Skravletråd

Hei, andre som også har mye mer utflod enn normalt? Og er dette noe som vil gi seg?
Ja! Hatt siden positiv test egentlig. Både jordmor og lege sier det er helt normalt, men usikker på om det vil gi seg før fødsel :wideyed:
Hvis det begynner å lukte måtte jeg ta kontakt, sa legen.
Ikke gjort det hittil her, men må gå med truseinnlegg hver dag.
 
Hei, andre som også har mye mer utflod enn normalt? Og er dette noe som vil gi seg?
Det er helt normalt. Så lenge det ikke svir, klør, lukter eller er klumper så er det ikke noe å bekymre seg for. Vet ikke når det gir seg dessverre.
 
Jeg begynte tidlig å kjenne at buksene ble for trange i glidelåsene, og nå har jeg begynt å få litt typisk «gravidmage» - men ikke heelt klar for tettsittende klær enda. Noen andre som har begynt å få mage? (Jeg er 16+0)
 
Jeg begynte å få litt mage allerede i uke 10. Ikke passet inn i buksene mine, men brukt strikk fra ca uke 11-12. Er nå uke 16 og endelig gått til innkjøp av gravidbukse. Så deilig ! Er heller ikke helt klar for tettsittende overdel enda. Litt «flau» over magen og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg, er liksom ikke helt virkelig… :smiley-ashamed004
 
Jeg er nå nede i 1 par med jeans som ikke strammer på oppblåste tarmer eller livmor (12.uker), så det har blitt mye leggings og joggebukser den siste uken . Har jo litt mage i fra før av, så det er ingen andre enn jeg som merker at det er forandring på gang, men kjenner på meg at terskelen for å kjøpe gravidbukser allerede nå er litt høy..men så er det jo tullette å kjøpe andre bukser som evt bare kan brukes noen uker og som man ikke vet om blir brukt etter svangerskapet igjen. Så tips til fine og komfortable gravidbukser tas mot med takk.
 
Jeg begynte å få litt mage allerede i uke 10. Ikke passet inn i buksene mine, men brukt strikk fra ca uke 11-12. Er nå uke 16 og endelig gått til innkjøp av gravidbukse. Så deilig ! Er heller ikke helt klar for tettsittende overdel enda. Litt «flau» over magen og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg, er liksom ikke helt virkelig… :smiley-ashamed004
Veldig enig i å ikke føle at det er helt virkelig! Kommer nok heldigvis etter hvert :Heartred
 
Hei! Hvordan er det med massasje og slikt i graviditeten? Jeg fikk plutselige vonde strålinger nede ved korsryggen når jeg sto bøyd med klesvasken. Kjæresten min tok litt hardt i når han prøvde å massere med der, og jeg ble plutselig stresset over om dette ikke er helt bra. Prøvde å google meg frem til svar men blir ikke helt klok.. Er 13+4 uker på vei om det har noe å si!
 
Hei! Hvordan er det med massasje og slikt i graviditeten? Jeg fikk plutselige vonde strålinger nede ved korsryggen når jeg sto bøyd med klesvasken. Kjæresten min tok litt hardt i når han prøvde å massere med der, og jeg ble plutselig stresset over om dette ikke er helt bra. Prøvde å google meg frem til svar men blir ikke helt klok.. Er 13+4 uker på vei om det har noe å si!
Hvis ikke det er vondt for deg, så er det nok ingen problem å bli masert litt "godt" i ryggen;)
 
Hei! Hvordan er det med massasje og slikt i graviditeten? Jeg fikk plutselige vonde strålinger nede ved korsryggen når jeg sto bøyd med klesvasken. Kjæresten min tok litt hardt i når han prøvde å massere med der, og jeg ble plutselig stresset over om dette ikke er helt bra. Prøvde å google meg frem til svar men blir ikke helt klok.. Er 13+4 uker på vei om det har noe å si!
Har ikke hørt om restriksjoner på massasje.

