Skravletråd

Et spørsmål angående telling av uker. Jeg er 9+3, og forstår ikke om jeg er ni eller ti uker på vei. I alle appene står det at jeg er i graviditetsuke ti, men jordmor sa at de teller fullgåtte uker - så hun ville nok sagt ni. Hva sier dere?
Da er du i den 10. uken. Du har gått 9 uker og 3 dager gravid. Så du er 9 uker og 3 dager på vei.

Et spørsmål angående telling av uker. Jeg er 9+3, og forstår ikke om jeg er ni eller ti uker på vei. I alle appene står det at jeg er i graviditetsuke ti, men jordmor sa at de teller fullgåtte uker - så hun ville nok sagt ni. Hva sier dere?
Da er du i uke 10, 9 fullgåtte uker og 3 dager inn i uke 10. Helsevesenet teller fullgåtte uker ja.

Nå må jeg slutte å google i allefall.. fant ut hos legen i dag at jeg har blodtype AB Rhd negativ og begynte å google litt.. det tror jeg jeg bare må la være og la det gå som det går før jeg får hettao_O
Jeg er også rehsus negativ, i mitt forrige svangerskap fant vi ut at sønnen min var positiv. Det gikk helt fint. Vi ble fulgt opp godt og fikk sprøyte både i svangerskapet og etter. Det gikk helt fint :love7

Kjenner at uke 12 med UL ikke kan komme fort nok for selvom jeg er kvalm, oppblåst, har ømme pupper osv så virker det fremdeles så fjernt. Jeg tror på det samtidig som at jeg ikke helt tror på at jeg er gravid :oops:

Den norske beregningen er at du da er i uke 9. Dette med å telle fra påbegynt uke er noe nytt som nok har kommet fra SoMe(?) Jeg forholder meg til fullgåtte uker, det er også det sykehuset gjør, ultralyd, fødsel, «overtid» og igangsetting.

Fikk plutselig lyst til å se på fødeavdelingen, men vet ikke om jeg tør :think005 Der viser de vel også historier der det ikke har gått bra, og jeg har jo ikke kommet lengre enn til 13+1. Er jo stor sjans for at det går bra nå, men jeg vet jo enda ikke om jeg skal føde vaginalt heller :wideyed: Har veldig lett for å bekymre meg.. Hadde dere gjort det? Kanskje jeg skal vente litt?

Dere som har katt - hvor "paranoide" er dere mtp toksoplasmose? Vurderer å høre om jeg kan få tatt en blodprøve i håp om at jeg allerede har hatt infeksjon og dermed er immun men.. Er det vits? Jeg tar ikke kattedoen lenger, men han ligger jo ofte i fanget og får kos. :Heartred

Dere som har katt - hvor "paranoide" er dere mtp toksoplasmose? Vurderer å høre om jeg kan få tatt en blodprøve i håp om at jeg allerede har hatt infeksjon og dermed er immun men.. Er det vits? Jeg tar ikke kattedoen lenger, men han ligger jo ofte i fanget og får kos. :Heartred
Er jo forsiktig med rått kjøtt, vaske grønnsaker og alt sånn skikkelig. Men jeg har tenkt det at jeg sikkert har hatt det allerede siden jeg har hatt katt i mange år, og hvis ikke, så ser jeg ikke for meg at katten plutselig får det nå? Hun holder seg bare til samme området rett rundt huset og drar aldri langt.. og som du sier, blir mye kos på fanget for tiden❤️ :love017 så om hun drar det med seg så kan jeg vel like godt få det fra å kose, som å rense kattedoen? Så jeg renser doen fortsatt.. men bruker hansker og lignende, og vasker meg alltid godt på hendene uansett. Vil jo ikke akkurat slutte å kose med katten❤️ hun ligger veldig ofte på fanget og magen for tiden❤️ men aner jo ikke om jeg burde vært mer forsiktig..

Så akkurat på minibarna med lille, men en av dyrene de hadde med var en snegle, ble så kvalm bare av å se neglen at jeg måtte se vekk :laughing001:laughing001

Fikk plutselig lyst til å se på fødeavdelingen, men vet ikke om jeg tør :think005 Der viser de vel også historier der det ikke har gått bra, og jeg har jo ikke kommet lengre enn til 13+1. Er jo stor sjans for at det går bra nå, men jeg vet jo enda ikke om jeg skal føde vaginalt heller :wideyed: Har veldig lett for å bekymre meg.. Hadde dere gjort det? Kanskje jeg skal vente litt?
Åh det vil jeg også se på!! men tror jeg venter litt :angelic: har også lett for å bekymre meg ❤️

Jeg bytter ikke kattesanda lenger, og mine katter var utekatter (men nå har de blitt så gamle og blir bare angrepet av de yngre kattene ute stakkars så nå er de pensjonerte innekatter:hilarious:), men de får fortsatt komme og ligge på fanget, få kos osv. Lar de ikke opp i ansiktet på meg og passer på å vaske hender rett etter å ha klappet dem. Er ikke immun, men tror det skal gå fint ☺️❤️

Har dere begynt med bekkenbunnstrening enda? Jeg var veldig flink i starten, men nå har det sklidd helt ut igjen :laughing002 Hvor ofte gjør dere det isåfall? Jeg har bare funnet noen videoer på tiktok som jeg bruker.

Har dere begynt med bekkenbunnstrening enda? Jeg var veldig flink i starten, men nå har det sklidd helt ut igjen :laughing002 Hvor ofte gjør dere det isåfall? Jeg har bare funnet noen videoer på tiktok som jeg bruker.
Jeg prøver å gjøre det daglig, de har et fint verktøy for det på nørs-appen men tror det er på betalingsdelen, ellers så finnes det mye fine videoer på youtube også (sikkert mye det samme som på TikTok)

Jeg prøver å gjøre det daglig, de har et fint verktøy for det på nørs-appen men tror det er på betalingsdelen, ellers så finnes det mye fine videoer på youtube også (sikkert mye det samme som på TikTok)
Så flink du er! Jeg får begynne med det igjen og prøve å få det til en daglig rutine :)

Back
Topp