Skravletråd

Sjekka Flo-appen nå, og jeg skal egentlig ikke ha menstrasjon før den 22., men fikk positiv test i går. Usikker på om det er tegn på tvillinger eller bare litt rotete syklus o_O
 
Dette lurer jeg også på... Gravid sist i 2013 så føler alt er nytt igjen! Men, jeg har legetime 5 desember, skulle da egentlig til legen å be om henvisning til sykehuset for å få hjelp til å bli gravid. Men nå som jeg er blitt gravid, så lurer jeg på om jeg skal bruke den timen til svangerskspstime? Virker sååå lenge til, og håper også på tidelig ul før jul! Eller om jeg skal ringe helsestasjon å snakke med jordmor først... Aner ikke, kan man snakke med jordmor før lege? Altså. Totalt lost in space... Før har jeg aldri gått til jordmor i svangerskapet, men det vil jeg nå!
Åå spennende! Jeg fødte også sist i 2013, og føler jeg er gravid for første gang denne gangen :)
 
TW!

Jeg gruer meg til å komme over til 2 trimester, går egentlig og håper at jeg mister nå i 1 trimester. Barnet er høyt ønsket altså!

Vi mistet vår lille sønn i uke 25 nå i august og fått beskjed om at jeg har livmorhals inkompetanse, slik at livmora mi har problemer med å holde på foster fra og med 2 trimester..

Håper så at jeg blir å glede meg over svangerskapet, men ser ikke helt hvordan jeg skal klare det.

Vet ikke hvor jeg vil med dette, men ja
Føler med deg! Fødte i uke 24 første gangen, og han døde 20 timer etterpå. Forferdelig tøft å gå igjennom. Graviditeten etter fikk jeg tabletter som skulle hjelpe litt, og det gikk fint da! Håper du får nøye oppfølging og hjelp <3
 
Fortsetter å ta graviditetstester, selv om de har vært positiv i mange dager. Klarer ikke å ikke ta :schocked028
 
Jeg bare lurer på noe. Sjekker stadig vekk https://datayze.com/miscarriage-chart for å betrygge meg på at jeg ikke skal spontanabortere. Men da jeg hørte på babyverden uke for uke (uke 8) sa de «det er dessverre mange som spontanaborterer denne uken». Er det tilfelle? Ifølge tabellen over minsker jo sannsynligheten ganske mye hver uke? Ble litt nervøs jeg, er 8+0 i morgen
 
Jeg bare lurer på noe. Sjekker stadig vekk https://datayze.com/miscarriage-chart for å betrygge meg på at jeg ikke skal spontanabortere. Men da jeg hørte på babyverden uke for uke (uke 8) sa de «det er dessverre mange som spontanaborterer denne uken». Er det tilfelle? Ifølge tabellen over minsker jo sannsynligheten ganske mye hver uke? Ble litt nervøs jeg, er 8+0 i morgen
Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye, men grunnen til at de sier det er at fra uke 8-10 dannes morkaka og nistepakka til babyen forsvinner. Det er derfor vanvittig mye som skjer i disse ukene og det regnes som en kritisk fase for fosteret. Igjen, sannsynligheten for at det går bra er like vell veldig stor :)
 
Jeg bare lurer på noe. Sjekker stadig vekk https://datayze.com/miscarriage-chart for å betrygge meg på at jeg ikke skal spontanabortere. Men da jeg hørte på babyverden uke for uke (uke 8) sa de «det er dessverre mange som spontanaborterer denne uken». Er det tilfelle? Ifølge tabellen over minsker jo sannsynligheten ganske mye hver uke? Ble litt nervøs jeg, er 8+0 i morgen

I følge babyplan skjer de første spontanaborter før uke 7, så kommer vel an på kilden. Og leser også på en annen side at om man har sett levedyktig foster i uke 8 er det bare 3% sjanse for at det ikke går bra, og det er jo veldig gode sjanser:love2
 
