Skravletråd

Er 8+5 i dag og fant endelig tid til å ringe legenontoret for første sv.time. Ikke ledig og lege på ferie til neste uke :yuck: Typisk. Ringte så til jordmor for å få time i stedet for. Men hun hadde sluttet! Jeg ville gråte.. hadde så lyst til å gå til samme som jeg hadde de forrige gangene, hun var gull verdt når det kom til å søke om svangerskapspenger (som jeg må denne gangen også).

Fikk time til en annen jordmor på mandag, men vurderer å avlyse timen :shy: Men må få henvisning til TOUL og få snakket om svangerskapspenger… æsj så kjedelig.
Skjønner at den er kjedelig!

Men om alternativet er å vente enda lenger, så er det kanskje greit å holde på den jordmortimen du har fått? Eller har du møtte hen tidligere og liker ikke mennesket?

Sov brått en stund på sofaen nå, og har rukket å drømme at jeg har vært på ultralyd hvor de oppdaget en nakkefold på 5,6 cm og at det ikke var plass til at livmora mi kunne vokse mer så den måtte sperres ut med svamper (pluss at jeg skulle bli med Leger uten grenser til Gaza, men de stoppet meg når det ble oppdaget at jeg ikke var medisinsk personell, men bare gikk i klær som så sånn ut).

Åpenbart stresset for de om jeg går ut av januar med positive nyheter eller ei!

Sov brått en stund på sofaen nå, og har rukket å drømme at jeg har vært på ultralyd hvor de oppdaget en nakkefold på 5,6 cm og at det ikke var plass til at livmora mi kunne vokse mer så den måtte sperres ut med svamper (pluss at jeg skulle bli med Leger uten grenser til Gaza, men de stoppet meg når det ble oppdaget at jeg ikke var medisinsk personell, men bare gikk i klær som så sånn ut).

Litt av en drøm! Rart hvordan frykten kommer inn i drømmer, og påvirker. Har også hatt noen fæle drømmer. Håper det gir seg litt lengre utti svangerskapet :Heartred

Drømmene er helt vill for tiden. Min mann sier jeg skulle skrevet dem ned :laughing002
I natt drømte jeg at Kurt Nilsen var kjørelæreren min, lurte meg med seg hjem og at han teipt meg fast under sengen sin, sånn at jeg kunne tørke ut der og bli en mumie :wideyed:

Heldigvis tuller bare hjernen med oss.
Januar blir en fin måned skal du se! :Heartred

Har noen av dere fått beskjed om å ikke ta noe smertestillende de første 3 månedene av svangerskapet? Trodde det gikk bra med Paracet, men fikk beskjed om at det skulle også unngås de første månedene. Aldri hørt om det før, og dette er mitt fjerde svangerskap :hilarious:
Jeg har aldri hørt, og har tatt inntil flere ganger densiste ukene pga hodepine....:oops:

Litt av en drøm! Rart hvordan frykten kommer inn i drømmer, og påvirker. Har også hatt noen fæle drømmer. Håper det gir seg litt lengre utti svangerskapet :Heartred
I alle fall ikke en drøm som er vanskelig å tolke! Gleder meg til å ha kommet forbi uke 12 og nipt og forhåpentligvis endelig tro på at det går fint, både våken og i drømme.

Så gøy å se banner for skjult forum :smiley-bounce016

Føler jeg burde vært mer bekymret eller følt mer rundt det med å være gravid. Er ett ønsket og planlagt svangerskap men jeg klarer ikke helt å skjønne at jeg er gravid igjen. Hjelper nok heller ikke at jeg ikke har veldig mange symptomer bortsett fra trøtthet. Trodde jeg kom til å stresse og være mer bekymret etter medisinsk abort i høst( alvorlig fosteravvik) men føler på en måte at det er bedre at det går galt nå enn å finne feil i uke 11-12 som sist. Får litt dårlig samvittighet over å tenke sånn :confused: Samtidig mistenker jeg at bekymringene kommer veltende over meg på i tiden før og under de første ultralydene…

Skjønner at den er kjedelig!

Men om alternativet er å vente enda lenger, så er det kanskje greit å holde på den jordmortimen du har fått? Eller har du møtte hen tidligere og liker ikke mennesket?
Ja burde egentlig holde på den timen, men det jeg blir å bruke 2 timer på det og kan ikke være så lenge borte fra jobb akkurat nå, så da er det best å dra til lege først tror jeg. Vet ikke hvem jordmoren er så blir veldig spennende å se :)

Jeg hadde andre UL i dag. Jeg har jo gjennomgått IVF og vet befruktningsdato, så skal være 7+5. Men hun målte 7+1. Understrekte at det ikke var noe å bry seg om og at alt så fint ut, men klarer selvfølgelig å bli litt bekymra likevel. Jeg vet ikke når jeg skal ta UL neste gang, det blir vel enten offentlig mellom uke 11-13, eller om det blir en privat til før det.

