Skravletråd :)

Ja, er nok bare veldig oppblåst trur eg.. Men det får eg ikke gjort så mye med, og nye bukser må nok kjøpes snart uansett. :)
Men nå har eg gått opp et par kg også, men det trur eg er pga at eg sluttet å snuse:happy090 noe som faktisk gikk overraskende lett nå, :happy:Har prøvd mye før, men aldri klart å slutte helt, men nå har eg liksom ikke lyst på snus heller, så er igrunn ganske fornøyd med det :smiley-ashamed004:excited001

Nå gleder eg meg egentlig bare veldig til tirsdag, for då blir det ultralyd:):)
Det er utrolig hvor fort man klarer å slutte med ting når motivasjonen er der.

Tiden snegler seg så kjempetregt avgårde.. 5+3 i dag, og er så utålmodig etter å kunne dra på tul og se om alt er som det skal.. Tenker i utgangspunktet tul i uke 8, håper jeg klarer å holde meg til det.

Flere utålmodige sjeler her?

Tiden snegler seg så kjempetregt avgårde.. 5+3 i dag, og er så utålmodig etter å kunne dra på tul og se om alt er som det skal.. Tenker i utgangspunktet tul i uke 8, håper jeg klarer å holde meg til det.

Flere utålmodige sjeler her?
Her! Hadde trodd at tiden skulle gå fortere denne gangen siden det er full gass med en 1,5 åring i hus, men neeei. Sjekker de forskjellige appene hver dag og blir like skuffa over hvor sakte det går fremover. Mye skyldes nok også at jeg har mistet to ganger tidligere i år. Har første TUL nå på fredag og er da 6+6.

Her! Hadde trodd at tiden skulle gå fortere denne gangen siden det er full gass med en 1,5 åring i hus, men neeei. Sjekker de forskjellige appene hver dag og blir like skuffa over hvor sakte det går fremover. Mye skyldes nok også at jeg har mistet to ganger tidligere i år. Har første TUL nå på fredag og er da 6+6.

Jeg også tenkte at tida ville fly. Har en på fire og en på to, og begge har snart bursdag, så tenkte det ville være nok å drive med.. Men neida, sitter også og snoker i appene og på forumet altfor ofte. Nå er jeg blitt syk i tillegg og er hjemme fra jobb, så denne dagen snegler seg iallfall avgårde.

Så spennende med tul på fredag da! :D Både kort og lenge til :P Håper alt går bra denne gangen <3

Jeg kan skrive under på at tiden går saaakte....
Her er det jo også full fres med en som akkurat har begynt i 1.klasse og en i barnehagen, men nå synes jeg at magen begynner å vise seg innimellom, og da blir det enda vanskeligere. Magen har blitt litt rundere, men for andre er jeg usikker på om den faktisk er synlig. Mannen mener det er innbilning, så da er det nok det.

Uansett så går tiden sakte. Det er lenge til april!

Tiden går altfor sakte. Kanskje jeg må krype til korset og bestille TUL i slutten av uke 6? Selv om jeg har ingen grunn til å tenke at det skal gå galt (utenom flere SA/MA på rad), så er jeg helt overbevist om at det ikke går denne gangen heller:(
Sliter med det samme selv. Var til lege i dag og fikk sendt inn en henvisning til ul i uke 7/8. Legen var kjempepositiv og ville fylle ut kortet og legge inn bestilling på blodprøver og ordne ny time osv osv. måtte bremse hennes ned med mine negative tanker og si at jeg kunne heller ta kontakt etter ul om alt så bra ut da. Har liksom ikke troa på at det går bra denne gangen heller. Tok hcg prøve da og skal ta en ny om 2 dager for å sjekke. Vil bare komme meg på ul og få det overstått på en måte, samtidig så gleder jeg meg litt også.
Vanskelig dette her

Tiden går altfor sakte. Kanskje jeg må krype til korset og bestille TUL i slutten av uke 6? Selv om jeg har ingen grunn til å tenke at det skal gå galt (utenom flere SA/MA på rad), så er jeg helt overbevist om at det ikke går denne gangen heller:(

Enig! Tiden bare snegler seg avsted.. Jeg er superutålmodig etter å få kommet meg på tul og se om ting er ok. Tre uker igjen til uke 8. En evighet.

Sliter med det samme selv. Var til lege i dag og fikk sendt inn en henvisning til ul i uke 7/8. Legen var kjempepositiv og ville fylle ut kortet og legge inn bestilling på blodprøver og ordne ny time osv osv. måtte bremse hennes ned med mine negative tanker og si at jeg kunne heller ta kontakt etter ul om alt så bra ut da. Har liksom ikke troa på at det går bra denne gangen heller. Tok hcg prøve da og skal ta en ny om 2 dager for å sjekke. Vil bare komme meg på ul og få det overstått på en måte, samtidig så gleder jeg meg litt også.
Vanskelig dette her

Kjenner meg igjen her. Jeg vil ikke bestille noe timer eller noe før jeg har vært på tul, og tør ikke bestille time til tul før jeg har kommet litt lengre heller. Vil ikke måtte sitte og avbestille ting

Jeg har time hos legen neste uke, og en tul hos klinikken i starten av september, men jeg bestiller ikke noe time hos jm før jeg har gjennomført ultralyden. Jeg vil vite at det ser bra ut først.

