Skravletråd :)

Evt så kan du istedet for å fokusere så mye på å ete annen mat, prøve å komme opp i et aktivitetsnivå som gjør at matinntaket nuller ut? F.eks en lang tur om dagen :) Bare en tanke! Jeg vet jeg selv spiste veldig mye og gjerne usunt for å holde kvalmen i sjakk
Vi har hunder, så vi går som regel 1-1,5 times tur hver dag, lengre i helgene. Dessverre har jeg stillesittende jobb, så jeg får ikke så mye gratis der. Jeg kan sikkert øke aktivitetsnivået noe, men ville vente til etter legetimen. Litt usikker på hvilke (om noen) forholdsregler jeg bør ta, ettersom jeg er godt voksen og gravid.

Jeg var normalvektig før jeg ble gravid, bmi på 23 og har lagt på meg 2 kg nå. Men 2 kg de første ukene føler jeg er mye, så jeg må nok bli litt mer bevisst fremover :)
 
Hvor tidlig har dere tatt kontakt med lege for at de skal sende henvisning for tul? Jeg vet ikke hvor jeg er i syklusen eller hvor langt jeg er på vei. Fikk 1-2 på clearblue for 3 dager siden, tenkte å ta ny av den på søndag. Men nå får man jo tul ved uke 12-13 :excited001 har bestilt ul selv til slutten av september, bare for å se at det er liv laga :love7
Sorry rabling fra meg, men mange tanker og lite kontroll:hilarious:
 
Hvor tidlig har dere tatt kontakt med lege for at de skal sende henvisning for tul? Jeg vet ikke hvor jeg er i syklusen eller hvor langt jeg er på vei. Fikk 1-2 på clearblue for 3 dager siden, tenkte å ta ny av den på søndag. Men nå får man jo tul ved uke 12-13 :excited001 har bestilt ul selv til slutten av september, bare for å se at det er liv laga :love7
Sorry rabling fra meg, men mange tanker og lite kontroll:hilarious:
Jeg hadde en privat tul for å sjekke liv når jeg var 6+6. Bestilte legetime etter dette, hadde denne i går hvor han sendte henvisning for offentlig tul, fødeplass osv. Han mente at man har krav på svar på henvisningen innen 10 dager og at de skal klare å få deg inn en eller annen gang mellom uke 11 og 13. Har ikke fått svar ennå da, men satser på at legen har rett :) Gratulerer med positiv test!
 
Jeg hadde en privat tul for å sjekke liv når jeg var 6+6. Bestilte legetime etter dette, hadde denne i går hvor han sendte henvisning for offentlig tul, fødeplass osv. Han mente at man har krav på svar på henvisningen innen 10 dager og at de skal klare å få deg inn en eller annen gang mellom uke 11 og 13. Har ikke fått svar ennå da, men satser på at legen har rett :) Gratulerer med positiv test!
Tusen hjertelig takk! :Heartred
Den tul jeg har bestilt blir mellom uke 7-8 (om det er riktig) og er redd det blir for sent med legetime og henvisning etter det.
 
Off, er så frustrert på typen.
Vi var på første svangerskapskontroll i dag og som forberedende googlet vi litt innhold, hvor det blant annet dukket opp prat om farskapserklæring.
Han prøver å være morsom og tuller tørt med at han ikke vil signere før noe han har sett ungen, er jo ingen garanti for at den er hans.. (hahahah… kjempe tørr humor og ikke morsomt i det hele tatt egentlig, men lar det gå)

Var nok litt mer irritert en jeg ante, for når jeg skulle kjøre han til toget etter jobb kommenterer han noen bygginger med «de ser så stygge ut» hvor jeg responderer «du er stygg»
Han blir sjokkert og jeg forklarer at jeg må få lov å ha like tørr humor som han, ref farskapserklæringen… fortsatt sjokkert så jeg sier «selvfølgelig synes jeg du er kjekk, det var bare tull !»

Gjett hvem som bare går til toget uten noen annet en et kort hadet…

Jeg synes virkelig ikke at det var dårlig gjort av meg når han begynte. Men jeg synes det er skikkelig dårlig gjort og bare reise avgårde på den måten. Han blir borte hele helgen og har ikke hørt et ord fra han siden han reiste kl 16.

kjenner at jeg forventer en unnskyldning og det lenger tid det tar det mer frustrert blir jeg.

Er jeg urimelig ???
 
Off, er så frustrert på typen.
Vi var på første svangerskapskontroll i dag og som forberedende googlet vi litt innhold, hvor det blant annet dukket opp prat om farskapserklæring.
Han prøver å være morsom og tuller tørt med at han ikke vil signere før noe han har sett ungen, er jo ingen garanti for at den er hans.. (hahahah… kjempe tørr humor og ikke morsomt i det hele tatt egentlig, men lar det gå)

Var nok litt mer irritert en jeg ante, for når jeg skulle kjøre han til toget etter jobb kommenterer han noen bygginger med «de ser så stygge ut» hvor jeg responderer «du er stygg»
Han blir sjokkert og jeg forklarer at jeg må få lov å ha like tørr humor som han, ref farskapserklæringen… fortsatt sjokkert så jeg sier «selvfølgelig synes jeg du er kjekk, det var bare tull !»

