Skravletråd

Hvor tidlig bestiller dere time til første svangerskapskontroll? Husker ingenting fra sist :smiley-ashamed004 Har forresten en i familien som er gravid, tror dere det er innafor å spørre om en time som ikke er samtidig som hun? Vil ikke møte henne hos jordmor:smiley-ashamed004
 
Hvor tidlig bestiller dere time til første svangerskapskontroll? Husker ingenting fra sist :smiley-ashamed004 Har forresten en i familien som er gravid, tror dere det er innafor å spørre om en time som ikke er samtidig som hun? Vil ikke møte henne hos jordmor:smiley-ashamed004
Sannsynligheten er veldig liten :knegg: men du kan jo spørre!

Jeg sendte mail til helsestasjonen forrige uke (4+4) og ba om time, fikk i desember. Drar til fastlegen frem til det, og har første svangerskapskontroll i uke 8. Tok blodprøve der uke 4.
 
Hvor tidlig bestiller dere time til første svangerskapskontroll? Husker ingenting fra sist :smiley-ashamed004 Har forresten en i familien som er gravid, tror dere det er innafor å spørre om en time som ikke er samtidig som hun? Vil ikke møte henne hos jordmor:smiley-ashamed004
Jeg var på første time hos jordmor idag, er 5+2 (hun mente 5+6 men tror ikke hun tok hensyn til at jeg har litt lengre syklus). Var også veldig usikker, så ringte bare ned til helsestasjonen for å høre.

Ser den! Fikk helt panikk da jeg også var der fordi jeg trodde jeg så bilen til sjefen min:happy7
 
Spennende!! Var ikke ledig før desember her.. men har heldigvis en superfin fastlege :Heartred
Jeg står på 183. plass i kø for fastlege her. Min fastlege er i Oslo (flytter i våres), så ca 8 timer i bil om jeg skal dra til henne :banghead: Men ville ha tidelig samtale med jordmor siden jeg er så bekymret og det tærer sånn på meg. Tror det at jeg har PCOS + lest så mye her inne om alle SA og MA har satt sånn skrekken i meg of bare føler det kan jo ikke gå bra med meg :dead:
 
Jeg står på 183. plass i kø for fastlege her. Min fastlege er i Oslo (flytter i våres), så ca 8 timer i bil om jeg skal dra til henne :banghead: Men ville ha tidelig samtale med jordmor siden jeg er så bekymret og det tærer sånn på meg. Tror det at jeg har PCOS + lest så mye her inne om alle SA og MA har satt sånn skrekken i meg of bare føler det kan jo ikke gå bra med meg :dead:
flyttet**
 
Jeg står på 183. plass i kø for fastlege her. Min fastlege er i Oslo (flytter i våres), så ca 8 timer i bil om jeg skal dra til henne :banghead: Men ville ha tidelig samtale med jordmor siden jeg er så bekymret og det tærer sånn på meg. Tror det at jeg har PCOS + lest så mye her inne om alle SA og MA har satt sånn skrekken i meg of bare føler det kan jo ikke gå bra med meg :dead:
Skjønner det, veldig glad du fikk rask time! :Heartred Håper den gir deg mer ro i kroppen så du kan nyte 1. trimester!
 
Jeg står på 183. plass i kø for fastlege her. Min fastlege er i Oslo (flytter i våres), så ca 8 timer i bil om jeg skal dra til henne :banghead: Men ville ha tidelig samtale med jordmor siden jeg er så bekymret og det tærer sånn på meg. Tror det at jeg har PCOS + lest så mye her inne om alle SA og MA har satt sånn skrekken i meg of bare føler det kan jo ikke gå bra med meg :dead:
Dette kjenner jeg også på. Venter mitt tredje barn. Aldri hatt SA eller MA, men leser så mye om det her. Så blitt veldig bekymret for det. Pluss er 5 år eldre enn når jeg fikk siste, og redd det har innvirkning. Nå er jeg begynt å glede meg over spiren i magen alt, masse planer i hodet. Og da selvfølgelig bekymret :(

«gleder» meg til kvalmen komme, for hatt det med de to andre og tror jeg vil føle meg litt tryggere da! :)
I tillegg til sjekk hos legen 17.11. Men det føles LENGE til.
 
