Skravletråd

Har funnet ut hva som er julas største matutfordring: Å holde seg innenfor grensen av hvor mye lakris man kan spise!

ELSKER lakris, og er hos mamma som gjør det samme, og det finnes i SÅ mange former her. Og når man vet man kan spise litt.. Alkohol og spekemat, null stress, men sjokoladedekket salmiakk?

Hva synes dere er vanskelig med jula som gravid?
Samme her! Lakris er min store last. Prøver alltid være forsiktig med det, men nå har jeg prøvd å kutte det helt ut. Vanskelig!

Ellers er det egentlig ingen utfordringer.

At jeg er så trøtt og slapp er min utfordring med jula
Jeg er også fullstendig utmattet etter de siste dagene, mye besøk, stress med handling, matlaging, rydding/vasking osv.. Gravid-trøttheten kjennes også som den er kommet for fullt. I dag har jeg måttet holde sengen hele dagen. Lader opp til nytt besøk i morgen, håper jeg føler meg litt piggere da.

Jeg er også fullstendig utmattet etter de siste dagene, mye besøk, stress med handling, matlaging, rydding/vasking osv.. Gravid-trøttheten kjennes også som den er kommet for fullt. I dag har jeg måttet holde sengen hele dagen. Lader opp til nytt besøk i morgen, håper jeg føler meg litt piggere da.
Samme her, har ligget på sofaen i hele dag, ikke skiftet fra pysj en gang. Har heldigvis ingen planer i morgen, så målet da er en liten gåtur.

At jeg er så trøtt og slapp er min utfordring med jula

Her og. Var hos svigers igår, sov til kjæresten vekte meg til frokost også sov jeg en time mens han lagde middag. Bare ligget på sofaen i dag, gruer meg til imorgen og vi skal til svigers igjen :happy3

Ikke gjort en dritt i dag, vært på sofaen og sovet av og på. Stålsetter meg for selskap i morgen, det begynner heldigvis relativt tidlig :p.

Det med trøtthet har vært det vanskeligste her og! Heldigvis har vi minsten som har vært grytidlig oppe, pluss kommet i senganog sovet i armkroken min flere netter. Så jeg har lett kunnet skylde på dårlig nattesøvb og altfor tidlige morgener:hilarious: vi tar da begge to formiddagsdupp.

Har ennå ikke klart å fortelle det til noe familie:hilarious: det føles bare veldig rart og skummelt denne gangen. Spent på reaksjoner

Har funnet ut hva som er julas største matutfordring: Å holde seg innenfor grensen av hvor mye lakris man kan spise!

ELSKER lakris, og er hos mamma som gjør det samme, og det finnes i SÅ mange former her. Og når man vet man kan spise litt.. Alkohol og spekemat, null stress, men sjokoladedekket salmiakk?

Hva synes dere er vanskelig med jula som gravid?
Jeg hadde hatt samme problemet om kvalmen ikke hadde vært så ille. Elsker lakris!

Har startet med kvalmestillende i dag. Blir spennende å se om det funker.

Våkna idag, med sykt full blære, og kjent på magen. Jammen om ikke jeg kjente livmora rett over skambeinet fordi blæra pressa den oppover!:wideyed: helt vilt hvor fort dette går. Ble plutselig mye mer virkelig

Hvilke planer har dere for nyttårsaften da? Og hva skal dere spise? :cat:

Hvilke planer har dere for nyttårsaften da? Og hva skal dere spise? :cat:
Jeg og mannen skal faktisk feire hjemme, bare oss to! Og det skal bli skikkelig godt. Vi har vært hver for oss i jula frem til nå, så skal bli deilig å slappe av hjemme sammen :Heartred

Vi planla lammecarré med pastinakk og rødvinssaus og masse champagne før vi fant ut at jeg var gravid, men nå har vi endret til kalkunbryst og waldorfsalat og tradisjonelt tilbehør (i følge mannen, jeg kan ikke så mye om kalkuntilbehør :laughing002)

Hva skal du gjøre og spise? :happy:

Jeg og mannen skal faktisk feire hjemme, bare oss to! Og det skal bli skikkelig godt. Vi har vært hver for oss i jula frem til nå, så skal bli deilig å slappe av hjemme sammen :Heartred

Vi planla lammecarré med pastinakk og rødvinssaus og masse champagne før vi fant ut at jeg var gravid, men nå har vi endret til kalkunbryst og waldorfsalat og tradisjonelt tilbehør (i følge mannen, jeg kan ikke så mye om kalkuntilbehør :laughing002)

Hva skal du gjøre og spise? :happy:
Herlig :hilarious:
Godt å ta det rolig den siste dagen av året! Håper dere får en fin feiring :love017

Her blir det det samme som dere. Stille og rolig hjemme med barna. Kanskje vi tar oss en tur i svømmehallen på dagen. Så blir det noen stjerneskudd før barna legger seg. Her blir det også kalkunbryst, wardorfsalat og tilbehør. Er ikke nyttårsaften uten :laughing002

Herlig :hilarious:
Godt å ta det rolig den siste dagen av året! Håper dere får en fin feiring :love017

Her blir det det samme som dere. Stille og rolig hjemme med barna. Kanskje vi tar oss en tur i svømmehallen på dagen. Så blir det noen stjerneskudd før barna legger seg. Her blir det også kalkunbryst, wardorfsalat og tilbehør. Er ikke nyttårsaften uten :laughing002
Det høres ut som en veldig fin dag! Kan se for meg at svømmehallen er stas for barna:D

Nå er jeg med faren min på sykehuset før han får en runde med cellegift, så skal jeg dra herfra, kjøre nesten fire timer, prøve å sove litt når jeg kommer hjem, og så skal vi ha FEST hjemme i kveld. Hjelp :hilarious:. Jeg blir nok den energibomben ja :p.

I dag kicka kvalmen inn 6+6. egentlig litt godt med noen symptomer da jeg ikke har følt meg noe gravid frem til nå! Ligger på sofaen Imens samboer og sønnen er en tur ute! Hvordan er formen deres? :Heartbigred

I dag kicka kvalmen inn 6+6. egentlig litt godt med noen symptomer da jeg ikke har følt meg noe gravid frem til nå! Ligger på sofaen Imens samboer og sønnen er en tur ute! Hvordan er formen deres? :Heartbigred
Formen min er fin bortsett fra forkjølelse. Murringene er borte og har nesten ikke ømme bryst i det hele tatt, så føler meg ikke så veldig gravid. Fikk en skikkelig grinebye i går da, så er jo noe som tyder på løpske hormoner :hilarious:

Nå har vi bare 300 innlegg igjen før vi kn få skjult forum :joyful:

5+4 og her er formen litt opp og ned! Ikke noe store greier da, heldigvis. Er veldig trøtt på dagtid, sliter med å sovne på kvelden og våkner tidlig. Nettopp sovet en dupp på sofaen, som er veldig ulikt meg. Vært litt uggen på morgenen og kvelden, og de siste dagene har jeg følt meg som om jeg har vært på hardfylla natta før :laughing002 men går bedre med nok mat og drikke! Det mest plagsomme er at jeg er ekstremt tett i nesa :bored:

Back
Topp