Skravletråd

Vi hadde ett ganske tøft år fra når treåringen var 1-2 år. Mer sykdom fra bhg enn normalt (borte fra bhg 1-2 dager hver uke) mye våkentid på natt, konstant utslitt kombinert med en hendelse i nær familie som hadde så stor påvirkning at jeg ble delvis sykemeldt i et halvt år. Første svangerskap gledet jeg meg over veldig mye, mens nå bekymrer jeg meg og gruer meg til første barnehageår allerede nå, for redd det blir likt igjen og at jeg/vi ikke takler det noe særlig bra. Er dette noe dere ville ha drøftet med jordmor?
 
Vi hadde ett ganske tøft år fra når treåringen var 1-2 år. Mer sykdom fra bhg enn normalt (borte fra bhg 1-2 dager hver uke) mye våkentid på natt, konstant utslitt kombinert med en hendelse i nær familie som hadde så stor påvirkning at jeg ble delvis sykemeldt i et halvt år. Første svangerskap gledet jeg meg over veldig mye, mens nå bekymrer jeg meg og gruer meg til første barnehageår allerede nå, for redd det blir likt igjen og at jeg/vi ikke takler det noe særlig bra. Er dette noe dere ville ha drøftet med jordmor?
Jeg tenker at man kan ta opp alle bekymringer man har med jordmor, og hen kan eventuelt henvise videre om hen mener det trengs en annen kompetanse for å hjelpe på best mulig måte. Det er jo ikke bra å gå og bekymre/grue seg. Håper du får snakket med noen :Heartred
 
Hvor raskt fikk dere innkalling til OTUL etter henvisning? Jeg ble henvist for 13 dager siden og har fortsatt ikke hørt noe.. Sist fikk jeg innkalling dagen etter, så jeg begynner å bli utålmodig :smiley-angelic006
 
Hvor raskt fikk dere innkalling til OTUL etter henvisning? Jeg ble henvist for 13 dager siden og har fortsatt ikke hørt noe.. Sist fikk jeg innkalling dagen etter, så jeg begynner å bli utålmodig :smiley-angelic006
Jeg fikk tildelt time dagen etter henvisning. Kanskje du må ta en telefon til de og høre? Har inntrykk av at det pleier å gå kjapt å få tildelt time.
 
Hvor raskt fikk dere innkalling til OTUL etter henvisning? Jeg ble henvist for 13 dager siden og har fortsatt ikke hørt noe.. Sist fikk jeg innkalling dagen etter, så jeg begynner å bli utålmodig :smiley-angelic006
Jeg fikk tildelt time dagen etter. Så rart, har du sjekket henvisninger inne på helsenorge? Ligger gjerne der en stund frem til du får tildelt time :cat:
 
Last edited:
Hvor raskt fikk dere innkalling til OTUL etter henvisning? Jeg ble henvist for 13 dager siden og har fortsatt ikke hørt noe.. Sist fikk jeg innkalling dagen etter, så jeg begynner å bli utålmodig :smiley-angelic006
Tok nesten to uker for meg... Og 4 dager fra der stod på hele Norge at de hadde evaluert søknaden så jeg hadde panikk over at det skulle komme et nei på førerplassen, men alt gikk bra :happy:
 
Jeg fikk tildelt time dagen etter henvisning. Kanskje du må ta en telefon til de og høre? Har inntrykk av at det pleier å gå kjapt å få tildelt time.
Vist jeg husker rett så fikk jeg det samme dag, 5 dager til ultralyd nå :Heartred
 
Noen som har noen kule forslag til hvordan vi kan fortelle storesøskene at det kommer en liten? De er 2, 6, 8 og 10 og har veldig lyst på en liten til i familien:D
 
Noen som har noen kule forslag til hvordan vi kan fortelle storesøskene at det kommer en liten? De er 2, 6, 8 og 10 og har veldig lyst på en liten til i familien:D
kanskje en morsom skattejakt som alle kan være med på? Med ulike oppgaver tilpassa alderen til de ulike barna som leder til hint om hva som venter?
 
Noen som har satt seg ordentlig inn i om gravide kan stripe håret? Leser mange steder at det ikke er farlig, men eldre retningslinjer var vel at man skulle unngå det..
 
Back
Topp