Dette kjenner jeg også på. Venter mitt tredje barn. Aldri hatt SA eller MA, men leser så mye om det her. Så blitt veldig bekymret for det. Pluss er 5 år eldre enn når jeg fikk siste, og redd det har innvirkning. Nå er jeg begynt å glede meg over spiren i magen alt, masse planer i hodet. Og da selvfølgelig bekymret :(

«gleder» meg til kvalmen komme, for hatt det med de to andre og tror jeg vil føle meg litt tryggere da! :)
I tillegg til sjekk hos legen 17.11. Men det føles LENGE til.
På en måte skulle jeg ønske jeg hadde mindre kunnskap om hcg-økning og ma, sa osv… Men kanskje fint å være forberedt om uhellet skulle være ute..

Men så fint om man bare kunne beholdt gleden fra første positive test :banghead:
 
På en måte skulle jeg ønske jeg hadde mindre kunnskap om hcg-økning og ma, sa osv… Men kanskje fint å være forberedt om uhellet skulle være ute..

Men så fint om man bare kunne beholdt gleden fra første positive test :banghead:
Ja. Tenker tilbake på graviditetene med to første, de var egentlig veldig bekymringsløse i forhold til tanken om at dette skal gå bra :) syns det er «rart» om jeg være like heldig 3 svangerskap uten noe sa/ma komplikasjoner.
 
Jeg var hos legen i et annet ærend, og fortalte samtidig om graviditeten. Hun informerte da om ordinær tidlig ultralyd i uke 11-13, og spurte om jeg ville ha time til svangerskapskontroll i uke 12... Uke 12? Er det ikke noe før det? :hilarious: Dessuten havner uke 12 midt i romjula, så det blir ikke før uke 13 uansett :bag::hilarious:
 
Jeg var hos legen i et annet ærend, og fortalte samtidig om graviditeten. Hun informerte da om ordinær tidlig ultralyd i uke 11-13, og spurte om jeg ville ha time til svangerskapskontroll i uke 12... Uke 12? Er det ikke noe før det? :hilarious: Dessuten havner uke 12 midt i romjula, så det blir ikke før uke 13 uansett :bag::hilarious:
Jeg tar privat 15.12 jeg, når jeg er 11+4, sånn at vi kan fortelle det i jula til familien. Offentlig blir sikkert i januar.. :knegg: :Heartred
 
Ja, TUL, ja... Men kontroll hos lege/jordmor, liksom? :smiley-ashamed004
Ikke fått time enda hos jordmor, men får i desember. :sad010 Er visst mye å gjøre i området jeg bor i.

Men har time for svangerskapskontroll hos legen 17.11 :Heartred
 
Jeg var hos legen i et annet ærend, og fortalte samtidig om graviditeten. Hun informerte da om ordinær tidlig ultralyd i uke 11-13, og spurte om jeg ville ha time til svangerskapskontroll i uke 12... Uke 12? Er det ikke noe før det? :hilarious: Dessuten havner uke 12 midt i romjula, så det blir ikke før uke 13 uansett :bag::hilarious:
Tror det er det som er via det offentlige, men veldig mange velger å ta ultralyd privat i uke 7/8 for å få bekreftet hjerteslag :love7
 
Ja. Tenker tilbake på graviditetene med to første, de var egentlig veldig bekymringsløse i forhold til tanken om at dette skal gå bra :) syns det er «rart» om jeg være like heldig 3 svangerskap uten noe sa/ma komplikasjoner.
jeg tenker det er et godt tegn med ukompliserte svangerskap, det betyr jo at kroppen din er godt rusta for det så vil heller si det er et godt tegn enn noe annet :Heartpink se på det slik f.eks, en familie med lite sykdom er jo positivt fordi det betyr gode gener. Ikke alle familier får masse sykdom, samme som at ikke alle gravide får masse komplikasjoner :love7
 
Bestevennina mi er gravid nå også! Enda en større grunn til at jeg vil dette skal gå bra. Hun er ca akkurat 1 mnd lengre på vei enn meg. Hun fortalte meg når de begynte å prøve og ble gravid typ med en gang. Glad jeg ble gravid selv raskt etterpå, før var litt tøft å stå i de følelsene av at hun fikk det til men ikke jeg. Jeg har vært veldig privat med alt dette så er ingen andre enn meg og mannen som vet at vi prøver og er blitt gravide. Håper sånn at jeg kan få overraske henne med dette nærmere jul :Heartpink
 
Back
Topp