Skravletråd

Er det innafor å forlate nyttårsmiddagen FØR midnatt? Kommer til å bruke nesten en time på å komme meg hjem med kollektivt fra dit jeg skal (har ikke bil) og synes jo allerede at alt etter 23 er ekstremt sent nå om dagen..

Håper du gjorde akkurat det du trengte :Heartred

Jepp! Dro i middag, unnet meg drosje hjem litt over midnatt!
Hørtes lurt ut! Jeg dro hjem 23, men ble liggende våken til 02 og ei spykule. Resten av natta gikk så-som-så. Fryktelig takknemlig for besteforeldre som tok med 3-åringen på skogstur på formiddagen i dag!

Åhh jeg gruer meg så til ultralyd i morgen :(. Har vært et emosjonelt vrak i hele dag + pappa var i dårlig form i dag tidlig, tanta mi ringte og sa han måtte på sykehuset (han har alvorlig kreft og bor tre timer unna..). De er hjemme igjen nå men. Alt føles som slit og bekymring! Har telefontime med legen i morgen og håper virkelig på forlenget sykemelding!

Åhh jeg gruer meg så til ultralyd i morgen :(. Har vært et emosjonelt vrak i hele dag + pappa var i dårlig form i dag tidlig, tanta mi ringte og sa han måtte på sykehuset (han har alvorlig kreft og bor tre timer unna..). De er hjemme igjen nå men. Alt føles som slit og bekymring! Har telefontime med legen i morgen og håper virkelig på forlenget sykemelding!
Uff, det var mye på en gang. Krysser fingrene for at alt går bra. morgen så du får litt mer ro på den fronten i alle fall.

Jeg gruer meg sånn til jobb i morgen. Fordi jeg var sykmeldt siste uka før juleferien har jeg ikke vært der på 2,5 uke nå. Er veldig glad det bare er 4 dager første uka, men håper det går bra. Jeg har vært heldig og ikke blitt så kvalm, kun uggen, men er redd jeg blir kvalm når jeg ikke ligger og hviler hele dagen. Det blir spennende. Har også UL nr. 2 på onsdag, håper jo virkelig at alt går bra der.

Jeg gruer meg sånn til jobb i morgen. Fordi jeg var sykmeldt siste uka før juleferien har jeg ikke vært der på 2,5 uke nå. Er veldig glad det bare er 4 dager første uka, men håper det går bra. Jeg har vært heldig og ikke blitt så kvalm, kun uggen, men er redd jeg blir kvalm når jeg ikke ligger og hviler hele dagen. Det blir spennende. Har også UL nr. 2 på onsdag, håper jo virkelig at alt går bra der.
Har du en jobb hvor det er mulighet for å ta det litt med ro, eller er det tut og kjør?

Ditto, jeg jobbet noen dager i romjulen og var helt ødelagt om ettermiddagen, det var helt forferdelig. Har ikke en jobb hvor jeg kan ta det med ro, man blir egentlig mer til en belastning for de andre om man går for halv maskin, da er det like greit å ikke være der. Jeg skal lufte dette for legen på fredag, ser hvordan det går disse kommende dagene på jobb først. Tenker du har helt lov å fortsette sykemelding hvis det ikke fungerer med jobb akkurat nå, ingen som klapper deg på skulderen for å presse deg :) Er jo noe annet hvis du har en jobb du kan få tilrettelegging i, vet ikke hva du jobber med?

Har du en jobb hvor det er mulighet for å ta det litt med ro, eller er det tut og kjør?
Ditto, jeg jobbet noen dager i romjulen og var helt ødelagt om ettermiddagen, det var helt forferdelig. Har ikke en jobb hvor jeg kan ta det med ro, man blir egentlig mer til en belastning for de andre om man går for halv maskin, da er det like greit å ikke være der. Jeg skal lufte dette for legen på fredag, ser hvordan det går disse kommende dagene på jobb først. Tenker du har helt lov å fortsette sykemelding hvis det ikke fungerer med jobb akkurat nå, ingen som klapper deg på skulderen for å presse deg :) Er jo noe annet hvis du har en jobb du kan få tilrettelegging i, vet ikke hva du jobber med?
Jeg jobber på kontor, så har absolutt ikke en fysisk krevende jobb. Men jeg har mye møter og kontakt med folk, og en ganske stor arbeidsmengde. Er også i prøvetid i 2 måneder til, så vil gjerne unngå å fortelle om graviditet litt til. Får bare se hvordan det går, plagene jeg hadde før jul har jeg ikke lenger, heldigvis.

Har noen av dere fått beskjed om å ikke ta noe smertestillende de første 3 månedene av svangerskapet? Trodde det gikk bra med Paracet, men fikk beskjed om at det skulle også unngås de første månedene. Aldri hørt om det før, og dette er mitt fjerde svangerskap :hilarious:

Har noen av dere fått beskjed om å ikke ta noe smertestillende de første 3 månedene av svangerskapet? Trodde det gikk bra med Paracet, men fikk beskjed om at det skulle også unngås de første månedene. Aldri hørt om det før, og dette er mitt fjerde svangerskap :hilarious:
Oi , det har aldri jeg hørt om heller og dette er mitt sjette svangerskap :woot: .
Jeg har tatt et par Paracet i romjula :nailbiting:

Oi , det har aldri jeg hørt om heller og dette er mitt sjette svangerskap :woot: .
Jeg har tatt et par Paracet i romjula :nailbiting:
Kjempe merkelig egentlig, har også tatt det i første trimester i alle svangerskapene :angelic: Unngår det selvfølgelig nå, men får ofte hodepine på jobb. Så kan bli noen morsomme uker fremover:dead:

Legen sa hele svangerskapet til meg?
Tror dette er ganske ny forskning som viser at det kan være skadelig for babyen.
https://www.forskning.no/medisiner-...vide-bor-ta-sa-lite-paracet-som-mulig/1913586
Helsenorge skriver også at man bør ta så lav dose som mulig, over kortest mulig tid.
Har hatt noen hodepineanfall, og ikke våget meg på Paracet pga dette :wideyed:

Legen sa hele svangerskapet til meg?
Tror dette er ganske ny forskning som viser at det kan være skadelig for babyen.
https://www.forskning.no/medisiner-...vide-bor-ta-sa-lite-paracet-som-mulig/1913586
Helsenorge skriver også at man bør ta så lav dose som mulig, over kortest mulig tid.
Har hatt noen hodepineanfall, og ikke våget meg på Paracet pga dette :wideyed:
Anbefaler at de som er nysgjerrige i alle fall leser siste halvdel av den artikkelen - det tror jeg kan være beroligende om man har tatt seg én Paracet de siste ukene ;).

Lykke til på ultralyd i dag :Heartred

Er 8+5 i dag og fant endelig tid til å ringe legenontoret for første sv.time. Ikke ledig og lege på ferie til neste uke :yuck: Typisk. Ringte så til jordmor for å få time i stedet for. Men hun hadde sluttet! Jeg ville gråte.. hadde så lyst til å gå til samme som jeg hadde de forrige gangene, hun var gull verdt når det kom til å søke om svangerskapspenger (som jeg må denne gangen også).

Fikk time til en annen jordmor på mandag, men vurderer å avlyse timen :shy: Men må få henvisning til TOUL og få snakket om svangerskapspenger… æsj så kjedelig.

Back
Topp