Skravletråd

Helt fri for både brød og knekkebrød, så her ble det en boks med mr.lee nudler, overraskende godt! Nå er det bare en liten arbeidsdag før ferie i morgen:-)

Hva skal dere i dag, da? Mange som har "løse tråder" på jobb som må ryddes før ferien, eller er det slaraffen også på arbeid?

Jeg har noe småtteri som må fikses (eller... det kan vokse. Oppdragsgiver fra det offentlige, så det er alltid noen detaljer som blir "feil" og oppdages i siste sekund). Men skal prøve å slutte tidlig og begynne å pakke til ferieturen. Så fort ungene kommer hjem blir det vanskelig å konsentrere seg om fornuftig pakking - selv om jeg har liste. :happy7

Siste arbeidsdag før ferien for min del også, og har en del som må gjøres unna før jeg kan ta fri. Satser på høy nok effektivitet til at jeg kan avslutte litt tidligere - men det hindrer meg åpenbart ikke fra å bruke tid her inne da :hilarious:

Skal til legen og ta hcg prøve nr 2. men testene ser bra ut ift stigning, så ikke så stressa. Pluss luska litt i bekynringstråden og lært at CB digital slår ut på 157 for 2-3, så da stresser jeg enda mindre med at jeg «bare» fikk 1-2 på 4+2 når hcg var 142. Kunne jo fått 2-3 litt senere på dagen liksom :hilarious:

Utover det blir det forberedelse til bursdagsselskap for svoger i morgen. Fikk gjort masse i går da- deilig!

Siste dag i full sykemelding før ferie. Starter i 50% etter sommeren. Litt spent/stressa for svangerskapet, siden jeg nå har brukt opp MYE sykemeldingstid, så vet ikke om jeg vil få muligheten til å være sykemeldt i svangerskap selv om jeg evt skulle trenge det.

Går på arbeidshelg med 12timersøkter… jobba hele uka så er egentlig klar for fri kjenner jeg :laughing002 MEEEN går ut i ferie søndagskveld, så da har jeg noe å jobbe meg mot:D Ellers sitter jeg egentli bare å vente på at tlf skal pipe fra legen med svar på hcg:hilarious:

Ok, sitronlimonade er godt, men det kan jeg tydeligvis IKKE drikke. Halsbrannen kom med en gang. Ha det, syrlige drikker.

Skal til legen og ta hcg prøve nr 2. men testene ser bra ut ift stigning, så ikke så stressa. Pluss luska litt i bekynringstråden og lært at CB digital slår ut på 157 for 2-3, så da stresser jeg enda mindre med at jeg «bare» fikk 1-2 på 4+2 når hcg var 142. Kunne jo fått 2-3 litt senere på dagen liksom :hilarious:

Utover det blir det forberedelse til bursdagsselskap for svoger i morgen. Fikk gjort masse i går da- deilig!

Siste dag i full sykemelding før ferie. Starter i 50% etter sommeren. Litt spent/stressa for svangerskapet, siden jeg nå har brukt opp MYE sykemeldingstid, så vet ikke om jeg vil få muligheten til å være sykemeldt i svangerskap selv om jeg evt skulle trenge det.
Kanskje du kan vurdere å søke om svangerskapspenger over sommeren, siden dette vil være et risikosvangerskap? Da bruker du ikke av sykepengedagene. Tvert imot starter du tellingen mot ny opptjening av fulle sykepleierettigheter etter 26 uker. Jeg vet ingenting om din jobb og muligheter for tilrettelegging, men bare en tanke…

Kanskje du kan vurdere å søke om svangerskapspenger over sommeren, siden dette vil være et risikosvangerskap? Da bruker du ikke av sykepengedagene. Tvert imot starter du tellingen mot ny opptjening av fulle sykepleierettigheter etter 26 uker. Jeg vet ingenting om din jobb og muligheter for tilrettelegging, men bare en tanke…
Nja, utover alder så er det vel ikke noe som tilsier at det er risikosvangerskap- men jeg skal sjekke litt med fastlegen og sånn.

Ble ikke veldig kvalm etc i første svangerskap, men det var coronalockdown så kunne ta alt i eget tempo, og hadde hjemmekontor. Nå har jeg en vilter 2.5åring… mulig beste løsning er å kjøre rett på i 100% i august, og jobbe fullt et halvt år, da har jeg fulle rettigheter igjen- eller om det går fortere siden jeg ikke har «brukt opp» hele sykemeldingsåret- jeg aner ikke.

Nja, utover alder så er det vel ikke noe som tilsier at det er risikosvangerskap- men jeg skal sjekke litt med fastlegen og sånn.

Ble ikke veldig kvalm etc i første svangerskap, men det var coronalockdown så kunne ta alt i eget tempo, og hadde hjemmekontor. Nå har jeg en vilter 2.5åring… mulig beste løsning er å kjøre rett på i 100% i august, og jobbe fullt et halvt år, da har jeg fulle rettigheter igjen- eller om det går fortere siden jeg ikke har «brukt opp» hele sykemeldingsåret- jeg aner ikke.
Hvis du har ferie i sommer, starter tellingen derfra. Det er 26 uker til nullstilling uansett om man har brukt 1 eller alle sykepengedagene.

Hvis du har ferie i sommer, starter tellingen derfra. Det er 26 uker til nullstilling uansett om man har brukt 1 eller alle sykepengedagene.
Ja, men jeg skal egentlig bare tilbake i 50%… får bare prate med henne og se. Helsa først uansett tenker jeg.

Ååårh, jeg er så trøtt og giddelaus. Nå som ungene er lagt burde jeg jo rydde og pakke, men... Andre som ikke makter å gjøre noe særlig for tida?

Jeg var i en så god flyt i dag, frem til kl 17;30 og etter det har kroppen vært helt laban. Når jeg først setter meg ned så kommer «knekken» og den er hinsides seig og vanskelig å komme ut av.. skulle pakket ferdig baggen min og ordnet til i morgen, men det får bare vente. Greys anatomy resten av kvelsen :rolleyes::D

Oh, yes. Skal være to uker alene med tre barn (2, 5 og 11) som har ferie fra bhg/skole. Er så kvalm at jeg kollapser som et slakt når siste unge sover og nattevakten er på plass. Hååååper å kunne starte iv væske neste uke, så jeg slipper å bli helt på felgen før jeg får hjelp.

Back
Topp