Jeg bestilte legetime i dag. Har TUL fredag 1.september og legetime mandag 4.sepember.
Er så usikker på om jeg bare skal gå til lege eller jordmor... vet ikke hva som er best.

Idag er jeg skikkelig nedfor og føler meg ikke gravid lengre. Har hverken blødd eller hatt magesmerter, men magefølelsen sier at det ikke er noe der lengre. Har nettopp begynt på jobb igjen etter ferien, så kan selvfølgelig ha en sammenheng med at jeg er veldig sliten, men det er ikke noe god følelse å ha. Har grått den siste timen uten at jeg helt vet hvorfor.

Flere som er veldig glad i lakris her? Hvor mye tillater dere dere å spise?

Jeg skulle jo helst bare holdt meg helt unna, men det er utrolig hvor svak jeg er for akkurat lakris! Null stress å kutte vin, spekeskinke, digge oster osv. Klarer også å holde koffeininntaket på et minimum. Men lakris klarer jeg rett og slett ikke å motstå.

Blir ikke noe lettere av at rådene rundt det er så vage. I tillegg er det vel lakrisrot som er det man bør begrense, og det varierer vel veldig hvor mye lakrisrot de forskjellige lakrisgodteriene inneholder? Forsøker å finne ut hva jeg kan spise mest av:dance018

Idag er jeg skikkelig nedfor og føler meg ikke gravid lengre. Har hverken blødd eller hatt magesmerter, men magefølelsen sier at det ikke er noe der lengre. Har nettopp begynt på jobb igjen etter ferien, så kan selvfølgelig ha en sammenheng med at jeg er veldig sliten, men det er ikke noe god følelse å ha. Har grått den siste timen uten at jeg helt vet hvorfor.
Det er ingen god følelse å ha! Kan det også være at når du har begynt på jobb igjen, så har du fått tankene over på noe litt annet? Jeg har en tendens til å miste litt symptomer på jobb. Hvis du er utrolig kan du jo kanskje bestille en TUL? :Heartred

Jeg skulle jo helst bare holdt meg helt unna, men det er utrolig hvor svak jeg er for akkurat lakris! Null stress å kutte vin, spekeskinke, digge oster osv. Klarer også å holde koffeininntaket på et minimum. Men lakris klarer jeg rett og slett ikke å motstå.

Blir ikke noe lettere av at rådene rundt det er så vage. I tillegg er det vel lakrisrot som er det man bør begrense, og det varierer vel veldig hvor mye lakrisrot de forskjellige lakrisgodteriene inneholder? Forsøker å finne ut hva jeg kan spise mest av:dance018
Jeg er ikke spesielt glad i lakris, men jeg craver hockey pulver av og til:D da kan det for gå noen bokser (men det er jo nesten ingenting i de). Men det skjer ikke hver dag! Enig at det ikke er problem å kutte ut andre ting, men synes det er kjipt når man skal spise f.eks pizza ute. Da ville jeg jo vanligvis valgt noe spicy salami eller digg parmapizza. Jeg trodde jeg skulle slite med å kutte ut koffein fordi morgenkaffen min er «hellig» og skikkelig kos for meg. Men jeg klarer ikke tanken på det lenger:D

Det er ingen god følelse å ha! Kan det også være at når du har begynt på jobb igjen, så har du fått tankene over på noe litt annet? Jeg har en tendens til å miste litt symptomer på jobb. Hvis du er utrolig kan du jo kanskje bestille en TUL? :Heartred
Jeg har legetime på mandag, er da 6+4, for å planlegge da jeg har høyrisikosvangerslap grunnet eklampsi forrige gang og påvist leidenmutasjon og antifosfolipidsyndrom etter forrige svangerskap. Fastlegen pleier å ta ultralyd og skal også ta hcg da.

Jeg bestilte legetime i dag. Har TUL fredag 1.september og legetime mandag 4.sepember.
Er så usikker på om jeg bare skal gå til lege eller jordmor... vet ikke hva som er best.
Det er jo veldig individuelt hva man ønsker, men jeg gikk utelukkende til jordmor de to andre svangerskapene. Jeg har kun gått til legen for blodprøver og glukosetest, samt sykemelding da jeg fikk bekkenløsning. Jeg foretrekker jordmor da jeg føler hun har hatt bedre tid og at de kan dette bedre enn legen. Det er ingen fasit, men jm jobber jo med dette hver dag. Min siste jordmor jobbet deltid på føden, så da følte jeg meg hvertfall trygg. Hun kom innom meg etter sin vakt da jeg hadde født, jeg fødte på en annen avdeling enn hun jobber på. Det er jo koselig. Da føler man seg godt ivaretatt.

Huff ja, akkurat det samme her! Er så svak for salt lakris.. sist svangerskap klarte jeg å holde meg helt unna, men ikke nå... :arghh: prøver å begrense det så mye som mulig, feks om jeg har en pastillboks med IFA eller stupedama i bilen prøver jeg å ta en(max 2:banghead:) pr. kjøretur.. det får slukket det verste suget hvertfall.
Har også prøvd å finne ut hva som har lakrisrot i seg og ikke, og hvor mye men ikke lyktes med det. Neeesten så jeg er der at jeg snart sender mail til produsentene for å høre :happy090

Back
Topp