Skravletråd :)

Er ikke ansiktsfødsel at selve ansiktet kommer først, mens stjernekikker er at de ser opp men med bakhodet først likevel? Er i alle fall slik jeg har forestått det :D Har to tantebarn som er stjernekikkere
Ansiktsfødsel og stjernekikker er det samme. Altså at ansiktet på baby vender oppover i steder for bakhodet.

Godt å høre at det er flere enn meg som er sykt trøtte! Hadde hatt behov for masse kaffe, men har klart å holde meg til 1-2 kopper til dagen. Hadde heldigvis begynt å trappe ned på kaffe allerede før jeg ble gravid, det begynte å bli mange kopper… Har ellers lest at koffein kanskje ikke er så farlig likevel, men kan jo være lurt å ikke bare pøse på, men stå i det disse månedene.

Ansiktsfødsel og stjernekikker er det samme. Altså at ansiktet på baby vender oppover i steder for bakhodet.
Ikke ifølge https://sml.snl.no/ansiktsfødsel her kommer ansiktet i seg selv først, mens som stjernekikker kommer bakhodet men ansiktet er vendt mot mors mage og ikke rygg som er det mest vanlige.

Vedlegg

• IMG_7214.jpeg
    IMG_7214.jpeg
    800,4 KB · Visninger: 16
  • IMG_7213.png
    IMG_7213.png
    88 KB · Visninger: 16
Jeg sliter også, jeg prøver egentlig å kutte ut helt, rådet fra who når jeg var gravid med minsten var å holde det under 3-400mg, men ser nå det er endret til 200mg, så på lik linje med de norske rettningslinjene. Så de gangene jeg ikke klarte å holde meg under så betrygget jeg meg med at jeg fremdeles var innenfor den «internasjonale» grensa.

Jeg syntes det er så dumt at det ikke finnes flere koffeinfrie alternativer, mange tenker jo at te er koffeinfritt, men det inneholder nesten like mye som kaffe. Det er ikke alle som tenker på at cola zero og pepsimax også inneholder koffein for eksempel.
Cola zero har kommet med koffeinfri variant, den har gullkork og jeg syntes i alle fall ikke smaken var veldig anderledes fra vanlig cola zero.

Cola zero har kommet med koffeinfri variant, den har gullkork og jeg syntes i alle fall ikke smaken var veldig anderledes fra vanlig cola zero.
Ja jeg kjøper den alltid når jeg ser den! :D Jeg syntes også den smaker helt likt. Har klart å kutte ned nå, men målet er helst å kutte så mye som mulig. Har klart det med begge de andre, skjønner ikke hvorfor jeg startet igjen etter ammingen:bag:

Godt å høre at det er flere enn meg som er sykt trøtte! Hadde hatt behov for masse kaffe, men har klart å holde meg til 1-2 kopper til dagen. Hadde heldigvis begynt å trappe ned på kaffe allerede før jeg ble gravid, det begynte å bli mange kopper… Har ellers lest at koffein kanskje ikke er så farlig likevel, men kan jo være lurt å ikke bare pøse på, men stå i det disse månedene.

Jeg drikker vanligvis ikke så mye kaffe, bare en kvart/halv kopp når jeg er skikkelig trøtt.. ..sånn som nå for tiden. Har vært enda mer tilbakeholden etter positiv test, men da kan det kanskje gå fint med en kvart kopp i ny og ne nå også da? Så sykt redd for å gjøre noe feil.. :P

Jeg drikker vanligvis ikke så mye kaffe, bare en kvart/halv kopp når jeg er skikkelig trøtt.. ..sånn som nå for tiden. Har vært enda mer tilbakeholden etter positiv test, men da kan det kanskje gå fint med en kvart kopp i ny og ne nå også da? Så sykt redd for å gjøre noe feil.. :p
Hører flere som tar en kvart kopp her og der, så oppleves det ikke så lite. Men er sikkert lurt å snakke med en lege før vi kaster innpå. Og dette var bare én forskning, tror de må forske litt mer før jeg pøser på med kaffe… skal ta det godt igjen om et par år når graviditet og amming er ferdig ☕☕☕

Er såå trøtt om dagen, vanskelig holde ut på jobb. Er 7+1.. Håper det gir seg snart

Hører flere som tar en kvart kopp her og der, så oppleves det ikke så lite. Men er sikkert lurt å snakke med en lege før vi kaster innpå. Og dette var bare én forskning, tror de må forske litt mer før jeg pøser på med kaffe… skal ta det godt igjen om et par år når graviditet og amming er ferdig ☕☕☕

Jeg drikker vanligvis en kvart kopp med kaffe kanskje en gang i uka, om ikke annenhver uke, så det oppleves som ganske lite :P

