Skravletråd

I dag kicka kvalmen inn 6+6. egentlig litt godt med noen symptomer da jeg ikke har følt meg noe gravid frem til nå! Ligger på sofaen Imens samboer og sønnen er en tur ute! Hvordan er formen deres? :Heartbigred
Kjørte bil i tre timer nå, satt og musespiste på et rundstykke halvannen time for å føle at jeg spiste :depressed:. Nå tar jeg meg en lur i senga med den nye fotvarmematta mi :D!

I dag kicka kvalmen inn 6+6. egentlig litt godt med noen symptomer da jeg ikke har følt meg noe gravid frem til nå! Ligger på sofaen Imens samboer og sønnen er en tur ute! Hvordan er formen deres? :Heartbigred
Jeg er 6+5 og kjente meg også mer uggen i dag enn jeg har gjort så langt. Har ellers slitt mye med trøtthet de siste dagene, men har sovet 8-9 timer i natt. Kom meg heldigvis ut en lengre tur i dag, var veldig godt mentalt.

Virker som blødningen har stoppet opp, så usikker hva det kan ha vært. Tenkte og spørre om ultralyd neste tirsdag, men det er jo en stund til da

Virker som blødningen har stoppet opp, så usikker hva det kan ha vært. Tenkte og spørre om ultralyd neste tirsdag, men det er jo en stund til da
Skjønner at du blir stresset. Blødninger er ubehagelig samme hvor vanlig det er :rolleyes: Håper du får ultralyd og bekreftelse på at alt er bra :Heartpink

Litt kjedelig å gå på vekta idag, etter julefeiring :eek:
Neida, det er vel ikke alt for ille, alle klær unntatt bh’ene passer enda, og er 9+2, så kan vel trøste meg med at de få kiloene opp vil ikke stoppe der!:salut

Men skal innrømme at jeg er livredd for at det blir 20+ kg opp ja…

Litt kjedelig å gå på vekta idag, etter julefeiring :eek:
Neida, det er vel ikke alt for ille, alle klær unntatt bh’ene passer enda, og er 9+2, så kan vel trøste meg med at de få kiloene opp vil ikke stoppe der!:salut

Men skal innrømme at jeg er livredd for at det blir 20+ kg opp ja…
Har ikke våget meg på vekten enda :nailbiting:
Konstant holsulten, og blir uggen hvis det går for lang tid mellom hver gang jeg spiser.
Dette kombinert med tilgang på alt mulig godt nå i julen… Ikke bra :laughing002

Sliter med å få i meg nok mat fordi jeg er konstant uggen, så her er vekta ned 5 kg så langt (9+2). Har mer enn nok å ta av, men blir jo litt bekymret likevel :bag:

Sliter med å få i meg nok mat fordi jeg er konstant uggen, så her er vekta ned 5 kg så langt (9+2). Har mer enn nok å ta av, men blir jo litt bekymret likevel :bag:
Kan si at jeg også var bekymret i mitt andre svangerskap. Jeg gikk ned i vekt gjennom hele svangerskapet, fram til helt på slutten. Klarte ikke spise stort annet enn banan og ernæringsdrikker de fleste dagene. De siste ukene klarte jeg å legge på meg så jeg ble +2kg fra startvekta. Var da spent på hvor liten lille skulle være...joda, ut kom DEN bollen på nesten 4,2kg:hilarious:

Kom meg endelig til å informere fastlegen om at jeg er gravid, tenkte det ikke hastet da jeg skal ha jordmor oppfølging. Men han sa jeg må booke time hos han også for en gravid blodprøve.

Første gang som gravid i Norge så ikke helt sikker på hva han mener? Gikk kun til jordmor sist

Kom meg endelig til å informere fastlegen om at jeg er gravid, tenkte det ikke hastet da jeg skal ha jordmor oppfølging. Men han sa jeg må booke time hos han også for en gravid blodprøve.

Første gang som gravid i Norge så ikke helt sikker på hva han mener? Gikk kun til jordmor sist
Tror det er frivillig? Men er jo greit med blodprøve for å sjekke at alt ser greit ut, med vitaminer osv også.
Jeg tenkte å ta første kontroll hos fastlege, og kun jordmor deretter. Med mindre jeg får plager som gjør at jeg bør komme meg til fastlegen selvsagt :happy:

Det tar blodprøve for å sjekke at ikke du har noen mangler, typ jernlagrene er viktige. Og så sjekker de Rh- statusen din :)

Edit: de sjekker også etter infeksjoner og kjønnssykdommer

Føler meg så gravid for tiden ❤️ er så en fin følelse, selvom jeg bare er 5+1 i dag.

Hatt 2 SA i uke 5 og 6 tidligere i år, så denne gangen er det tissepinne hver morgen for å overvåke styrken

Denne gangen føler jeg (kanskje jeg innbiller meg litt også) at livmoren vokser til. Tidlig ultralyd i uke 7+5 bestilt om noen uker. Veldig spent på om frøet holder seg der!

Håper det går seg til denne gangen ❤️ og at vi kan overraske besteforeldre med en gledes nyhet om en måned eller to

Blødningen har sluttet og hsr enda symptomer, så har klart og roe meg ned med at alt egentlig er greit.. men bestilt meg time til ultralyd på tirsdag, må bare ha det bekreftet.
Jeg skal glede meg 1. trimester!
Så bra, fint å få slappet litt av i ferien.

Jeg våknet og tenkte "Ånei, ingen symptomer i dag?" men det tok 5 minutter før jeg kjente at jo, fortsatt uggen. I alle fall beroligende.

Så bra, fint å få slappet litt av i ferien.

Jeg våknet og tenkte "Ånei, ingen symptomer i dag?" men det tok 5 minutter før jeg kjente at jo, fortsatt uggen. I alle fall beroligende.

Ja, enda lenge til.. men klart å roe meg ned såpass at det skal gå bra.

Hehe, ja.. jeg får og rundt 5 min på morgenen der jeg føler meg fin og blir bekymret før det slår inn!

Nå er jeg så kvalm at jeg har kastet inn håndkleet med en Postafen. Urk.

Back
Topp