iallefall.. Kan være for lite forskning, kan være bare en liten mistanke etc. Aldri hørt fra noen at man ikke kan spise micropopcorn.

Jeg tenker at det er ikke kommet inn på helsemyndighetene sine nasjonale anbefalinger for gravide, så da spiser jeg det iallefall.. Kan være for lite forskning, kan være bare en liten mistanke etc. Aldri hørt fra noen at man ikke kan spise micropopcorn.
Enig, det har jeg aldri hørt om!

Jeg var ekstremt kvalm hele dagen gjennom, frem til ca midt i andre trimester med datteren min, synes at de armbåndene fra apoteket hjalp litt ihvertfall ☺️

Jeg har spist micropopcorn, så håper det er innafor. Ikke nødvendigvis at de posene inneholder det samme isag som i 2015 og derfor er det ikke noe mer fakta om det?

Jeg har spist micropopcorn, så håper det er innafor. Ikke nødvendigvis at de posene inneholder det samme isag som i 2015 og derfor er det ikke noe mer fakta om det?
Absolutt mulig Jeg levde på micropop i 2014 iallefall.. Eneste jeg kunne spise som jeg ikke kastet opp...

Back
Topp