Ville bare si at det kan være symptomer på begynnende bekkenproblemer så om jeg var deg ville jeg ha gjort noen øvelser for å prøve å holde det i sjakk. Disse øvelsene hjalp meg godt i forrige svangerskap: https://www.vondt.net/5-ovelser-bekkenlosning/
 
Hei! Hvordan er det med massasje og slikt i graviditeten? Jeg fikk plutselige vonde strålinger nede ved korsryggen når jeg sto bøyd med klesvasken. Kjæresten min tok litt hardt i når han prøvde å massere med der, og jeg ble plutselig stresset over om dette ikke er helt bra. Prøvde å google meg frem til svar men blir ikke helt klok.. Er 13+4 uker på vei om det har noe å si!
Jeg tok gravid massasje for noen uker siden og hun sa jeg absolutt ikke burde la mannen massere meg. Han har også tatt godt i dag det har hjulpet meg å sove.

Hun nevnte noen punkter man ikke må trykke på og ikke før mye lenger ut i svangerskapet.

Kan være de er litt over forsiktige, men jeg har tenkt at jeg skal vent til nærmere tredje trimester før jeg lar mannen presse igjen :joyful:
 
Noen som har satt seg ordentlig inn i om gravide kan stripe håret? Leser mange steder at det ikke er farlig, men eldre retningslinjer var vel at man skulle unngå det..
Jeg har gjort det i dag så håper det er i orden Jeg har lest litt og snakka også med salongen først, og fikk til svar at det var i orden. Det var ikke noe farlig med kjemikaliene, det er ikke mye hudkontakt og uansett ikke noe farlig. Kunne gi ett annet resultat enn vanlig pga hormonene.
 
Hei! Hvordan er det med massasje og slikt i graviditeten? Jeg fikk plutselige vonde strålinger nede ved korsryggen når jeg sto bøyd med klesvasken. Kjæresten min tok litt hardt i når han prøvde å massere med der, og jeg ble plutselig stresset over om dette ikke er helt bra. Prøvde å google meg frem til svar men blir ikke helt klok.. Er 13+4 uker på vei om det har noe å si!
Det går nok helt bra, det skal ganske mye til for å gjøre noe som kan skade babyen eller graviditeten på en sånn måte med litt massasje fra en samboer. Vanlig massasje går også bra men man skal holde seg unna typ dyp massasje som går på bindevev f.eks. Og nå man kommer til 3. trimester er det noen punkter på beina som det sies kan sette i gang fødselen (men svært lite sannsynlig) så mange behandlere går ikke så dypt der da.

Hilsen massasjeterapeuten.
 
Jeg har gjort det i dag så håper det er i orden Jeg har lest litt og snakka også med salongen først, og fikk til svar at det var i orden. Det var ikke noe farlig med kjemikaliene, det er ikke mye hudkontakt og uansett ikke noe farlig. Kunne gi ett annet resultat enn vanlig pga hormonene.
Jeg har også gjort det og frisøren sa det samme til meg. Faktisk kan man få et litt annet resultat om man farger håret når man har mensen, det hadde jeg aldri tenkt på :rolleyes:
 
Ligger her og kjenner på at den lille pia i magen sparker og spretter rundt, og kjenner meg altså så lykkelig. Så deilig å ha noen dager uten bekymringer, etter å ha vært et nervevrak siden positiv test omtrent ❤️
Hvor langt er du påvei?❤️ Deilig å kjenne på liv!

I dag har vært en drittdag.. føler meg litt sånn i dumme limboland hvor jeg starter å føle meg god igjen, trappet ned på xonvea, kan gjøre mer, men fortsatt ikke kjenner "nok" liv. Så hadde en liten gråtesession i dag, men i løpet av dagen har jeg flere ganger kjent liv❤️ Fy søren så deilig! Er 16+2 i dag
 
Hvor langt er du påvei?❤️ Deilig å kjenne på liv!

I dag har vært en drittdag.. føler meg litt sånn i dumme limboland hvor jeg starter å føle meg god igjen, trappet ned på xonvea, kan gjøre mer, men fortsatt ikke kjenner "nok" liv. Så hadde en liten gråtesession i dag, men i løpet av dagen har jeg flere ganger kjent liv❤️ Fy søren så deilig! Er 16+2 i dag
Jeg er 15+5 og med livmora bak. Hadde det som deg i forrige uke, men fikk dratt på ultralyd for å roe meg selv, og har jevnlig kjent liv fra et par dager før ultralyden. Den er veldig tøff den perioden når symptomene forsvinner og det er før man kjenner liv.
 
Back
Topp