Skravletråd

Fikk innkalling til OTUL igår, 21.12, blir stas å overraske familien på julaften :Heartred Skal også på privat TUL den 14.11, fordi jeg klarer ikke vente til desember. Fikk faktisk innkalling til OUL også igår, 30.01-24, følte det var så nærme med TOUL og OUL så måtte sjekke ifht hvor langt jeg er på vei, men det stemte visst:love017
Har du vært på svangerskapskontroll allerede hos legen siden du allerede er blitt henvist?
 
Er så synd at man skal føle det er feil å ta kontakt tidlig synes jeg , at man ikke føler seg like velkommen eller hva det er .. jeg bestilte time og skrev i kommentarfeltet at jeg ønsker blodprøver og henvisning til tidlig ultralyd jeg :bag: så har jeg "bestemt" hva han skal gjøre :angelic::hilarious:
Ja det er veldig synd. Tenkte å prøve å kontakte jordmor først og om de har mye å gjøre, så heller kontakte legen. Jeg venter nok til tirsdag uansett, er jo ikke så mange dager til :scratch :laughing002
 
Ja det er veldig synd. Tenkte å prøve å kontakte jordmor først og om de har mye å gjøre, så heller kontakte legen. Jeg venter nok til tirsdag uansett, er jo ikke så mange dager til :scratch :laughing002
Neida, snart er det helg og plutselig ny uke :love2 jeg har time hos legen på mandag , 6+0
 
Så teit å si! Jeg skal til jordmor på mandag, da er jeg 5+2 men jeg har en del spørsmål da jeg bl.a har pcos osv og er første gang jeg er gravid. Har heller ikke fastlege her enda så er liksom jordmor jeg kan dra til - også vil jeg prøve å få OTUL før jul!
Fint å kunne få stilt de spørsmålene en lurer på. Jeg lurer ikke på så mye:laughing002 følte nettopp at jeg var der. Men fint å kunne være inni systemet og skulle noe dukke opp underveis er det lettere å komme kjapt frem.
 
Samme tenker jeg :laughing002 å har veldig lyst at alle får vite det da. I følge eggløsning så er jeg 12 uker 26 desember men i følge mens er jeg 12 uker 23 desember :whacky011 jeg følger eggløsning men hørte rykter om at legen drit er i eggløsningstidspunkt å har kun fokus på siste blødning!
Sånn har det vært med meg også alle de andre gangene. Legen og jordmor bruker samme terminhjul og den beregnes fra første dag i siste mens og syklus på 28 dager. Så når jeg har syklus på 29/30 dager så blir det litt forskjellig regninger. Så de siste 3 svangerskapene regner jeg bare sånn som lege og jordmor gjør. Så er det ul som ettervert kommer frem til riktig telling.
 
Sånn har det vært med meg også alle de andre gangene. Legen og jordmor bruker samme terminhjul og den beregnes fra første dag i siste mens og syklus på 28 dager. Så når jeg har syklus på 29/30 dager så blir det litt forskjellig regninger. Så de siste 3 svangerskapene regner jeg bare sånn som lege og jordmor gjør. Så er det ul som ettervert kommer frem til riktig telling.
Jeg tror ikke det er så vitsi å henge seg opp i dager spesielt før ultralyd. Anter at ul er forkortet av ultralyd.
Første gang var gravid sa lege at ul vil gi et mer korrekt bilde og det vi holder på med er sån sirka regning.

Har kjekket flere termin beregninger selv. Har fått termin alt fra 2 til 10 juli.
 
Jeg tror ikke det er så vitsi å henge seg opp i dager spesielt før ultralyd. Anter at ul er forkortet av ultralyd.
Første gang var gravid sa lege at ul vil gi et mer korrekt bilde og det vi holder på med er sån sirka regning.

