Skravletråd :)

God kveld alle fine :happy:

Som førstegangs gravid så lurer eg litt på når dere andre som har vert gravid før har begynt å få mage??

Eg sliter veldig med å gå med noe som strammer over magen, er veldig ubehagelig, og ingen av buksene mine kan eg bruke mer, (di var kanskje litt stram fra før, haha.)
Har hatt litt mage før eg blei gravid også men føler den er blitt større, og eg føler meg generelt veldig stor..
men nå merker faktisk kjæresten og at magen er blitt større, ikke bare eg.

Skal sies at eg også har sluttet å snuse da eg testet positivt, og har kanskje lagt litt på meg etter snus slutt også. :happy090
Gravidhormoner gjør at magemusklene blir "slappe". Dette kan skje allerede veldig tidlig i graviditeten. Da vil oppblåsthet vises enda bedre enn vanlig. Hos førstegangsgravide kommer gravidmagen sjelden før rundt uke 18-20.

Gravidhormoner gjør at magemusklene blir "slappe". Dette kan skje allerede veldig tidlig i graviditeten. Da vil oppblåsthet vises enda bedre enn vanlig. Hos førstegangsgravide kommer gravidmagen sjelden før rundt uke 18-20.
Ja, har lest at det mest sannsynlig er det. Men altså, oppblåst hele tiden da? Og blir det bedre?

Man er generelt veldig oppblåst i første trimester også er det normalt at det er synlig for andre fra Uke 14-16 om man ikke prøver å skjule det :)

Tror jeg opplever min første SA :( Har alltid vært redd for dette. Venter på at lege skal ringe meg tilbake. 5+4 i dag, friskt blod og menssmerter
Krysser fingrene for deg :Heartred Håper alt går fint! Blødninger kan være ganske vanlig, så det trenger ikke bety noe.

Krysser fingrene for deg og håper det går bra<3
Ånei, håper det går fint <3
Krysser fingrene for deg :Heartred Håper alt går fint! Blødninger kan være ganske vanlig, så det trenger ikke bety noe.
Takk <3 Blødningen er ikke så kraftig, så må se ann. Men fikk bestilt hcg imorgen på legesenteret kl 10, og ny på fredag for å se. Har mistet litt motet men har en veldig trang til å få bekreftet at det er borte

dere som har tatt hcg på legekontoret, fikk dere raskt svar på det?
Krysser alt jeg har for at det er en ufarlig blødning!
Når jeg har tatt hcg (på legekontoret, ikke Fürst), så har jeg fått svar dagen etter prøven er tatt. Blir nok noen lange dager, men greit å få en bekreftelse den ene eller andre vegen. Usikkerheten er vond

Jeg tok på Fürst, hvis jeg tok på morgenen 8/9 så fikk jeg svar samme dag rundt kl. 16
Krysser alt jeg har for at det er en ufarlig blødning!
Når jeg har tatt hcg (på legekontoret, ikke Fürst), så har jeg fått svar dagen etter prøven er tatt. Blir nok noen lange dager, men greit å få en bekreftelse den ene eller andre vegen. Usikkerheten er vond

Takk for svar! Blør fortsatt friskt blod, men det er veldig lite, sammenlignet med mensen… og litt «utvannet».
Så det blir nok noen lange dager å vente på resultat, men da vet jeg iallefall..

Takk for svar! Blør fortsatt friskt blod, men det er veldig lite, sammenlignet med mensen… og litt «utvannet».
Så det blir nok noen lange dager å vente på resultat, men da vet jeg iallefall..
Hvordan går det med deg i dag? ❤️

Våknet med kjempeblødning så det er nok ikke tvil om at det er en SA... Vi får prøve igjen neste EL <3 Trist, men er veldig glad for at det er et embryo og ikke et foster som skal ut..
Så utrolig trist å høre :Heartred det er jo veldig trist uansett når man har begynt å glede seg:( håper du uansett får de avklaringene du trenger hos legen!

Våknet med kjempeblødning så det er nok ikke tvil om at det er en SA... Vi får prøve igjen neste EL <3 Trist, men er veldig glad for at det er et embryo og ikke et foster som skal ut..
Så trist å høre ❤️ at vegen frem til baby skal være så kronglete, full av bekymringer og skuffelser... godt å se at du fokuserer på nye muligheter hvert fall ❤️

@hååpefull. Det er jo litt individuelt når magen kommer, men det er vel litt vel tidlig enda. Det skal sies at jeg heller ikke kan bruke min bukse uten justeringer(ja, har bare en), men jeg har gjennomgått IVF og en av mine bivirkninger er at jeg legger litt på meg, det er kjipt..

Bukser kan føles stramme, men du kan ta strikktrikset. Da tar du en strikk gjennom hullet og fester i knappen. Har du en litt lang topp er det ingen som ser det ;)

@hååpefull. Det er jo litt individuelt når magen kommer, men det er vel litt vel tidlig enda. Det skal sies at jeg heller ikke kan bruke min bukse uten justeringer(ja, har bare en), men jeg har gjennomgått IVF og en av mine bivirkninger er at jeg legger litt på meg, det er kjipt..

Bukser kan føles stramme, men du kan ta strikktrikset. Da tar du en strikk gjennom hullet og fester i knappen. Har du en litt lang topp er det ingen som ser det ;)

Ja, er nok bare veldig oppblåst trur eg.. Men det får eg ikke gjort så mye med, og nye bukser må nok kjøpes snart uansett. :)
Men nå har eg gått opp et par kg også, men det trur eg er pga at eg sluttet å snuse:happy090 noe som faktisk gikk overraskende lett nå, :happy:Har prøvd mye før, men aldri klart å slutte helt, men nå har eg liksom ikke lyst på snus heller, så er igrunn ganske fornøyd med det :smiley-ashamed004:excited001

Nå gleder eg meg egentlig bare veldig til tirsdag, for då blir det ultralyd:):)

Back
Topp