Gjett hvem som bare går til toget uten noen annet en et kort hadet…

Jeg synes virkelig ikke at det var dårlig gjort av meg når han begynte. Men jeg synes det er skikkelig dårlig gjort og bare reise avgårde på den måten. Han blir borte hele helgen og har ikke hørt et ord fra han siden han reiste kl 16.

kjenner at jeg forventer en unnskyldning og det lenger tid det tar det mer frustrert blir jeg.

Er jeg urimelig ???
Jeg må le litt, ikke fordi det er urimelig, men fordi jeg kjenner meg så godt igjen :hilarious: Jeg skjønner godt du ble litt irritert, det er sånn, «jeg er full av hormoner, du kan ikke kødde med sånt nå» type ting. Jeg er også en person som går å ruger litt på ting og blir mer sur hvis sambo ikke gjør det jeg forventer:bag: Hvis han ikke tar det opp så kan jo eventuelt du si at du syntes det var litt ufølsomt.
 
Off, er så frustrert på typen.
Vi var på første svangerskapskontroll i dag og som forberedende googlet vi litt innhold, hvor det blant annet dukket opp prat om farskapserklæring.
Han prøver å være morsom og tuller tørt med at han ikke vil signere før noe han har sett ungen, er jo ingen garanti for at den er hans.. (hahahah… kjempe tørr humor og ikke morsomt i det hele tatt egentlig, men lar det gå)

Var nok litt mer irritert en jeg ante, for når jeg skulle kjøre han til toget etter jobb kommenterer han noen bygginger med «de ser så stygge ut» hvor jeg responderer «du er stygg»
Han blir sjokkert og jeg forklarer at jeg må få lov å ha like tørr humor som han, ref farskapserklæringen… fortsatt sjokkert så jeg sier «selvfølgelig synes jeg du er kjekk, det var bare tull !»

Gjett hvem som bare går til toget uten noen annet en et kort hadet…

Jeg synes virkelig ikke at det var dårlig gjort av meg når han begynte. Men jeg synes det er skikkelig dårlig gjort og bare reise avgårde på den måten. Han blir borte hele helgen og har ikke hørt et ord fra han siden han reiste kl 16.

kjenner at jeg forventer en unnskyldning og det lenger tid det tar det mer frustrert blir jeg.

Er jeg urimelig ???
Jeg har full forståelse for at du syns han var barnslig i sin kommentar om farsskapserklæringen. Det var helt unødvendig av han å kommentere på den måten.

Men å si at han er stygg i en refleks er ikke en god løsning det heller. Og måten han dro på skulle han ikke gjort. Tenker at i denne diskusjonen er det ingen vinnere, det er bare å ta en telefon til han og forklare hvordan du har det. Forklare dette med hormoner, at ikke alle spøker han nå tar vil være morsom lengre. Dette måtte jeg faktisk gjøre med min mann sist graviditet. Og jeg gråt av vitser liksom! Som jeg egentlig ville ledd meg ihjel av:banghead:
Han kalte det faktisk som et minefelt :hilarious:
 
Når får vi skjult gruppe her for oss i April?:flower
Når folk blir litt mer aktive :smiley-ashamed004 Jeg har prøvd åvære med å dra, men føler det er så vanskelig når ikke så mange andre er aktive. Vi må ha minst 5000 innlegg på gruppa. Nå har vi sånn 3,6 og har nesten blitt tatt igjen av Mai gruppa allerede :bag: Så vi må bare jobbe på!
 
Jeg hjelper til med å dra lasset her, føler meg overaktiv. Jeg ser at Mai snart er forbi oss i antall innlegg så her er det bare å henge i! Alle monner drar. Bidra på lekene og et par innlegg i noen andre trådet et par ganger om dagen så går det fort!
 
Jeg var jo på tul i går, og jeg får ikke legens termin til å stemme. Dette er IVF så termin skulle jo vært udiskutabel, men saken er slik. Jeg beregnet ut i fra uttak, hun Beregner tydligvis ut i fra den dagen jeg satt eggløsningssprøyten (to dager før uttak). Likevel var vi bare en dag fra hverandre på termin, men hun lå to dager før meg i beregning av hvor langt jeg var kommet. Enklere forklart. Jeg trodde termin var 25.04 og at jeg derfor var 7+2 i går. Hun mente termin var 24.04 og at jeg var 7+4 i går. Er det noen her som forstår hvordan hun regner? Hun burde vel sagt 7+3 med endring av dato?
 
Når folk blir litt mer aktive :smiley-ashamed004 Jeg har prøvd åvære med å dra, men føler det er så vanskelig når ikke så mange andre er aktive. Vi må ha minst 5000 innlegg på gruppa. Nå har vi sånn 3,6 og har nesten blitt tatt igjen av Mai gruppa allerede :bag: Så vi må bare jobbe på!
Oi, 5000! Hva skjer med April, er det tilfeldigvis færre barn enn månedene rundt:woot:
 
Ja, det høres lite ut, men det er egentlig veldig mye :nailbiting: nei si det, jeg tror at kanskje mange er nye, vet ikke helt at det finnes en skjult gruppe eller skjønner hvorfor det er nødvendig. Kanskje det er ferre av oss enn i mai ellers er de bare flinkere til å skravle :p
 
Jeg deltok en del mer for en ukes tid siden, men så mista jeg litt motivasjonen.. men gøy at flere er gira på skjult, da hopper jeg på igjen :)
 
Back
Topp