Jeg hadde andre UL i dag. Jeg har jo gjennomgått IVF og vet befruktningsdato, så skal være 7+5. Men hun målte 7+1. Understrekte at det ikke var noe å bry seg om og at alt så fint ut, men klarer selvfølgelig å bli litt bekymra likevel. Jeg vet ikke når jeg skal ta UL neste gang, det blir vel enten offentlig mellom uke 11-13, eller om det blir en privat til før det.
På min første ultralyd skulle det etter menstermin og eggløsning vært 6+3 ca, men gynekologen syntes det var aaaalt for smått og det stemte ikke med størrelsen det burde hatt. Jeg tok blodprøver for hcg over to dager, og var helt sikker på at det bare var å glemme hele svangerskapet. Hun sa at hvis man skikkelig la godviljen til med noen dager her og der så kunne det hende at det var nok til å påvirke, det er jo så smått i starten og lett med noen mm feil.
Uka etterpå så det helt ut som det skulle! Nå er det 10+4 og utviklingen ser fremdeles riktig ut.

Ta en privat til hvis du trenger å bli beroliget og har råd! :)

På min første ultralyd skulle det etter menstermin og eggløsning vært 6+3 ca, men gynekologen syntes det var aaaalt for smått og det stemte ikke med størrelsen det burde hatt. Jeg tok blodprøver for hcg over to dager, og var helt sikker på at det bare var å glemme hele svangerskapet. Hun sa at hvis man skikkelig la godviljen til med noen dager her og der så kunne det hende at det var nok til å påvirke, det er jo så smått i starten og lett med noen mm feil.
Uka etterpå så det helt ut som det skulle! Nå er det 10+4 og utviklingen ser fremdeles riktig ut.

Ta en privat til hvis du trenger å bli beroliget og har råd! :)
Nå kom jeg på at jeg ble målt til 5+6 på første UL, hvor jeg mente jeg var 6+0. Så det stemmer forsåvidt med i dag, 4 dager kortere. Men utviklingen er vel da helt riktig fra ultralyd for 12 dager siden, og det er vel det viktigste?

Jeg har veldig lyst til å ta en privat til om et par uker, men får snakke med samboer. Har ikke vært gratis å bli gravid for oss. :p

Nå kom jeg på at jeg ble målt til 5+6 på første UL, hvor jeg mente jeg var 6+0. Så det stemmer forsåvidt med i dag, 4 dager kortere. Men utviklingen er vel da helt riktig fra ultralyd for 12 dager siden, og det er vel det viktigste?

Jeg har veldig lyst til å ta en privat til om et par uker, men får snakke med samboer. Har ikke vært gratis å bli gravid for oss. :p
Da høres det jo riktig ut, så lenge den er forventet lengde nå med utgangspunkt i forrige ultralyden?

Edit: ja, hehe! Det blir fort dyrt.. Jeg er veldig heldig og kan få for 180,- på legekontoret. Ren flaks.

Da høres det jo riktig ut, så lenge den er forventet lengde nå med utgangspunkt i forrige ultralyden?

Edit: ja, hehe! Det blir fort dyrt.. Jeg er veldig heldig og kan få for 180,- på legekontoret. Ren flaks.
Ja, lengden har utviklet seg som den skal. Har også hørt at selv ved IVF kan man ikke beregne det helt nøyaktig med tanke på når embryoet faktisk fester seg. Får bare prøve å slappe av nå, det er slitsomt nok å være gravid og på jobb hele dagen. :p

Ja, lengden har utviklet seg som den skal. Har også hørt at selv ved IVF kan man ikke beregne det helt nøyaktig med tanke på når embryoet faktisk fester seg. Får bare prøve å slappe av nå, det er slitsomt nok å være gravid og på jobb hele dagen. :p
Det er jo det mest optimale svaret du kunne få ut av den ultralyden, prøve å la effekten an gode nyheter vare litt mer enn en time ;D. Hehe.

Første ultralyd ble jeg målt til 6+4 og skulle vært 7+0, på andre ultralyd ble jeg målt 8+6 og skulle vært 9+0 i menstermin.
De er så små at det ikke er så enkelt og få målt korrekt.
Nekter og tro at de små ikke vokser litt i eget tempo akkurat som de gjør når de er født. Så så lenge alt ser fint ut, prøv og pust med magen. Vet veldig godt at det er vanskelig altså

Det er jo det mest optimale svaret du kunne få ut av den ultralyden, prøve å la effekten an gode nyheter vare litt mer enn en time ;D. Hehe.
Første ultralyd ble jeg målt til 6+4 og skulle vært 7+0, på andre ultralyd ble jeg målt 8+6 og skulle vært 9+0 i menstermin.
De er så små at det ikke er så enkelt og få målt korrekt.
Nekter og tro at de små ikke vokser litt i eget tempo akkurat som de gjør når de er født. Så så lenge alt ser fint ut, prøv og pust med magen. Vet veldig godt at det er vanskelig altså
Skal slappe av og prøve å nyte nå, takk for svar begge to. :) Aller mest er jeg trøtt og uggen om dagen og teller ned til formen blir bedre.

Skal slappe av og prøve å nyte nå, takk for svar begge to. :) Aller mest er jeg trøtt og uggen om dagen og teller ned til formen blir bedre.
Hvis du bekymrer deg videre har du min fulle støtte, er stort sett det jeg fyller dagene med :android: :hilarious:. Men det er jo fint å hygge seg en dag eller to også når man kan det!

Lurer på hva man egentlig sier når man er 7+3. Jeg forstår at jeg har begynt på min 8. graviditetsuke, men sier jeg til folk at jeg er 8 uker på vei? Jeg skal begynne å fortelle snart, og skjønner ikke helt dette.

Back
Topp