Skravletråd

Lurer på hva man egentlig sier når man er 7+3. Jeg forstår at jeg har begynt på min 8. graviditetsuke, men sier jeg til folk at jeg er 8 uker på vei? Jeg skal begynne å fortelle snart, og skjønner ikke helt dette.

Jeg sier at jeg er i uke 8 :happy:

Lurer på hva man egentlig sier når man er 7+3. Jeg forstår at jeg har begynt på min 8. graviditetsuke, men sier jeg til folk at jeg er 8 uker på vei? Jeg skal begynne å fortelle snart, og skjønner ikke helt dette.
Du kan jo også rett og slett si "sju uker og tre dager" om du vil være skikkelig nøye! Tror ikke de som blir fortalt tenker så mye på det. Jeg tror jeg har sagt alle versjonene. :p ingen andre følger så nøye med som oss uansett ;D jo, kanskje mamma hehehe.

Det enkleste for alle er å si det som det er, 7+3 = uke 7. men da er man i den 8’ende graviditetsuken, derfor står det/sier mange uke 8. Det høres jo bedre ut med uke 8 enn 7 sant :joyful: Men det byr også på mer forvirring.

Når man snakker med helsepersonell ang svangerskap skal man forøvrig si uke 7 (+3) og ikke uke 8.

Hvordan er livet ditt i dag sånn samlet sett, på en skala fra 1-10? :Heartred

Jeg har lurt på det samme! Er 9+3 og har tenkt/sagt uke 9, og når jeg var hos jordmor i går sa hun «ja, nå som du er i uke 10».
Vi snakket litt om det, og hun sa helsepersonell gjerne helst forholdt seg til svangerskapsuke.
F.eks nevnte hun at man sier jo at abortgrensen er 12 uker, men det er 11+6 som er grensen.
Jeg føler derimot at jeg lyver på meg en uke ekstra hvis jeg sier svangerskapsuken :laughing002

Jeg har lurt på det samme! Er 9+3 og har tenkt/sagt uke 9, og når jeg var hos jordmor i går sa hun «ja, nå som du er i uke 10».
Vi snakket litt om det, og hun sa helsepersonell gjerne helst forholdt seg til svangerskapsuke.
F.eks nevnte hun at man sier jo at abortgrensen er 12 uker, men det er 11+6 som er grensen.
Jeg føler derimot at jeg lyver på meg en uke ekstra hvis jeg sier svangerskapsuken :laughing002
Haha, ja, tenker akkurat det samme! Jeg kan ikke si uke 11 liksom, for det føler jeg er å pynte på sannheten.

Jeg sliter så med søvnen! Skal begynne å jobbe igjen på onsdag som kommer, så det blir spennende hvis jeg får sove 3 timer før jobb.

Det er forvirrende, ja! Kanskje man bare må se ann hvor langt i uka man er. Hvis man er 9+6 kan man kanskje si uke 10 da. Jeg har jo en IVF-termin, men 4 dager bak på UL, vet ikke om jeg skal legge meg i midten av de to. :p Da er jeg i ny uke i dag! :D

Jeg sliter så med søvnen! Skal begynne å jobbe igjen på onsdag som kommer, så det blir spennende hvis jeg får sove 3 timer før jobb.
Jeg og! Våkner av at 3-åringen bråker litt i søvne på babycallen i 03/04-tida, også får jeg ikke sove igjen :arghh:

Starten på dette året går skikkelig treigt. Tror ikke 2024 kommer ordentlig igan før midten av januar på meg i år :hilarious:

Har ikke våget meg på vekten enda :nailbiting:
Konstant holsulten, og blir uggen hvis det går for lang tid mellom hver gang jeg spiser.
Dette kombinert med tilgang på alt mulig godt nå i julen… Ikke bra :laughing002
Har ikke våget meg på vekta siden jeg heller :dead:
Trøsta er at det er ikke gått hardt utover klær, alt passer ennå… meen, hvor langvarig glede det er aner jeg ikke. Veldig saltsug, så gnager på potetgull..:dance018

Jeg hadde da sagt uke 7+3, men i forrige graviditet sa jeg uke 8… syns det er litt rart og forvirrende at det ikke bare er en måte å si det på:laughing002

Føler også det er forskjell på apper osv, hvis man har en app som er engelsk så sier den uke 10 når man er 9+0-6, mens norske sier uke 9? Hvertfall noen av de.. jeg er også veldig forvirra over de ukegreiene, sier bare 7+4 feks

Nei, de ukegreiene er forvirrende! Nå nærmer jeg meg 9 uker, så da kan jeg si det. :p

Hvordan går det med dere? Jeg syns januar er en seig måned i år. Veldig kaldt og tungt å stå opp om morgenen. Jeg har lite plager nå, så er heldig sånn, men det er tiltak å ordne matpakke og sminke seg når jeg er så trøtt.

10+0 i dag! Leverte 3 åringen til svigers, og skal selv på et jobbevent i kveld. La meg litt nedpå for å samle litt energi. Våkna 3(!) timer senere. Mitt nr 1 symptom er (også denne gang) lammende trøtthet!

10+0 i dag! Leverte 3 åringen til svigers, og skal selv på et jobbevent i kveld. La meg litt nedpå for å samle litt energi. Våkna 3(!) timer senere. Mitt nr 1 symptom er (også denne gang) lammende trøtthet!
Den trøttheten er ganske irriterende. Fikk kommentar på jobb i forrige uke at jeg så trøtt ut..Jo, takk jeg vet :arghh: Føler meg udugelig de første timene på jobb og kan jo liksom ikke bøtte ned med kaffe heller…

Den trøttheten er ganske irriterende. Fikk kommentar på jobb i forrige uke at jeg så trøtt ut..Jo, takk jeg vet :arghh: Føler meg udugelig de første timene på jobb og kan jo liksom ikke bøtte ned med kaffe heller…
Det var ikke en så hyggelig kommentar fra kollegaen din da! Det hjelper jo ikke akkurat med sånne kommentarer når man føler seg elendig. Satser på det går over snart! Når er det vi skal begynne å gløde egentlig? laughing1

Det var ikke en så hyggelig kommentar fra kollegaen din da! Det hjelper jo ikke akkurat med sånne kommentarer når man føler seg elendig. Satser på det går over snart! Når er det vi skal begynne å gløde egentlig? laughing1
Jeg klarer i hvert fall ikke å skjule det..sikkert flere som har tenkt tanken men ikke sagt noe :happy090 Veldig travelt og mye å gjøre på jobb for tiden så det hjelper ikke på trøttheten.
Den gløden tror jeg at jeg skal se langt etter en god stund enda:laughing002

Jeg klarer i hvert fall ikke å skjule det..sikkert flere som har tenkt tanken men ikke sagt noe :happy090 Veldig travelt og mye å gjøre på jobb for tiden så det hjelper ikke på trøttheten.
Den gløden tror jeg at jeg skal se langt etter en god stund enda:laughing002
Gløden kom aldri til meg i forrige svangerskap av en eller annen grunn :laughing002 lov å håpe at det blir bedre denne gangen!

Back
Topp