Skravletråd

Hei. Tar dere med dere mennene deres på kontroller? Å tidlig ul å slikt? Jeg har ul hver 2 uke så min har ikke vært med på de. Men har ul i uke 10, å tenkte kanskje det hadde vært kjekt for han å bli med. Har ul i uke 8 også men da er det vel fortsatt innvendig ul, kjenner jeg ikke er komfortabel med det
Han er med på UL ,men ikke vanlige svangerskapskontroller.

Okie, ser at tul er vanlig å ta med mannen på. Jeg er så vant til at det er kun Oul som er det store liksom, men sikkert gøy for mennene å , å få ta en litt større del i svangerskapet.

Hei. Tar dere med dere mennene deres på kontroller? Å tidlig ul å slikt? Jeg har ul hver 2 uke så min har ikke vært med på de. Men har ul i uke 10, å tenkte kanskje det hadde vært kjekt for han å bli med. Har ul i uke 8 også men da er det vel fortsatt innvendig ul, kjenner jeg ikke er komfortabel med det
Mannen min er med på alt ☺️ når jeg har innvendig UL sitter han oppe ved hodet mitt og ser ingenting av det "der nede" ;)

Min samboer skal være med på tidlig privat ultralyd på torsdag selv om det er innvendig. Han skal jo uansett stå/sitte ved hodet mitt. Han var ikke med de to første gangene jeg fikk se sønnen vår i magen eller første gang jeg fikk høre hjertelyden, så det blir veldig stas for oss begge at han blir med på første ultralyden denne gangen :Heartred

Og han var med på de aller fleste kontrollene i første svangerskap, men ikke sikkert noen av oss føler behov for det denne gangen, da vi skal følges opp av fastlege og kanskje ikke får den samme infoen som hos jordmor

Min har ikke vært med på første legekontroll, men vært med på UL i uke 8 og skal være med på alle andre ultralyder. Tar han nok ikke med på resten av kontrollene, men tenker det er fint han kan være med på en av de med jordmor :happy:

Samboeren min var med på tidlig ultralyd og han synes det var en flott opplevelse. Han gleder seg vilt til å bli pappa etter å ha sett det bankende hjertet :Heartred Jeg skal til fastlegen denne uka, og han blir nok ikke med da.

Jeg tenker jeg tar med mamma neste på UL også. Hyggelig å dele med noen, og godt å ha med noen skulle man får dårlige nyheter. Men på vanlige kontroller så er hun ikke med.
Det er sikkert hyggelig for den kommende mormoren også, og få ta del i hele ferden til det kommende barnebarnet :Heartred

Nå må jeg slutte å google i allefall.. fant ut hos legen i dag at jeg har blodtype AB Rhd negativ og begynte å google litt.. det tror jeg jeg bare må la være og la det gå som det går før jeg får hettao_O

Nå må jeg slutte å google i allefall.. fant ut hos legen i dag at jeg har blodtype AB Rhd negativ og begynte å google litt.. det tror jeg jeg bare må la være og la det gå som det går før jeg får hettao_O
På Google finner man alt fra den ene siden av spekteret som skaper full panikk til den andre siden der det ikke er noe galt.. Men jo lengre ned i Google hullet man kommer jo verre blir det.

9åringen her hadde googlet føflekker og trodde alle føflekker var kreft.

Rhd negativ er jo ikke vanlig, men går stort sett helt fint! ❤️

Jeg er også Rhd negativ å det er ikke noe stress, to av mine barn er også det å ene er positiv , man tar blodprøver i svangerskapet å er barnet positiv så får man ei sprøyte i ca uke 24 tror jeg det var å så får du å babyen en sprøyte til rett etter fødsel.

Føler meg helt ubrukelig for tiden er kvalm 24/7. Sover nesten ikke. Klarer ikke passe på kidden alene er så dårlig. Kaster opp alt jeg spiser og ting er generelt skikkelig dritt. Jobb er det bare glemme :confused:

Jeg er også Rhd negativ å det er ikke noe stress, to av mine barn er også det å ene er positiv , man tar blodprøver i svangerskapet å er barnet positiv så får man ei sprøyte i ca uke 24 tror jeg det var å så får du å babyen en sprøyte til rett etter fødsel.
Godt å høre og regnet egentlig med det. Er bare google som kan overdrive alt :wtf:

Okie, ser at tul er vanlig å ta med mannen på. Jeg er så vant til at det er kun Oul som er det store liksom, men sikkert gøy for mennene å , å få ta en litt større del i svangerskapet.
Min er med på alt og alle. Han kjenner ikke svangerskapet slik jeg gjør, så det er min måte å se hans engasjement. Jeg vil absolutt ikke ha en dårlig nyhet uten han tilstede - det er jo vår baby. Det er ikke valgfritt for ham og han lærte raskt at graviditeten og alle kontroller må prioriteres. Jeg skal ikke måtte gå gravid og med alt det som følger med og være den eneste av oss som må ta fri fra jobben for å prioritere kontroller og ul. Dette skal være så likt som mulig.

Sånn tenker jeg om det og sånn blir det for oss.

Jeg tenker jeg tar med mamma neste på UL også. Hyggelig å dele med noen, og godt å ha med noen skulle man får dårlige nyheter. Men på vanlige kontroller så er hun ikke med.
Min mamma var med på veldig tidlig ultralyd da jeg ikke ville dra alene og samboer ligger på isolat på sykehus. Det var faktisk veldig koselig. Hun satte enorm pris på det.

Min er med på alt og alle. Han kjenner ikke svangerskapet slik jeg gjør, så det er min måte å se hans engasjement. Jeg vil absolutt ikke ha en dårlig nyhet uten han tilstede - det er jo vår baby. Det er ikke valgfritt for ham og han lærte raskt at graviditeten og alle kontroller må prioriteres. Jeg skal ikke måtte gå gravid og med alt det som følger med og være den eneste av oss som må ta fri fra jobben for å prioritere kontroller og ul. Dette skal være så likt som mulig.

Enig med deg!

Et spørsmål angående telling av uker. Jeg er 9+3, og forstår ikke om jeg er ni eller ti uker på vei. I alle appene står det at jeg er i graviditetsuke ti, men jordmor sa at de teller fullgåtte uker - så hun ville nok sagt ni. Hva sier dere?

Så fint at han tar en så stor del
Må innrømme at jeg vil helst ha dårlige nyheter når jeg er alene for å få håndtert det først før jeg må «ta meg av en annen». Han hadde ikke krevd at jeg skulle ha tatt meg av han altså men er bare sån jeg er. Men han blir i så fall med på min 10 ukers ul, det tror jeg blir koselig å en liten vekker for han også.

når tar dere å prøver med doppler? Lyst å prøve i uke ni, vet det er tidlig men tror ikke jeg klarer å holde meg lengre enn til da.

Back
Topp