I følge babyplan skjer de første spontanaborter før uke 7, så kommer vel an på kilden. Og leser også på en annen side at om man har sett levedyktig foster i uke 8 er det bare 3% sjanse for at det ikke går bra, og det er jo veldig gode sjanser:love2
Åå godt å høre❤️ skulle tatt ultralyd nå også:scratch Men MA er vel mer uvanlig enn hva SA er, så får bare prøve å stole på at det går bra
 
Fortsetter å ta graviditetstester, selv om de har vært positiv i mange dager. Klarer ikke å ikke ta :schocked028
Samme her!
Jeg har så lyst på samme strekene som de med termin tidligere i juli, så jeg fortsetter til jeg får samme styrke på kontroll- og teststrek :shy:
 
Samme her!
Jeg har så lyst på samme strekene som de med termin tidligere i juli, så jeg fortsetter til jeg får samme styrke på kontroll- og teststrek :shy:
Bare tatt to tester i dag! laughing1 Men ja, syns mine også er så svak, tror det er derfor jeg tar så mange. Men det er først i morgen jeg skulle hatt mensen, så spent på strekene framover
 
Bare tatt to tester i dag! laughing1 Men ja, syns mine også er så svak, tror det er derfor jeg tar så mange. Men det er først i morgen jeg skulle hatt mensen, så spent på strekene framover
13dpo i dag da, eller? ☺️
 
Litt i tvil om å være her eller august, men :p menstermin 30. juli. Ligger langt bak de aller fleste her inne!
Håper sykehuset svarer i morra at jeg skal få noe slags medisinsk støtte, ser ikke helt poenget med å være innunder ivf hvis jeg ikke får noe før ultralyd om tre uker? Da er jeg jo 7-8 uker og erfaringsmessig går det dårlig rundt den tiden! Jeg har meldt dem altså, får vel svar i morgen.
 
Litt i tvil om å være her eller august, men :p menstermin 30. juli. Ligger langt bak de aller fleste her inne!
Håper sykehuset svarer i morra at jeg skal få noe slags medisinsk støtte, ser ikke helt poenget med å være innunder ivf hvis jeg ikke får noe før ultralyd om tre uker? Da er jeg jo 7-8 uker og erfaringsmessig går det dårlig rundt den tiden! Jeg har meldt dem altså, får vel svar i morgen.
Vi er alltid noen som er i slutten av måneden også! :love7 det hadde vært veldig koselig om du hadde vært med oss altså, ellers kan du være begge steder :Heartred jeg hadde termin november 22, men fikk pks 31.okt 22, så jeg har vært i begge gruppene ⭐
 
Veldig gøy å lese her inne nå for nå så tidlig så betyr liksom dager og uker så mye. Jeg tenker sann åh, misunner de som 8 uker nå. Men om ikke veldig lenge er vi alle på samme sted ❤️
Jaaa! Gleder meg sånn til å få ultralyd så jeg virkelig får sjekket at alt er bra og slik det skal :love7
 
For meg er første trimester bare en skrekk, jeg har jo aldri kommet lengre. Så jeg prøver å ikke gire meg så veldig opp nå heller. Faren min er alvorlig syk også, så det tar uansett det meste av hjernekapasiteten min nå om dagen :crybaby2. Jeg fortalte han i går at jeg er gravid igjen da, selv om det er superkort så vil jeg at han skal vite det.
 
For meg er første trimester bare en skrekk, jeg har jo aldri kommet lengre. Så jeg prøver å ikke gire meg så veldig opp nå heller. Faren min er alvorlig syk også, så det tar uansett det meste av hjernekapasiteten min nå om dagen :crybaby2. Jeg fortalte han i går at jeg er gravid igjen da, selv om det er superkort så vil jeg at han skal vite det.
Det var vondt å lese om faren din, har selv mistet faren min til en alvorlig sykdom, så kan forestille meg hva du går gjennom :hug003 Vet de hvorfor du mister så tidlig? Sender deg masse varme klemmer og krysser fingrene for at denne gangen så er det din tur til å gå gjennom alle trimesterne :D
 
Back
Topp