Har kjekket flere termin beregninger selv. Har fått termin alt fra 2 til 10 juli.
Det er akkurat det jeg mener. Det er etter ul = ultralyd som er den de til slutt vil gå etter. Så om det er noen dager fra eller til har ikke så mye å si. Så lenge ikke det er uker :laughing025
 
Hvis jeg går ut i fra første dag i siste «mens» (SA) får jeg termin 30. juni. Lurer på hva jeg skal oppgi til legen, litt fristende å få tidlig ultralyd før jul da :knegg: Etter riktig termin 11. juli er jeg 12+0 første juledag.
 
Last edited:
Hvis jeg går ut i fra første dag i siste «mens» (SA) får jeg termin 30. juni. Lurer på hva jeg skal oppgi til legen, litt fristende å få tidlig ultralyd før jul da :knegg: Etter riktig termin 11. juli er jeg 12+0 1. juledag.
Jeg syns absolutt du bare skal si til legen at du ikke har hatt vanlig mens mellom SA og eggløsning. Så får legen velge hvor hen vil beregne ut ifra. Tidligere anbefalte de å ha en vanlig mens før en begynte ny prøveperiode. Det har de gått bort ifra nå, det var kun for å ha vanlig mens å regne på :laughing002 Der er jo en del forskjell på dagene der. Om du skal ta NIPT test så må det jo gjøres mellom uke 11+0 - 13+6
 
Jeg syns absolutt du bare skal si til legen at du ikke har hatt vanlig mens mellom SA og eggløsning. Så får legen velge hvor hen vil beregne ut ifra. Tidligere anbefalte de å ha en vanlig mens før en begynte ny prøveperiode. Det har de gått bort ifra nå, det var kun for å ha vanlig mens å regne på :laughing002 Der er jo en del forskjell på dagene der. Om du skal ta NIPT test så må det jo gjøres mellom uke 11+0 - 13+6
Ja, tenkte å si det som det er. Så ser jeg hva han sier. Har bestilt time 23.11, da er jeg 7+3 :)
 
Det er akkurat det jeg mener. Det er etter ul = ultralyd som er den de til slutt vil gå etter. Så om det er noen dager fra eller til har ikke så mye å si. Så lenge ikke det er uker :laughing025
Det var ikke kritisme. Trengte å få det ut da det er veldig irriterende.
 
Sånn har det vært med meg også alle de andre gangene. Legen og jordmor bruker samme terminhjul og den beregnes fra første dag i siste mens og syklus på 28 dager. Så når jeg har syklus på 29/30 dager så blir det litt forskjellig regninger. Så de siste 3 svangerskapene regner jeg bare sånn som lege og jordmor gjør. Så er det ul som ettervert kommer frem til riktig telling.
Jeg har regna ut i fra eggløsning nå da. Kanskje sikker på at jeg satt å var med på intervjuer da det skjedde :laughing002 aldri vært såå ubehagelig under eggløsning før. Følte meg oppblåst, og kvalm, og uvel og alt... Tenkte først da at jeg begynte å få ongangsyken siden 10 åringen var hjemme med den :confused3 så holder egentlig en veldig stor knap på at min egen termin 12 juli stemmer :laughing002
 
Åååh, jeg har sååå lyst å ringe jordmor selv. Men er så redd det blir for tidelig :hilarious:
Jeg tenkte også det, men ringte bare ned og spurte når de tenkte jeg skulle komme. Kunne velge selv, men fikk time uken etter :Heartred hadde bare ringt Om jeg var deg
 
Jeg har regna ut i fra eggløsning nå da. Kanskje sikker på at jeg satt å var med på intervjuer da det skjedde :laughing002 aldri vært såå ubehagelig under eggløsning før. Følte meg oppblåst, og kvalm, og uvel og alt... Tenkte først da at jeg begynte å få ongangsyken siden 10 åringen var hjemme med den :confused3 så holder egentlig en veldig stor knap på at min egen termin 12 juli stemmer :laughing002
Ja og du har helt sikkert rett i den terminen. Du er jo den eneste som er ekspert på din egen kropp. Men ikke alltid legen/jordmor er enig. Kanskje lurt å få en tidlig ultralyd så de kan måle fosteret og termin da.
 
Back
Topp