Jeg var på jobb igjen i dag (første etter sommerferie). Ledelsen hadde kjøpt inn lunsj, og det ble brått svært vanskelig å skjule en graviditet. Det bugner av myke oster og spekemat... De hadde heldigvis kjip leverpostei også :happy118

Jeg drikker vanligvis ikke så mye kaffe, bare en kvart/halv kopp når jeg er skikkelig trøtt.. ..sånn som nå for tiden. Har vært enda mer tilbakeholden etter positiv test, men da kan det kanskje gå fint med en kvart kopp i ny og ne nå også da? Så sykt redd for å gjøre noe feil.. :p
I forhold til at de ikke har lov til å be gravide drikke over anbefalt mengde fordi testing på gravide er fy fy så ville jeg ikke stolt på denne :p De kan kun ta med det folk selv rapporterer inn og de aller fleste tar jo forbehold.

Akkurat nå får fosteret næring fra plommesekken, så om man inntar noe «galt» så er det ikke krise før morkaken tar over, selv om man skal være påpasselige uansett da.

Det er ikke kaffe i seg selv det er noe galt med, det er koffeinen, samtidig har jo folk forskjellig reaksjon på koffein, det kommer også ann på vekt, høyere kroppsvekt tillater mer så det er nok mye som spiller inn :)

Samme er jo med lakris, i Finland fraråder de gravide å spise lakris, i Norge er det ingen sånne råd enda.

Andre som har 0 symptomer? Jeg hadde ingen når jeg var gravid første gang og det gikk fint. I mine 5 andre svangerskap har jeg hatt symptomer og mistet. Kanskje, bare kanskje det går igjen nå :smiley-ashamed008 Men så klart tidlig ennå, er bare 3+6 i dag.

Andre som har 0 symptomer? Jeg hadde ingen når jeg var gravid første gang og det gikk fint. I mine 5 andre svangerskap har jeg hatt symptomer og mistet. Kanskje, bare kanskje det går igjen nå :smiley-ashamed008 Men så klart tidlig ennå, er bare 3+6 i dag.

Er jo noen som sier det kan vere sammenheng mellom kjønn, selv om jeg tviler litt på den teorien... Fikk du annet kjønn den gangen du ikke hadde symptomer enn de andre? Men det er jo veldig tidlig hos deg enda :D
Ellers håper jeg egentlig at det blir med ømme pupper her. Kasta opp i 15 uker med begge de to forrige. Akkurat nå føler jeg meg helt fin, bortsett fra puppene. Men det plager meg veldig lite :D Er 5+3 i dag.

Jeg var på jobb igjen i dag (første etter sommerferie). Ledelsen hadde kjøpt inn lunsj, og det ble brått svært vanskelig å skjule en graviditet. Det bugner av myke oster og spekemat... De hadde heldigvis kjip leverpostei også :happy118
Åhh det er så vanskelig. Jeg håper jeg ikke får tilbudt noe slikt på en stund. Men jeg har en fordel med at mannen er borte og jeg er hjemme alene med barna, da blir det veldig enkelt å si nei til sosiale invitasjoner.. På jobb bruker vi ikke å ha felleslunsj, veldig greit i denne situasjonen, men kjipt ellers :D

Dette kan jo egentlig sammenlignes med nesespray.. De fraråder gravide å bruke det, men bare fordi at de ikke har brukt penger på å forske på det grundig. Derfor fraråder de det for å være på den sikre siden. Og på apoteket var de veldig strenge med meg. Jeg har hatt nesetetthet som et symptom gjennom hele graviditetene mine, og fikk ikke sove på natta, da jeg ble klaustrofobisk av å ikke få puste gjennom nesa.

Snakket med gynekolog og han sa jeg bare kunne pøse på. Det er nok helt ufarlig og dessuten er det viktig at man får søvnen. På samme måte har jeg lyst å tenke at det samme gjelder kaffe. Om det er det man føler hjelper på trettheten i graviditeten så vil jeg tro det er bedre å ta en kopp eller to enn å avstå helt

Er jo noen som sier det kan vere sammenheng mellom kjønn, selv om jeg tviler litt på den teorien... Fikk du annet kjønn den gangen du ikke hadde symptomer enn de andre? Men det er jo veldig tidlig hos deg enda :D
Ellers håper jeg egentlig at det blir med ømme pupper her. Kasta opp i 15 uker med begge de to forrige. Akkurat nå føler jeg meg helt fin, bortsett fra puppene. Men det plager meg veldig lite :D Er 5+3 i dag.
Nå vet jeg jo ikke kjønnet på de 5 jeg mistet så det er vanskelig å si. Har kun ett barn

Flere som sliter med å konsentrere seg på jobb? Jeg har en stillesittende jobb og er veldig trøtt. Dårlig kombinasjon

Back
Topp